Gå til innhold
Hundesonen.no

Shaylee i ringen på Barn og Hund

Anne

Recommended Posts

Dette var på Sola, Norsk Terriere Klubb avd Rogaland arrangerte utstilling for terriere. Shaylee, eneste norfolk, fikk HP og VK1. Dommeren mente hun måtte ha mer volum. Sist helg fikk hun jo cert(og ble BIG3) så det blir spennende å se hva de syns neste helg på dobbeltutstillingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var på Sola, Norsk Terriere Klubb avd Rogaland arrangerte utstilling for terriere. Shaylee, eneste norfolk, fikk HP og VK1. Dommeren mente hun måtte ha mer volum. Sist helg fikk hun jo cert(og ble BIG3) så det blir spennende å se hva de syns neste helg på dobbeltutstillingen ;)

Ser det er Svein Helgesen som var dommer. Han er "kjent" for å holde igjen certet han. Han har i flere anledninger gjort det på sheltie uten at det har vært noen "grunn" som kan forsvares med rasestandar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knalltøft! Det øverste bildet var kjempeflott!

Dere stiller til helga ja? Ser dere kanskje der da (går ut ifra at det er dobbeltutst. til NJSK?) ;)

Jepp, det er NJSK ;)

Ser det er Svein Helgesen som var dommer. Han er "kjent" for å holde igjen certet han. Han har i flere anledninger gjort det på sheltie uten at det har vært noen "grunn" som kan forsvares med rasestandar.

Hørte etterpå av en som ikke var på utstillingen at han var det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så flinke de var! :)

Litt OT: men pleier det alltid bare å være barn som er veldig unge som er med i banr og hund? Vurderer om jeg skal det på puddelklubbens jubileums utstilling, men gidder ikke hvis det bare er velsig små barn, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så flinke de var! :)

Litt OT: men pleier det alltid bare å være barn som er veldig unge som er med i banr og hund? Vurderer om jeg skal det på puddelklubbens jubileums utstilling, men gidder ikke hvis det bare er velsig små barn, hehe.

Alle de gangene jeg har sett barn og hund så har de hatt to aldersgrupper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så flinke de var! ;)

hehehehe på nmhk open show i fjor var jeg 17 år og stilte i B&H :) Da var det maaaasse smårollinger,meg,benedicte (labbis) og ei til på sånn "tenåringsalder" B)

Jeg kom på en 2. plass må vite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub: Så flinke de var! :P

Jeg deltok sist helg i en alder av 15 1/2 år :P Jeg var den eldste, men de 2 andre i min klasse var 13 og 14 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...