Gå til innhold
Hundesonen.no

Regler for dette med å ha barn på passasjersiden av bil.

Vala

Recommended Posts

Altså, fra jeg fikk datteren min, så har jeg fått det for meg at man IKKE skal ha barn i passasjersetet. Skjønte det greit når hun var liten og absolutt ville fått et "problem" med en evt. kollisjonspute. MEN, nå er hun 8 år og skal vi se, 134 cm høy.... og er absolutt ingen hjelpeløs baby lenger ;-) Så det kan da vel ikke være noe issue nå. Eller hvordan er det?

Noen som vet egentlig?

Har prøvd å sjekke ut sidene til vegvesenet, men kan ikke se at de har noe info om det. Kanskje politiet vet noe? Hmm... nekter å ringe vakten å spørre nå liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det er anbefalt at ingen under 140cm sitter i bilens forseter. Og at det er en minimum vekt..

Hør med Trygg trafikk, vet at de har reglene på dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, fra jeg fikk datteren min, så har jeg fått det for meg at man IKKE skal ha barn i passasjersetet. Skjønte det greit når hun var liten og absolutt ville fått et "problem" med en evt. kollisjonspute. MEN, nå er hun 8 år og skal vi se, 134 cm høy.... og er absolutt ingen hjelpeløs baby lenger ;-) Så det kan da vel ikke være noe issue nå. Eller hvordan er det?

Noen som vet egentlig?

Har prøvd å sjekke ut sidene til vegvesenet, men kan ikke se at de har noe info om det. Kanskje politiet vet noe? Hmm... nekter å ringe vakten å spørre nå liksom ;)

Lar du henne sitte på en sånn pute så blir hun vell høy nokk vell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar du henne sitte på en sånn pute så blir hun vell høy nokk vell?

Ja, hun bruker jo pute uansett, så den kommer i "tillegg".. Men vekten må jeg finne ut av (ikke hennes dah, heheh)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...