Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og rev

LBL

Recommended Posts

All min fornuft sier noe annet, men to ganger i går kveld var det en rødrev utenfor hos oss, ganske nærme også, skrikende/bjeffende sånn som rever gjør i parringstid. Vanligvis har jeg oppfattet rever som særdeles sky, også for hunder, men denne satt 20 meter fra huset og klaget sin nød. Likka er høyløpsk. Det er meget mulig at denne reven nettopp har mistet maken sin, det ligger nemlig en flat en ute på riksveien ikke så langt unna.. Noen som tror at den en sinnsforvirret stund kan ha forvekslet løptidslukt av hund med utsiktene for en ny make? Eller er både jeg og reven langt ute på jordet? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Har ikke peiling på om reven jager etter løpske hunder, men jeg vet dem kan jage katter som løper.

Men til det jeg er mest nysgjerrig på: Fikk du tatt noen bilder av den? Filmet? :imrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på om reven jager etter løpske hunder, men jeg vet dem kan jage katter som løper.

Men til det jeg er mest nysgjerrig på: Fikk du tatt noen bilder av den? Filmet? :imrgreen:

Pfft.. neida, det tenkte jeg jo først på etterpå. Første gangen ble jeg perpleks, andre gangen hadde jeg lagt meg. Ikke noen trøst for deg, men bildet av mine tre hunder som står i vinduet helt tyste og ser på reven som sitter midt på jordet og bjeffer i sommernatta kommer til å sitte på min netthinne lenge.. :icon_redface:

Øh.. mener du rev som jager løpske katter eller katter som løper.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Pfft.. neida, det tenkte jeg jo først på etterpå. Første gangen ble jeg perpleks, andre gangen hadde jeg lagt meg. Ikke noen trøst for deg, men bildet av mine tre hunder som står i vinduet helt tyste og ser på reven som sitter midt på jordet og bjeffer i sommernatta kommer til å sitte på min netthinne lenge.. :icon_redface:

Øh.. mener du rev som jager løpske katter eller katter som løper.. :lol:

Løpske katter selvsagt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpske katter selvsagt :icon_redface:

Okei.. men da kan det ikke være helt umulig at rev reagerer på lukt av løpetidshunder heller da vel? Kanskje vi har en fast gjest i noen dager framover? (da skal jeg prøve å få tatt bilde i så fall.. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Se for deg en blanding av Likka og en rev da...... ;) Vet jo at det ikke går, men bare for fantasiens skyld! ;)

Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg aner ikke! :P

hehe :P noen ganger sku jeg tro rex VAr en rev :P hihi.. Litt samma oppførsel, og noe samme farge :P

Ble litt OT dette her.. Men er jo ikke umulig at reven reagerer på en løpsk tispe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...