Gå til innhold
Hundesonen.no

Tolleren Janco sin hjemmeside

>Lene<

Recommended Posts

Skrevet

Hei,

Har laget en hjemmeside om min kommende toller som skal hentes hjem 23. juni.

Ønsker tilbakemeldinger. Noe som kunne vært annerledes, informasjon du savner etc?

Skrevet

Fin side :P

Nudelig liten krabat!

Noe pirk:

* Banneren på toppen flyttet seg på en måte bortover og så tilbake igjen når man trykket på en ny side..

* Siden kunne kanskje vert midtstillt?

Flotte bilder i galeriet, drømmer meg rent bort!

Skrevet
Noe pirk:

* Banneren på toppen flyttet seg på en måte bortover og så tilbake igjen når man trykket på en ny side..

* Siden kunne kanskje vert midtstillt?

Det med banneren har jeg ikke lagt merke til, kan ikke se at den flytter på seg på min pc :P

Når det gjelder midtstilling av siden, så er det litt vanskelig. Er en ferdig template som jeg ikke får gjort så mye med. Gav opp etter uendelige forsøk :P

Men takk for tilbakemeldingene :P

Skrevet

Pent og ryddig med fine farger. Jeg ser ikke at banneret flytter på seg.

Litt småting:

- Det tar litt tid å laste ned første siden med en gang. (Edit: sikkert vanskelig å gjøre noe med siden det er et ferdig template)

- Teksten til infoen på Janco sin side kunne ha vært i samme strørrelse for et ryddigere utseende (reg nr, oppdretter etc)

- Teksten om tolleren kunne kanskje vært sidejustert.

GB signert.

Skrevet

Merkelig det med at banneret beveger på seg :unsure:

Det skjer ikke når vi er inne på siden med pc'ene her hjemme. Mulig det kan være størrelsen på skjermen som gjør at det beveger seg? Men takk for tilbakemeldingene. Ikke alt som kan rettes på da det er en template :P Har valgt den letteste utvei da jeg ikke er noe særlig flink til å lagge hjemmesider selv :P

Skrevet

Flott side :P

Moren til valpen din kommer forresten fra tanten til _aussie_ her inne sitt oppdrett :P så vet du det :P

Skrevet

Flott side :)

Moren til valpen din kommer forresten fra tanten til _aussie_ her inne sitt oppdrett :P så vet du det :P

Morsomt! Det visste jeg ikke. Takk for info ;)

• 1 month later...
Skrevet

Nå har siden vært oppe i vel to måneder. Nå skal alt av informasjon og bilder så langt være ferdig. www.janco.tv

Ris og ros ønskes :wub:

Er det f.eks informasjon du savnet på siden?

Og til info så kan siden dessverre være litt treg til tider, så litt tålmodighet kreves :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...