Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten fortelling og en stor bønn til dere!

SoppenCamilla

Recommended Posts

Jeg var på et av mine meget sjeldne besøk hos farfar i dag. Vi satt ute på verandaen og spiste da hunden til damen som leier nede kom på verandaen under. Vi satt og lurte fælt på hvilken rase det var, og regnet med det var en blanding av bichon frise og puddel (den var liksom alt for stor til å være bichon..) Ihvertfall så forteller farfar at den hunden ikke får noen ting mosjon. Hun som eier han er gammel og syk, så det eneste han får av mosjon er en slik tur ut på verandaen (!). Ellers ligger den bare inne med damen. Det hadde vært flere unger som hadde vært der og spurt om de fikk gå tur med han, men damen ville ikke overlate han til unger. Vi prata også om fôr til hunder, og det denne hunden fikk av fôr var rester fra det dama spiste. Alt ho spiste fikk hunden. Ikke noe tørrfôr der i huset, nei!

Vi bestemte oss uansett for å prøve å ringe denne damen og spørre om jeg fikk gå tur med han. Det fikk jeg selvfølgelig lov til for jeg var jo voksen og ansvarlig! ( :rolleyes: ) Det endte da med at vi gikk ned for å hente Robin (som hunden het), også skulle jeg gå tur med han. Han ble selvsagt ellevill over at han skulle få gå tur, og hoppet og danset. Han peste FØR vi begynte å gå! For det var da jeg så han på nært hold, at jeg så at han var en SMELLFEIT (unnskyld uttrykket) bichon frise. Jeg har virkelig aldri sett makan! Uansett.. Vi gikk en (for han) lang tur, og han var klar til å gå hjem igjen før vi var kommet halvveis. Vi møtte da mennesker og biler og hunder og en hest på turen vår, og det var tydelig at denne krabaten IKKE var sosialisert! Alt som rørte seg var skummelt (ikke VELDIG skummelt, men skummelt nok til at han kanskje skvatt til og helst gikk i stooooor ring rundt).. Ellers utenom at han syns alt var skummelt, så var han veldig grei. Noe som leder meg til poenget:

Er det noen der ute som enten selv, eller kjenner noen, som bor i nærheten av Stavern som kunne tenke seg å gå tur med Robin? Bare sånn at han ihvertfall får litt mosjon og sosialisering? Han er redd store hunder, for hun som eier han har ikke latt han hilse på de (smart) siden den forrige hunden hennes ble angrepet av en stor hund. Derfor håper jeg at noen vil bruke litt tid på å sosialisere han. Jeg skulle gjerne gjort det selv, men jeg bor for langt unna, og har ikke tid til å dra fram og tilbake til Stavern flere ganger i uka. Det er litt viktig at du/den du kjenner er sånn rundt 15-16 år, eller eldre, siden hun ikke stoler på å overlate Robin til yngre.

Hvis du vil selv, eller vet om noen som vil, send pm eller kontakt meg på mail: charcam1@hotmail.com! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hund...! Håper virkelig noen har tid til å aktivere han litt... uff... høres ikke bra ut!

off! stakkars hund. gamle,syke damer bør ikke ha hund hvis de ikke kan lufte dem! håper noen vil gå tur med han!

Ja, håper virkelig det jeg og! Farfaren min har gått litt med han, men han har ikke tid lenger.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavern? Det var da fryktelig langt herfra! Det spørs om ikke dama burde bytta ut hunden med en katt. Klarer du ikke ansvaret selv, så får du gi det fra deg, da.

Når det er sagt, er det jo kjempefint at du tar initiativ til å hjelpe. Det har bare vært så mye snakk om ungdom og ansvar for hunder. Det gjelder vel like mye gamle. Det er bare vanskeligere å si fra til dem, kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd for hunden når eieren ikke går tur ;)

Håper at det er noen i nærheten som kan gå litt turer med han!

Ja, jeg og.. Det er veldig synd på han.. :P

håper virkelig for hundens del at det er noen som bor i nærheten, som har tid til å gå tur med han!

Stakkar hund som må bo sånn!

Hvor går han på do? På verandaen?

Han går på do på verandaen ja.. Også er han litt ute i hagen.. Men den dama var hypokonder altså! Flått var som djevelen for ho! :rolleyes:

Stavern? Det var da fryktelig langt herfra! Det spørs om ikke dama burde bytta ut hunden med en katt. Klarer du ikke ansvaret selv, så får du gi det fra deg, da.

Når det er sagt, er det jo kjempefint at du tar initiativ til å hjelpe. Det har bare vært så mye snakk om ungdom og ansvar for hunder. Det gjelder vel like mye gamle. Det er bare vanskeligere å si fra til dem, kanskje..

Ja, ho burde bytta han i en katt.. Men det tror jeg aldri ho kommer til å gjøre.. Ho behandler han bokstavlig talt som en unge.. Jeg innbiller meg at det vil være vanskeligere å si ifra til ho enn det det hadde vært å si ifra til en ungdom.. Bikkja hennes var alt ho hadde liksom.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, jeg ville gjerne ha gått med han hadde det ikke vært for at de bor så langt unna..! :P Har selv hatt Bichon Frisee. Hadde vært fint å bli kjent med en hund av den rasen igjen, og dessuten for å kunne hjelpe han

Hvor gammel er han?

Håper virkelig noen kan og vil gå litt tur med den! Fint at du stiller opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, jeg ville gjerne ha gått med han hadde det ikke vært for at de bor så langt unna..! :P Har selv hatt Bichon Frisee. Hadde vært fint å bli kjent med en hund av den rasen igjen, og dessuten for å kunne hjelpe han

Hvor gammel er han?

Håper virkelig noen kan og vil gå litt tur med den! Fint at du stiller opp ;)

Jeg er ikke sikker på hvor gammel han er egentlig.. Men farfar trodde han var 5-6-7 år.. Men på den annen side så pleide han også å ta opp hunden og bære den i møte, og forbi, andre hunder.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er det ingen i nærheten av Stavern her da, som kan gå tur med Robin innimellom?? Hm-m... stakkar bissevov... synes det er så trist å tenke på at det er mange fler enn han som har det slik også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...