Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det mulig...


goJJo

Recommended Posts

Gojjo : just presis, å komme subbende med henda i lomma uten å kunne se hva bikkja driver med hører ikkke noe sted hjemme.

det finnes ganger jeg også løfter opp henrik, heller det enn at det smeller..

Er så rart, for det virker som alle de med små hunder skjønner mye bedre hva jeg mener.

Jeg lar ikke Mira leike med fremmede store hunder vi møter på tur, fordi jeg veit ikke hvordan de er. Andre bikkjer kan kanskje komme i slosskamp, men om ei stor bikkje biter min lille er det sannsyligvis kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så rart, for det virker som alle de med små hunder skjønner mye bedre hva jeg mener.

Jeg lar ikke Mira leike med fremmede store hunder vi møter på tur, fordi jeg veit ikke hvordan de er. Andre bikkjer kan kanskje komme i slosskamp, men om ei stor bikkje biter min lille er det sannsyligvis kvelden.

veldig sant det der altså! er litt mere skummelt med en liten hund...! selv om den store kanskje mener det godt, så skal det ikke mye til altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig sant det der altså! er litt mere skummelt med en liten hund...! selv om den store kanskje mener det godt, så skal det ikke mye til altså...

Jeg har som sagt mindre hunder enn dere og ja jeg løfter dem opp i visse tillfeller. Men jeg kan fortsatt ikke forstå den barnslige tankegangen din at NÅ ANMELDER jeg ham. Du må tenke på at den hunden var snill gjorde ingen noenting. Det skjedde ingenting! Tenk om du en gang gjør noe feil og folk skall gå rundt og anmelde deg for en fille ting. For meg er dette en skremmende utvikling av det som skjer i norge.

Har en liten veldig OT historie angående dette temaet. Det var en ung gutt som vokste opp på et ungarsk barnehjem. Han haiken seg til norge og bodde på gaten. Han kom til kirken vår og mannen min skaffet han en jobb hvor han fikk lov til å bo på en liten hybel og tjente noen tusenlapper. Han møkket bokser og tjente ca 2000 kroner. Og gikk så glad til kirken og fortalte de andre såkalte norske vennene hans dette. Og vet dere hva skjedde?? De anmeldte han politiet kom og kastet han ut av landet samme kvelden. De sendte han tilbake til intet og fattigdom. Og de såkalte vennene hans måtte jo følge reglene!

Etter dette ble jeg veldig skeptisk over den nye norske "trenden" som ser ut til å utvikle seg. Og jeg har sett mange eksempler på denne sladringen til onkel politi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi nesten ferdige på tur. Lina var av, det korte båndet var på og min tollerdame trippet i selvvalgt fot ved min side. Nede ved bommen står det en dame med to små bikkjer. Jeg vet ikke helt hva rasene heter, men sånn papillon med hengeører og sånn tibetansk spaniel eller noe liknende. De hadde (selvfølgelig) flexibånd, og selvom jeg gikk i en høflig bue rundt, med en bikkje klistra til beinet og øynene hennes bora i mine, sa det svosj svosj og der hadde vi to pelsdotter surra rundt oss, gitt. Jeg var blid og lot som alt var greit, jeg, men Fibi kunne fort ha opplevd situasjonen som litt overveldende og glefset. Hun gjorde jo ikke det, men det var nå hun dama som tok en sjanse når hun slapp sine små bort til min forholdsvis store. At det var ganske frekt også, er en annen sak! Det er med andre ord ikke alltid de med størst hund som tar minst hensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt mindre hunder enn dere og ja jeg løfter dem opp i visse tillfeller. Men jeg kan fortsatt ikke forstå den barnslige tankegangen din at NÅ ANMELDER jeg ham. Du må tenke på at den hunden var snill gjorde ingen noenting. Det skjedde ingenting! Tenk om du en gang gjør noe feil og folk skall gå rundt og anmelde deg for en fille ting. For meg er dette en skremmende utvikling av det som skjer i norge.

Har en liten veldig OT historie angående dette temaet. Det var en ung gutt som vokste opp på et ungarsk barnehjem. Han haiken seg til norge og bodde på gaten. Han kom til kirken vår og mannen min skaffet han en jobb hvor han fikk lov til å bo på en liten hybel og tjente noen tusenlapper. Han møkket bokser og tjente ca 2000 kroner. Og gikk så glad til kirken og fortalte de andre såkalte norske vennene hans dette. Og vet dere hva skjedde?? De anmeldte han politiet kom og kastet han ut av landet samme kvelden. De sendte han tilbake til intet og fattigdom. Og de såkalte vennene hans måtte jo følge reglene!

Etter dette ble jeg veldig skeptisk over den nye norske "trenden" som ser ut til å utvikle seg. Og jeg har sett mange eksempler på denne sladringen til onkel politi!

Skjønner hva du mener.

Men uansett så er det flere som har reagert på denne hunden, og alle har sagt ifra til han at han burde holde den i bånd. Den gjorde ikke hunden min noe, men hva hvis jeg ikke hadde fått tak i den og holdt den fast?

Når han ikke vil respektere lovene, og heller ikke bryr seg om at det åpenbart plager andre syntes jeg at det er på sin plass å gå ett skritt videre med det. Altså annmelde han for brudd på båndtvangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om du en gang gjør noe feil og folk skall gå rundt og anmelde deg for en fille ting.

men denne mannen gjorde ingen feil! i hans øyne selvfølgelig! han hadde jo ikke no planer om å sette bånd på hunden etterpå! og han kom heller ikke løpene når Gojjo måtte holde hunden hans! er stor forskjell på det å gjøre en liten feil, og unnskylde seg etterpå og det å gi f!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi nesten ferdige på tur. Lina var av, det korte båndet var på og min tollerdame trippet i selvvalgt fot ved min side. Nede ved bommen står det en dame med to små bikkjer. Jeg vet ikke helt hva rasene heter, men sånn papillon med hengeører og sånn tibetansk spaniel eller noe liknende. De hadde (selvfølgelig) flexibånd, og selvom jeg gikk i en høflig bue rundt, med en bikkje klistra til beinet og øynene hennes bora i mine, sa det svosj svosj og der hadde vi to pelsdotter surra rundt oss, gitt. Jeg var blid og lot som alt var greit, jeg, men Fibi kunne fort ha opplevd situasjonen som litt overveldende og glefset. Hun gjorde jo ikke det, men det var nå hun dama som tok en sjanse når hun slapp sine små bort til min forholdsvis store. At det var ganske frekt også, er en annen sak! Det er med andre ord ikke alltid de med størst hund som tar minst hensyn!

Absolutt, det er mange med små bikkjer som gir f også. Slipper de løs og tenker at "det gjør ingenting, for de er sååå små og søte". Men denna gangen handlet det tilfeldigvis om en stor hund, jeg hadde blitt sint om han mannen hadde hatt en dachs og folk flere ganger tidligere hadde bedt han om å ha den i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi nesten ferdige på tur. Lina var av, det korte båndet var på og min tollerdame trippet i selvvalgt fot ved min side. Nede ved bommen står det en dame med to små bikkjer. Jeg vet ikke helt hva rasene heter, men sånn papillon med hengeører og sånn tibetansk spaniel eller noe liknende. De hadde (selvfølgelig) flexibånd, og selvom jeg gikk i en høflig bue rundt, med en bikkje klistra til beinet og øynene hennes bora i mine, sa det svosj svosj og der hadde vi to pelsdotter surra rundt oss, gitt. Jeg var blid og lot som alt var greit, jeg, men Fibi kunne fort ha opplevd situasjonen som litt overveldende og glefset. Hun gjorde jo ikke det, men det var nå hun dama som tok en sjanse når hun slapp sine små bort til min forholdsvis store. At det var ganske frekt også, er en annen sak! Det er med andre ord ikke alltid de med størst hund som tar minst hensyn!

nei selvfølgelig! men det handler om det å ta hensyn til hverandre!

forresten så heter papillon med hengeører phalène! er sånn jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey sorry! "leste" at du løftet henne opp! men jeg vill snakka med den hunde-eieren og sagt at ser du den hunden komme løpende mot dere igjen så annmelder du han så han hvertfall får en advarsel! :) LYKKE TIL! håper frykten for større hunder bedrer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey sorry! "leste" at du løftet henne opp! men jeg vill snakka med den hunde-eieren og sagt at ser du den hunden komme løpende mot dere igjen så annmelder du han så han hvertfall får en advarsel! :) LYKKE TIL! håper frykten for større hunder bedrer seg!

Jepp, jeg skal innover på tur der imorgen. Om jeg møter på han med hunden løs da også, skal jeg si ifra. Om jeg ser de igjen da så annmelder jeg det.

Da har jeg hvertfall ikke vært urimelig, og han har absolutt fått en sjanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten så heter papillon med hengeører phalène! er sånn jeg har!

Det var det ja. Det var noen utrolig søte hunder, bare så det er sagt. Jeg er redd store, fremmede, løse hunder, selv jeg. Jeg har også hørt noen ganske groteske historier om hva enkelte store hunder har gjort med noen små. Skjønner godt at dere er sinte og redde, men anmeldelse... Tviler på om politiet bryr seg. Høres ut som en påstand mot påstand og henleggelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det ja. Det var noen utrolig søte hunder, bare så det er sagt. Jeg er redd store, fremmede, løse hunder, selv jeg. Jeg har også hørt noen ganske groteske historier om hva enkelte store hunder har gjort med noen små. Skjønner godt at dere er sinte og redde, men anmeldelse... Tviler på om politiet bryr seg. Høres ut som en påstand mot påstand og henleggelse..

ja det er sant... ble faktisk slått i trynet i køen på et utested en gang! med en kost, av dørvakta uten å ha gjort annet enn å vente på å komme inn! anmeldte det, men det ble henlagt... er vanskelig å få no gjennom veit jeg..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, det er mange med små bikkjer som gir f også. Slipper de løs og tenker at "det gjør ingenting, for de er sååå små og søte". Men denna gangen handlet det tilfeldigvis om en stor hund, jeg hadde blitt sint om han mannen hadde hatt en dachs og folk flere ganger tidligere hadde bedt han om å ha den i bånd.

Det er jo ingen som er uenig med deg i at mannen burde hatt kontroll på bikkja si osv. Men dette er tydeligvis en hund som ikke er så veldig farlig, i og med at han støtt går med den løs og den aldri har gjort noe annet galt enn å komme bort å hilse, og det i hvert fall jeg reagerer på, er at du vurderer å anmelde han for det.

Vi vil vel alle helst slippe løsbikkjer som kommer bort til våre når vi går på tur, trener eller uansett hva vi driver med, men å anmelde er litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som er uenig med deg i at mannen burde hatt kontroll på bikkja si osv. Men dette er tydeligvis en hund som ikke er så veldig farlig, i og med at han støtt går med den løs og den aldri har gjort noe annet galt enn å komme bort å hilse, og det i hvert fall jeg reagerer på, er at du vurderer å anmelde han for det.

Vi vil vel alle helst slippe løsbikkjer som kommer bort til våre når vi går på tur, trener eller uansett hva vi driver med, men å anmelde er litt drøyt.

Tror egentlig vi aldri kommer til å bli enig.

Jeg syntes det er på sin plass å anmelde han når han har blitt snakka til flere ganger. Siden dette tydeligvis ikke har noe å si for han.

Du mener han kan ha hunden sin løs fordi den ikke plager noen (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener han kan ha hunden sin løs fordi den ikke plager noen (?).

Problemet er vel at det ikke har skjedd noe alvorlig nok ennå - det er da politiet tar dette alvorlig..

Taz : jeg har prøvd litt av hvert jeg når det dukker opp en hannhund ute etter bråk, være seg slitt seg,stukket av eller løs med eier i lulle lulle land.

Jeg har stått rolig, og håpet på det beste - og angrep ble det

Jeg har bare prøvd å gått videre- og angrep ble det

jeg har sluppet min løs, så den kunne løpe sin vei- og det smalt :)

Da vet jeg ikke mer jeg kan gjøre annet enn å se ann hunden som kommer.99% av gangene får man bare et hyggelig møte, eller man unngår møte , men om det ser ut til å bli trøbbel, så løfter jeg opp ja..Så langt har det ikke smelt da..

resultat : Nå kan jeg ikke være sikker lenger på om han går overens med alle hunder vi møter.Han har hannhund type sint adferd på enkelte hunder, føre var.- i beregnet vitenen om at det er ikke alle vi mennesker liker heller... Noen får oss forbannet på null komma svisj..

Godt mulig at min hund provoserer som søtten på et språk jeg ikke ser, men jeg vet hvem som får de verste skadene..Min hund som er liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener han kan ha hunden sin løs fordi den ikke plager noen (?).

Nei, det mener jeg så absolutt ikke, og det har jeg vel poengtert mer enn en gang.

Men jeg mener at det er drøyt å anmelde han for det.

Hvis politiet skal bruke ressurser på sånt, går det utover andre viktige ting (feks angrep fra hund), så jeg både håper og tror at du ikke kommer noen vei med å anmelde dette.

Jeg har stor forståelse for at folk med små hunder er redd store løshunder. Jeg er ikke særlig begeistret for det selv jeg, og hadde en løshund (stor eller liten) angrepet min hund (alvorlig) hadde jeg ikke nølt med å anmeldt det. Men om en løshund bare kommer bort og hilser og ikke gjør mer ut av det, irriterer jeg meg og kanskje sender en glose eller to til eier, men utover det er det ikke mye man får gjort.

Som tidligere eier av en hund som ikke var veldig begeistret for andre tisper, var det løse småhunder jeg fryktet mest. Og tro meg; de er det flere av i hvert fall her jeg bor. Enten er de løse eller de går i flexi som eier ikke holder styr på. Jeg var livredd for at min hund skulle skade en av disse små, og hvem ville da fått skylda (selv om min hund gikk i bånd)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at denne "anmeld! anmeld!"-greia tar overhånd, det er en uting - og tror tilslutt politiet neppe gidder å ta "hysteriske hundeeiere" alvorlig lenger. Blir litt som å rope ulv ulv. Til slutt hører de ikke, kanskje når det VIRKELIG gjelder, og det er uansvarlige hundeeiere med hunder som VIRKELIG skader andre hunder...

For hva har skjedd?

Ja, mannen har brutt båndtvangen. Det gjør store deler av norske hundeeiere, på et eller annet vis - og det er helt greit for meg, så lenge de har rimelig kontroll.

Ja, hunden hans kom bort - den så vel en søt dame som den ville hilse på, og var altså så omgjengelig at den lot et fremmed menneske ta tak i den og holde den fast. Er det NOE som tyder på at denne ved neste anledning vil SPISE den lille hunden?

Så det er vel nå konstatert at akkurat DENNE hunden ikke er det store problemet? Ja, jeg har også liten hund og passer godt på når det kommer fremmede store hunder, for å si det mildt! Men å "ta dem" i ettertid tror jeg ikke jeg hadde trådt til med.

Det som derimot er, er en liten hund som har problemer med å møte store hunder - noe som skal tas på alvor, men ikke så alvorlig som dette. For det er tross alt DIN hund som har det største problemet, at den er grunnløst redd enhver stor hund - og det er veldig trist og leit, samtidig som det er fint at du prøver å skåne den, men man kan ikke bli sint på "alle de dumme" for det ;)

Heller enn å begynne å dra igang om båndtvang og anmeldelse neste gang, så prøv heller saklig å forklare fyren at "ja, min hund er veldig redd store hunder, kunne du tenke deg å ta inn din hund neste gang, så gjør du meg en tjeneste" eller noe i den dur - det virker kanskje mer konstruktivt, fordi det kanskje kan tenkes at noe skjer.

Han vet vel også at det neppe er politifolk som kommer til å legge seg ut på lur i skogen, jeg tror de har en smule med andre ting å gjøre - så kanskje han bare glatt overhører deg. Prøver du å snakke pent, har du iallfall gjort det - og SÅ kan du dra igang med skytset neste gang, dersom han ikke gidder å høre fremdeles. Kanskje er han tankeløs, kanskje skjønner han ikke hvorfor din hund blir så veldig redd hans hund, bare fordi den er stor.

Ellers blir det mye påstander og "noen har sett noen som har sett ham ha den løs", og hvor mye hold er det i slikt? Har du noen som er villig til å ta opp saken SAMMEN med deg, kan dere jo - siden dere "vet" hvem han er - ringe ham og si at neste gang ringer vi viltnemnda. Hvis det er båndtvangen dere vil "ta" ham for. Men ikke glem at dere selv bør da følge loven prikkfritt også, hvis dere vil bruke den til å angripe andre, da slår det ut på ALLE hvis for eksempel viltoppsynsmannen begynner med kontroller...

Nei, heller prøve å appellere til fyrens gode sider, enn å (mis)bruke viltloven/båndtvangsbestemmelsene for å ordne opp for egen hund... synes nå JEG da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at denne "anmeld! anmeld!"-greia tar overhånd, det er en uting - og tror tilslutt politiet neppe gidder å ta "hysteriske hundeeiere" alvorlig lenger. Blir litt som å rope ulv ulv. Til slutt hører de ikke, kanskje når det VIRKELIG gjelder, og det er uansvarlige hundeeiere med hunder som VIRKELIG skader andre hunder...

For hva har skjedd?

Ja, mannen har brutt båndtvangen. Det gjør store deler av norske hundeeiere, på et eller annet vis - og det er helt greit for meg, så lenge de har rimelig kontroll.

Ja, hunden hans kom bort - den så vel en søt dame som den ville hilse på, og var altså så omgjengelig at den lot et fremmed menneske ta tak i den og holde den fast. Er det NOE som tyder på at denne ved neste anledning vil SPISE den lille hunden?

Så det er vel nå konstatert at akkurat DENNE hunden ikke er det store problemet? Ja, jeg har også liten hund og passer godt på når det kommer fremmede store hunder, for å si det mildt! Men å "ta dem" i ettertid tror jeg ikke jeg hadde trådt til med.

Det som derimot er, er en liten hund som har problemer med å møte store hunder - noe som skal tas på alvor, men ikke så alvorlig som dette. For det er tross alt DIN hund som har det største problemet, at den er grunnløst redd enhver stor hund - og det er veldig trist og leit, samtidig som det er fint at du prøver å skåne den, men man kan ikke bli sint på "alle de dumme" for det ;)

Heller enn å begynne å dra igang om båndtvang og anmeldelse neste gang, så prøv heller saklig å forklare fyren at "ja, min hund er veldig redd store hunder, kunne du tenke deg å ta inn din hund neste gang, så gjør du meg en tjeneste" eller noe i den dur - det virker kanskje mer konstruktivt, fordi det kanskje kan tenkes at noe skjer.

Han vet vel også at det neppe er politifolk som kommer til å legge seg ut på lur i skogen, jeg tror de har en smule med andre ting å gjøre - så kanskje han bare glatt overhører deg. Prøver du å snakke pent, har du iallfall gjort det - og SÅ kan du dra igang med skytset neste gang, dersom han ikke gidder å høre fremdeles. Kanskje er han tankeløs, kanskje skjønner han ikke hvorfor din hund blir så veldig redd hans hund, bare fordi den er stor.

Ellers blir det mye påstander og "noen har sett noen som har sett ham ha den løs", og hvor mye hold er det i slikt? Har du noen som er villig til å ta opp saken SAMMEN med deg, kan dere jo - siden dere "vet" hvem han er - ringe ham og si at neste gang ringer vi viltnemnda. Hvis det er båndtvangen dere vil "ta" ham for. Men ikke glem at dere selv bør da følge loven prikkfritt også, hvis dere vil bruke den til å angripe andre, da slår det ut på ALLE hvis for eksempel viltoppsynsmannen begynner med kontroller...

Nei, heller prøve å appellere til fyrens gode sider, enn å (mis)bruke viltloven/båndtvangsbestemmelsene for å ordne opp for egen hund... synes nå JEG da...

Jeg er helt enig med Akela her - vi må kanskje bli flinkere til å "leve og la leve" - og heller ta tak i de virkelige problemene når de oppstår. Jeg kan ta feil, men det slår meg at engstelige (små)hunder ikke får det lettere eller blir tryggere av eiere som "tar helt av" selv i så udramatiske situasjoner som denne tross alt var.

Går det an å ta en titt på seg selv, og se om man kunne møtt situasjonen på et bedre vis selv også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta feil, men det slår meg at engstelige (små)hunder ikke får det lettere eller blir tryggere av eiere som "tar helt av" selv i så udramatiske situasjoner som denne tross alt var.

hun "tok jo ikke av" heller da... hun holdt mannens hund og prøvde å si til han at han kunne kontrollere hunden! hvorfor vri på det som blir sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke å "ta av" når hun først aktet å gå rett til politiet og anmelde den grusomme hendelsen - at én hund kom bort til en annen, uten at noen ble skadd? <_<

Men ikke heng deg opp i akkurat det da, Marianne, men se på som EGENTLIG står - om en konstruktiv måte å gjøre dette på i fremtiden. Det er kanskje det viktigste, ikke minst for hunden som er så unormalt redd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke å "ta av" når hun først aktet å gå rett til politiet og anmelde den grusomme hendelsen - at én hund kom bort til en annen, uten at noen ble skadd?

jo det kan så være, men hun "tok ikke av" på en slik måte som kunne gjøre hunden mere redd for store hunder! det er det jeg mener! hun var jo rolig og ble ikke hysterisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det kan så være, men hun "tok ikke av" på en slik måte som kunne gjøre hunden mere redd for store hunder! det er det jeg mener! hun var jo rolig og ble ikke hysterisk!

Jeg snakker om reaksjonen her på Sonen - kanskje litt ute av proposjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...