Gå til innhold
Hundesonen.no

løs mage, oppkast, slim, blod?

Recommended Posts

Skrevet

Timon har de 3 siste dagene hatt løs mage og det som har komt ut er gult... han har ikke spist skikkelig.. Igår kastet han opp inni buret i bilen og senere på kvelden løs avføring.. idag morges hadde han flott fast avføring men senere på dagen merka jeg han hadde gjort fra seg inne og det var løst men det som lå rett ved siden var en slim dam med noen få knotter mat og blod... Hva kan jeg gjøre? Jeg ringte jo selvfølgelig dyrlegen og de sa jeg måtte bare gi han ris og bruke canikuren.. har dere erfaringer om andre ting jeg bør gjøre? litt bekymret her.. han er ellers frisk og rask!

Skrevet

hadde akkurat det samme med donny... vi reiste til vett... fikk canicur og råd om kun å fore på ris og fiskebollder... gikk heldivis over ganske fort.

Skrevet

puuuh! Da kan jeg spare de pengene og slappe av! lite kjekkt når det er blod i bildet syns jeg! håper det funker på han også! hadde ikke store problemer med å få i han canikuren heller!

Skrevet

Fibi kastet opp slimete blod en natt her i vinter. (Først normal oppkast) Jeg satt oppe med henne hele natten og ble kjemperedd. Det var natt til søndag og ikke akkurat noen ideell tid å få syk hund på! Hun hadde spist sånn oksepenis :P på dagen, og jeg tror at et eller annet lite blodkar var sprukket av at hun kastet opp så mye.. Det var ikke morsomt, men utpå dagen søndag var hun helt fin igjen og jeg helt utslitt!

Faste og fiskeboller og aldri mer oksepenis var behandlingen hun fikk. Ringte ikke dyrlegen siden hun ble så fort bra!

Lykke til og god bedring!

Skrevet

Fibi kastet opp slimete blod en natt her i vinter. (Først normal oppkast) Jeg satt oppe med henne hele natten og ble kjemperedd. Det var natt til søndag og ikke akkurat noen ideell tid å få syk hund på! Hun hadde spist sånn oksepenis :P på dagen, og jeg tror at et eller annet lite blodkar var sprukket av at hun kastet opp så mye.. Det var ikke morsomt, men utpå dagen søndag var hun helt fin igjen og jeg helt utslitt!

Faste og fiskeboller og aldri mer oksepenis var behandlingen hun fikk. Ringte ikke dyrlegen siden hun ble så fort bra!

Lykke til og god bedring!

oksepenis?? :P beste jeg har hørt på lenge! hehehe! :P men aner noen hvorfor det kommer slim? og blod i tillegg?

Skrevet

oksepenis?? :P beste jeg har hørt på lenge! hehehe! :P men aner noen hvorfor det kommer slim? og blod i tillegg?

Det de kaller oksemuskel i dyrebutikken, er nok en helt spesiell muskel, ja. :P Tror slimet dannes for å smøre veggene i slimhinnene, slik at det som skal ut gjør minst mulig skade. Men jeg er ikke veterinær, så sikker er jeg ikke!

Skrevet

Flere dyrleger jeg har snakket med har sagt at en dag med blodig avføring er ikke farlig - så lenge det ikke går lenger tid, og bikkja ikke er superdårlig liksom.

Når mine blir dårlige passer jeg på at de får i seg masse vann, og gir dem ikke noe mat på et døgn - bare litt yoghurt for magen. Dagen etterpå får de mild mat (fiskeboller, loff, ris e.l.) og så trapper jeg dem forsiktig over på vanlig mat igjen..

God bedring, Timon!

Skrevet

Tusen takk skal dere ha! han har bare hatt idag med blod i! nå har han trykket i seg ris med tunfisk i og masse vann! :P han er i topp form viser ikke tegn til slakkhet! Var nettopp ute med han i regn og avføringen av noe løs og oransje.. håper den fastner til! i morgen kommer søstera til Timon på besøk fra Asker så han bør være i form til da! klarer å roe meg når andre også har opplevd det samme og det ikke er farlig! Dakar gutten min! :P

Skrevet

Ved mye oppkast og diare får slimhinnene kjørt seg skikkelig, og de kan da øke slimproduksjonen.

Av noenlunde samme grunn kan det komme blod i spye/bæsj. Slimhinnene får kjørt seg så mye

at de kan blø litt. Det pleier å gi seg med en gang spyingen er over, og bæsjen tilbake til normalt.

Skrevet

En ting vedr. blod på avføring. Dyrlegen har tidligere fortalt meg at så lenge det er blod på "utsiden" av bæsjen og ikke "inni", så er det som regel ikke farlig.

Skrevet

det var inni alt slimet... tror ikke han har hatt så mye som kan komme ut så det kom mest bare slim.. var ikke mye blod! men ser ut til at det bedrer seg nå som han får ris og fiskeboller og canikur! ;)

Skrevet

det var inni alt slimet... tror ikke han har hatt så mye som kan komme ut så det kom mest bare slim.. var ikke mye blod! men ser ut til at det bedrer seg nå som han får ris og fiskeboller og canikur! ;)

Så flott, høres ut som han er på "bedringens vei".

Lykke til.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...