Gå til innhold
Hundesonen.no

løs mage, oppkast, slim, blod?

Recommended Posts

Timon har de 3 siste dagene hatt løs mage og det som har komt ut er gult... han har ikke spist skikkelig.. Igår kastet han opp inni buret i bilen og senere på kvelden løs avføring.. idag morges hadde han flott fast avføring men senere på dagen merka jeg han hadde gjort fra seg inne og det var løst men det som lå rett ved siden var en slim dam med noen få knotter mat og blod... Hva kan jeg gjøre? Jeg ringte jo selvfølgelig dyrlegen og de sa jeg måtte bare gi han ris og bruke canikuren.. har dere erfaringer om andre ting jeg bør gjøre? litt bekymret her.. han er ellers frisk og rask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi kastet opp slimete blod en natt her i vinter. (Først normal oppkast) Jeg satt oppe med henne hele natten og ble kjemperedd. Det var natt til søndag og ikke akkurat noen ideell tid å få syk hund på! Hun hadde spist sånn oksepenis :P på dagen, og jeg tror at et eller annet lite blodkar var sprukket av at hun kastet opp så mye.. Det var ikke morsomt, men utpå dagen søndag var hun helt fin igjen og jeg helt utslitt!

Faste og fiskeboller og aldri mer oksepenis var behandlingen hun fikk. Ringte ikke dyrlegen siden hun ble så fort bra!

Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi kastet opp slimete blod en natt her i vinter. (Først normal oppkast) Jeg satt oppe med henne hele natten og ble kjemperedd. Det var natt til søndag og ikke akkurat noen ideell tid å få syk hund på! Hun hadde spist sånn oksepenis :P på dagen, og jeg tror at et eller annet lite blodkar var sprukket av at hun kastet opp så mye.. Det var ikke morsomt, men utpå dagen søndag var hun helt fin igjen og jeg helt utslitt!

Faste og fiskeboller og aldri mer oksepenis var behandlingen hun fikk. Ringte ikke dyrlegen siden hun ble så fort bra!

Lykke til og god bedring!

oksepenis?? :P beste jeg har hørt på lenge! hehehe! :P men aner noen hvorfor det kommer slim? og blod i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oksepenis?? :P beste jeg har hørt på lenge! hehehe! :P men aner noen hvorfor det kommer slim? og blod i tillegg?

Det de kaller oksemuskel i dyrebutikken, er nok en helt spesiell muskel, ja. :P Tror slimet dannes for å smøre veggene i slimhinnene, slik at det som skal ut gjør minst mulig skade. Men jeg er ikke veterinær, så sikker er jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere dyrleger jeg har snakket med har sagt at en dag med blodig avføring er ikke farlig - så lenge det ikke går lenger tid, og bikkja ikke er superdårlig liksom.

Når mine blir dårlige passer jeg på at de får i seg masse vann, og gir dem ikke noe mat på et døgn - bare litt yoghurt for magen. Dagen etterpå får de mild mat (fiskeboller, loff, ris e.l.) og så trapper jeg dem forsiktig over på vanlig mat igjen..

God bedring, Timon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal dere ha! han har bare hatt idag med blod i! nå har han trykket i seg ris med tunfisk i og masse vann! :P han er i topp form viser ikke tegn til slakkhet! Var nettopp ute med han i regn og avføringen av noe løs og oransje.. håper den fastner til! i morgen kommer søstera til Timon på besøk fra Asker så han bør være i form til da! klarer å roe meg når andre også har opplevd det samme og det ikke er farlig! Dakar gutten min! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mye oppkast og diare får slimhinnene kjørt seg skikkelig, og de kan da øke slimproduksjonen.

Av noenlunde samme grunn kan det komme blod i spye/bæsj. Slimhinnene får kjørt seg så mye

at de kan blø litt. Det pleier å gi seg med en gang spyingen er over, og bæsjen tilbake til normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting vedr. blod på avføring. Dyrlegen har tidligere fortalt meg at så lenge det er blod på "utsiden" av bæsjen og ikke "inni", så er det som regel ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var inni alt slimet... tror ikke han har hatt så mye som kan komme ut så det kom mest bare slim.. var ikke mye blod! men ser ut til at det bedrer seg nå som han får ris og fiskeboller og canikur! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var inni alt slimet... tror ikke han har hatt så mye som kan komme ut så det kom mest bare slim.. var ikke mye blod! men ser ut til at det bedrer seg nå som han får ris og fiskeboller og canikur! ;)

Så flott, høres ut som han er på "bedringens vei".

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...