Gå til innhold
Hundesonen.no

løs mage, oppkast, slim, blod?


Recommended Posts

Timon har de 3 siste dagene hatt løs mage og det som har komt ut er gult... han har ikke spist skikkelig.. Igår kastet han opp inni buret i bilen og senere på kvelden løs avføring.. idag morges hadde han flott fast avføring men senere på dagen merka jeg han hadde gjort fra seg inne og det var løst men det som lå rett ved siden var en slim dam med noen få knotter mat og blod... Hva kan jeg gjøre? Jeg ringte jo selvfølgelig dyrlegen og de sa jeg måtte bare gi han ris og bruke canikuren.. har dere erfaringer om andre ting jeg bør gjøre? litt bekymret her.. han er ellers frisk og rask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi kastet opp slimete blod en natt her i vinter. (Først normal oppkast) Jeg satt oppe med henne hele natten og ble kjemperedd. Det var natt til søndag og ikke akkurat noen ideell tid å få syk hund på! Hun hadde spist sånn oksepenis :P på dagen, og jeg tror at et eller annet lite blodkar var sprukket av at hun kastet opp så mye.. Det var ikke morsomt, men utpå dagen søndag var hun helt fin igjen og jeg helt utslitt!

Faste og fiskeboller og aldri mer oksepenis var behandlingen hun fikk. Ringte ikke dyrlegen siden hun ble så fort bra!

Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi kastet opp slimete blod en natt her i vinter. (Først normal oppkast) Jeg satt oppe med henne hele natten og ble kjemperedd. Det var natt til søndag og ikke akkurat noen ideell tid å få syk hund på! Hun hadde spist sånn oksepenis :P på dagen, og jeg tror at et eller annet lite blodkar var sprukket av at hun kastet opp så mye.. Det var ikke morsomt, men utpå dagen søndag var hun helt fin igjen og jeg helt utslitt!

Faste og fiskeboller og aldri mer oksepenis var behandlingen hun fikk. Ringte ikke dyrlegen siden hun ble så fort bra!

Lykke til og god bedring!

oksepenis?? :P beste jeg har hørt på lenge! hehehe! :P men aner noen hvorfor det kommer slim? og blod i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oksepenis?? :P beste jeg har hørt på lenge! hehehe! :P men aner noen hvorfor det kommer slim? og blod i tillegg?

Det de kaller oksemuskel i dyrebutikken, er nok en helt spesiell muskel, ja. :P Tror slimet dannes for å smøre veggene i slimhinnene, slik at det som skal ut gjør minst mulig skade. Men jeg er ikke veterinær, så sikker er jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere dyrleger jeg har snakket med har sagt at en dag med blodig avføring er ikke farlig - så lenge det ikke går lenger tid, og bikkja ikke er superdårlig liksom.

Når mine blir dårlige passer jeg på at de får i seg masse vann, og gir dem ikke noe mat på et døgn - bare litt yoghurt for magen. Dagen etterpå får de mild mat (fiskeboller, loff, ris e.l.) og så trapper jeg dem forsiktig over på vanlig mat igjen..

God bedring, Timon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal dere ha! han har bare hatt idag med blod i! nå har han trykket i seg ris med tunfisk i og masse vann! :P han er i topp form viser ikke tegn til slakkhet! Var nettopp ute med han i regn og avføringen av noe løs og oransje.. håper den fastner til! i morgen kommer søstera til Timon på besøk fra Asker så han bør være i form til da! klarer å roe meg når andre også har opplevd det samme og det ikke er farlig! Dakar gutten min! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mye oppkast og diare får slimhinnene kjørt seg skikkelig, og de kan da øke slimproduksjonen.

Av noenlunde samme grunn kan det komme blod i spye/bæsj. Slimhinnene får kjørt seg så mye

at de kan blø litt. Det pleier å gi seg med en gang spyingen er over, og bæsjen tilbake til normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting vedr. blod på avføring. Dyrlegen har tidligere fortalt meg at så lenge det er blod på "utsiden" av bæsjen og ikke "inni", så er det som regel ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var inni alt slimet... tror ikke han har hatt så mye som kan komme ut så det kom mest bare slim.. var ikke mye blod! men ser ut til at det bedrer seg nå som han får ris og fiskeboller og canikur! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var inni alt slimet... tror ikke han har hatt så mye som kan komme ut så det kom mest bare slim.. var ikke mye blod! men ser ut til at det bedrer seg nå som han får ris og fiskeboller og canikur! ;)

Så flott, høres ut som han er på "bedringens vei".

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...