Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten, brun hund selges billig


tuppetroll

Recommended Posts

Tuppetroll, skjerp deg! Du kan finne så mange bortforklaringer og unnskyldninger du bare orker - historien du forteller her vitner om usedvanlig dårlig skjønn, total mangel på kunnskap om egne hunder og elendig impulskontroll.

At du i tillegg er ute av stand til å ta kritikk og innse at du har gjort en gedigen feilvurdering er ikke særlig flatterende i det hele tatt.

Og, man behøver ikke å være mørkhåret for å skjønne at hunder som

a: driter ut både seg selv og burkameraten har alt for liten plass å bevege seg på (hadde de hatt nok plass så hadde de fjernet seg når bæsjen rant)

b: piper og pistrer når de blir lagt i bur ikke trives der, og ikke burde vært der. Dersom du har problemer med å få senga di i fred om natta så får du ta deg bryet med å oppdra hundene dine ordentlig, ikke legge dem i bur

Jeg gir totalt bengen i om du vil la dette ligge, det du utsatte hundene dine for i natt var under pari!

Vel, nå skal ikke jeg gå ut like hardt som Lotta her, men jeg og savner litt det at du tar litt selvkritikk for episoden som skjedde... En hund med sprutbæsj er ikke bra, den prøver å si fra om at den må ut, du tar på høretelefoner for å slippe maset, og i tillegg klarer du å irritere deg over at hunden gjør fra seg i buret.

Jeg har hatt litt samme greie selv (ikke i bur), men ikke for alt i verden om jeg kunne bli irritert på bikkja for det, og true med å "gi han bort" (skjønner at du tullet med akkurat det) hvis det gjentok seg.

Jeg følte meg tvert i mot som en udugelig hundeeier som ikke skjønte at "maset" kom fra en hund som MÅTTE UT! og jeg var irritert på meg selv for at det gikk an å være så kørka.

Jeg skal ikke lage noen burdiskusjon rundt dette, men om hunden piper og maser i buret er det vel kanskje tegn på at den ikke trives så veldig godt der...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Joda, joda, dere står selvfølgelig fritt til å mene det dere vil. At jentene ikke har god nok plass i buret fordi Minnie greide å få Mia også skitten, er tull. Da er dere tydeligvis ikke kjent med fenomenet sprutbæsj. Buret er like stort som tøyburet man får kjøpt på Ellos, og de har veldig god plass der inne...

Men, fanatikere som dere finner man alltid, overalt - bikkjene mine kommer til å fortsette å sove i bur, så gå og kjeft på noen andre..

For det første - hundene DINE SOV IKKE I BUR - de pistret og maste og viste med all mulig tydelighet at de hadde det fælt - i henhold til din EGEN BESKRIVELSE.

Joda, jeg er kjent med fenomenet sprutbæsj - men det er uvanlig i mine kretser at hundeeiere snur ryggen til syke dyr som forsøker å gi beskjed at de må ut. Men etter denne natta så gjør du vel ikke det igjen, du heller? Og neste gang en hund maser så takler du det forhåpentligvis bedre enn å forsøke å "true den" til taushet?

Det hjelper jo fint lite om buret er like stort som et fra Ellos - det spiller ingen rolle om buret er laget av gull og dekorert med rubiner, eller om det er kjøpt hos David Andersen på Karl Johan. Det er uansett for lite for 2 hunder med magesjau! Du har puttet hundene dine i et bur som er så lite at de driter på hverandre når de er syke, de er mao i et bur som er så lite at de ikke kan flytte seg når det trengs. Dette er hva loven sier om hvor store bur må være for hunder:

Hva forskriftene sier om bur og størrelse:

(Kilde: Lovdata.no, forskrifter for hundepensjonater)

§ 5. Bur, innredning m.m.

1. Bur/oppholdsrom skal være utformet etter vedkommende dyrs særlige krav til plass, aktivitet og miljø.

2. Bur for hund skal tilfredsstille følgende krav:

Skulderhøyde opp til 40 cm:

Areal: 1 m2

Ingen sider kortere enn: 80 cm

Høyde minimum: 80 cm

Hund med skulderhøyde 40-65 cm

Areal:1,5 m2

Ingen sider kortere enn 100 cm

Høyde 120 cm

Hund med skulderhøyde større enn 65 cm

Areal 3m2

Ingen sidere kortere enn 120 cm

Høyde minimum 150 cm

Golvarealet skal økes med 50% for hvert dyr ut over ett, dersom flere dyr oppstalles i samme bur.

(...)

Endret ved forskrifter 27 des 1993 nr. 1404, 8 mars 2004 nr. 552 (i kraft 1 april 2004).

***********************************************************************************

Dine 2 cavalierer er da innesperret hele natten, hver natt, i et bur som du selv angir å være: 81x56 cm. Høyde 66 cm. (Målene er hentet fra Ellos' hjemmeside idag.)

Endret av modd Scorp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at man skal holde seg til topic.

Det er greit at man har forskjellige meninger om saken. Men holde dere seriøse uten å drive med personangrep og anklaginger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå skal ikke jeg gå ut like hardt som Lotta her, men jeg og savner litt det at du tar litt selvkritikk for episoden som skjedde... En hund med sprutbæsj er ikke bra, den prøver å si fra om at den må ut, du tar på høretelefoner for å slippe maset, og i tillegg klarer du å irritere deg over at hunden gjør fra seg i buret.

Selvfølgelig kan jeg si at jeg burde ha skjønt at hun måtte ut, men det gjorde jeg dessverre ikke. Likevel synes jeg jeg kan få lov til å irritere meg litt over at det skjedde den ene natten hun sov i tøyburet, isteden for det store plastikkburet, som ville vært myyye lettere å vaske..

Jeg skal ikke lage noen burdiskusjon rundt dette, men om hunden piper og maser i buret er det vel kanskje tegn på at den ikke trives så veldig godt der...?

...Eller et tegn på en inkonsekvent eier som har vært dumsnill noen ganger og latt dem komme ut av buret når de maser. Jeg skjønner jo også at senga er kulere å ligge i enn buret, liksom..

Når det gjelder irritasjonen på bikkja, så har nok den også noe med tidspunktet på døgnet å gjøre - og som du kan se lenger oppe i diskusjonen, så har vel de fleste andre forstått at jeg faktisk ikke er dødssur på bikkja - bare frustrert og trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig for deg at du har det perfekte hundehold - historien er ikke skrevet for at alle skal le av hunden min, men jeg greier faktisk å se det tragikomiske i situasjonen. Trist for Minnie at hun ikke fikk mamma til å skjønne hva som var galt, men hun ble som sagt tatt ut med en gang da, og har fått diarestoppende. Bikkja har det ikke vondt - så slutt å fremstill meg som en dyremishandler her..

Må jo si tuppetroll at jeg har "det perfekte" hundeholdet med grunn. jeg jobbet hard for å få hundene mine såpass "perfekte". Jeg fremmstiller deg ikke som dyremisshandler men jeg synes at for dine 20 år så mangler du en stor porsjon insikt i dene situasjonen og hva som egentlig skjedde! OG gjelder det en syk hund så er det pokker det samme hvor mye klokken er! Det er akkurat det samme som barn det. Eller hest for den sak skyld eller andre dyr du har som "familiemedlem"(kan ikke telle hvor mange ganger jeg har sovet ute i stallen pga. en syk hest.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars HUND! Her har du i detalj beskrevet grunn nummer syvutsenogfjørtimilliarder for IKKE Å SPERRE HUNDEN INN I BUR.

Jeg blir så f*****na!

Jeg skal ikke lage noen burdiskusjon rundt dette, men om hunden piper og maser i buret er det vel kanskje tegn på at den ikke trives så veldig godt der...?

Er så enig så enig. Stakkers hunder... :icon_redface: Håper at magen blir bedre igjen i hvert fall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig?! La oss nå si at mia, minne og ace hadde gått løs på feks stuen da. Eller i en annen etasje, slik at helene ikke hadde hørt dem( dere mener sikkert det er uansvarlig, heregud, da har ask det bra forferdelig..) utfallet hadde blitt akkurat det samme! Det er ikke buret eller plassen i buret dette handler om! Og jeg syhes faktisk ikke synd på hunden, ærlig talt, det der tåler de selv om de syter så det høres ut som det står liv på spill. Ubehagelig for hunden, ja, men en bagatell! Mener jeg da.. Lotta er jo superannoym, men jeg vedder på at til og med hun og hennes hund(er) har gått på slike smeller, eller gjort feil en eller annen gang. Det er en like naturlig del av hundeholdet som alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, folkens - nå må dere slappe av litt. Hadde jeg latt bikkjene sitte i buret i en evighet etter at dette skjedde, så kunne jeg vært tilbøyelig til å være enig med dere. Det som skjedde var et hendelig uhell, greit nok at jeg kanskje skulle tolket det dit hen at hun faktisk måtte ut, men alle tre hadde gjort sitt fornødne før vi la oss, og det pleier å holde. Historien var ment som en tragikomisk fortelling sånn for å bekrefte at når noe går galt, så går stort sett det meste den veien :icon_redface:

De av dere som har tolket dette som et innlegg som indirekte er en uthenging av Minnie tar helt feil, det var et utløp for frustrasjon etter en søvnløs natt. Det er ingen grunn til å begynne å hyle og skrike om at bikkjene mine har det vondt, har en dårlig eier osv. osv.

EOD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, folkens - nå må dere slappe av litt. Hadde jeg latt bikkjene sitte i buret i en evighet etter at dette skjedde, så kunne jeg vært tilbøyelig til å være enig med dere. Det som skjedde var et hendelig uhell, greit nok at jeg kanskje skulle tolket det dit hen at hun faktisk måtte ut, men alle tre hadde gjort sitt fornødne før vi la oss, og det pleier å holde. Historien var ment som en tragikomisk fortelling sånn for å bekrefte at når noe går galt, så går stort sett det meste den veien :icon_redface:

De av dere som har tolket dette som et innlegg som indirekte er en uthenging av Minnie tar helt feil, det var et utløp for frustrasjon etter en søvnløs natt. Det er ingen grunn til å begynne å hyle og skrike om at bikkjene mine har det vondt, har en dårlig eier osv. osv.

EOD

Jeg tror du skal overlate til oss å bestemme om vi synes du er en dårlig hundeeier og om hundene dine har det vondt på bakgrunn av hva du her forteller. Jeg kan si deg såpass, at hvis du hadde vært en av mine valpekjøpere så hadde jeg stått på døra di i ettermiddag...

Det er vanskelig å forstå at du er 20 år gammel, og voksen, du håndterer kritikk og feedback på oppførselen din på en nesten utrolig infantil måte, og dess flere av innleggene dine jeg leser, dess mer bekymringsfullt synes jeg det er. Alle gjør feil, det er heldigvis det absolutte mindretall som ikke skjønner det når de - bokstavelig talt - driter seg ut.

Historien din finnes ikke komisk, den er bare tragisk - for hundene det rammer. Når du har fått hvilt deg så synes jeg du skal sette deg ned i tenkeboksen en stund og se om noe av det som er skrevet her kanskje har relevans for deg og dine likevel...

Lykke til.

Og Buhundjenta kan vedde så mye hun vil på at mine hunder ALDRI kommer til å ligge i bur og drite på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig?! La oss nå si at mia, minne og ace hadde gått løs på feks stuen da. Eller i en annen etasje, slik at helene ikke hadde hørt dem( dere mener sikkert det er uansvarlig, heregud, da har ask det bra forferdelig..) utfallet hadde blitt akkurat det samme! Det er ikke buret eller plassen i buret dette handler om! Og jeg syhes faktisk ikke synd på hunden, ærlig talt, det der tåler de selv om de syter så det høres ut som det står liv på spill. Ubehagelig for hunden, ja, men en bagatell! Mener jeg da.. Lotta er jo superannoym, men jeg vedder på at til og med hun og hennes hund(er) har gått på slike smeller, eller gjort feil en eller annen gang. Det er en like naturlig del av hundeholdet som alt det andre.

Vel det var vel litt for å pepeke at kanskje hundeeier her burde ta litt ansvar selv, og ikke irritere seg over en hund som gjorde alt den kunne for å komme ut...

Eier her skriver at hun dunket i buret o.l for å få fred, og til slutt satte hun på seg høretelefonene.

Alle svarene som kom var av type "stakkars hundeeier" og "hahaha", og jeg synes det var på sin plass å etterlyse litt selvkritikk.

Hadde dette skjedd i stua eller et annet sted, så hadde sannsynligvis hunden gått vekk, gjort sitt fornødne, og lagt seg til å sove igjen, og skaden hadde blitt oppdaget morgenen etter.

Selvfølgelig er ikke dette noen stor sak, og de fleste har vel sikkert opplevd noe tilsvarende, men litt selvkritikk hadde vært på sin plass, noe som og har kommet i ettertid.

Og selvfølgelig tar ikke hunden skaden av en sånn hendelse, det er det vel heller ingen som har påstått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette skjedd i stua eller et annet sted, så hadde sannsynligvis hunden gått vekk, gjort sitt fornødne, og lagt seg til å sove igjen, og skaden hadde blitt oppdaget morgenen etter.

Selvfølgelig er ikke dette noen stor sak, og de fleste har vel sikkert opplevd noe tilsvarende, men litt selvkritikk hadde vært på sin plass, noe som og har kommet i ettertid.

Og selvfølgelig tar ikke hunden skaden av en sånn hendelse, det er det vel heller ingen som har påstått...

- Det er en stor sak fordi den sier så uendelig mye om innstillingen til hund generelt, til burhund spesielt, og om eieres etikk og moral.

Selvsagt er det skadelig for en hund å måtte ligge i sin egen avføring - hunder gjør ikke det så sant de er mentalt friske, og vil gjøre alt for å unngå å skitne seg til så sant det bare er mulig. Disse dyra ble vasket og stelt etter misæren, og det skulle bare mangle - antagelig får de ingen varige men, men attityden til eieren er nøyaktig like bekymringsfull for det. Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir det av den "jeg er enig"-knappen da?? Må bare si at jeg er 110% enig i det Lotta skriver.

Og Buhundjenta kan vedde så mye hun vil på at mine hunder ALDRI kommer til å ligge i bur og drite på seg.

Dette slipper heldigvis mine hunder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det er en stor sak fordi den sier så uendelig mye om innstillingen til hund generelt, til burhund spesielt, og om eieres etikk og moral.

Selvsagt er det skadelig for en hund å måtte ligge i sin egen avføring - hunder gjør ikke det så sant de er mentalt friske, og vil gjøre alt for å unngå å skitne seg til så sant det bare er mulig. Disse dyra ble vasket og stelt etter misæren, og det skulle bare mangle - antagelig får de ingen varige men, men attityden til eieren er nøyaktig like bekymringsfull for det. Synes jeg.

Tror du di lå så veldig lenge i sin egen avføring eller?

Uhell kan skje, og tenk å måtte sitte her å slenge dritt om burbruk når det ikke er det topicen handler om? Det vil alltid være folk som er for og imot. Og LEV MED DET..!

Jeg må nok si at jeg sikkert hadde gjort det samme som tuppetrollet om jeg hadde min i bur(har det noen ganger). For noen hunder bør også sitte i bur, og andre gjør det av annen årsak...

OT: men de som har bikjene sine i bur om det blir brann, vet hvertfall hvor di har hundene sine, og slipper og leite etter di...

Eier gjorde riktig mener jeg, og hunden var uheldigvis dårlig i magen, og uhellet skjedde. MEN eieren sto opp, og tok med hundene i dusjen med engang. Som var helt riktig av henne...

Jeg står ikke opp selv om bikja mi sitter i bur om den boffer og er skikkelig urolig. For ofte er det for oppmerksomhet, og kos. Og det å få ligge i den deilige, varme senga...

Jeg hadde selv bare oversett. Men er han dårlig, så er han det. Jeg er heller ikke synsk, og skjer det, så er man uheldig. Slipper ikke bikja ut av buret om den er urolig. Da blir det fort en uvane..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det er en stor sak fordi den sier så uendelig mye om innstillingen til hund generelt, til burhund spesielt, og om eieres etikk og moral.

Selvsagt er det skadelig for en hund å måtte ligge i sin egen avføring - hunder gjør ikke det så sant de er mentalt friske, og vil gjøre alt for å unngå å skitne seg til så sant det bare er mulig. Disse dyra ble vasket og stelt etter misæren, og det skulle bare mangle - antagelig får de ingen varige men, men attityden til eieren er nøyaktig like bekymringsfull for det. Synes jeg.

Hvis du har vært her inne en stund, så har du sikkert lest en del innlegg skrevet av denne eieren, og jeg synes ikke dette innlegget passer så veldig til oppfatningen jeg har fått av denne hundeeieren tidliger. Det var vel heller ett (etter min oppfatning) mislykket forsøk på å skrive et artig innlegg.

Og ja det er skadelig for en hund å måtte ligge i sin egen avføring, men det har vel heller ikke denne hunden gjort? Den ble tatt ut og vasket med en gang.

Jeg tror ikke hunden tar noen skade av EN sånn hendelse nei. Men "attityden" til hundeeier var det jeg og reagerte mest på...

Eier gjorde riktig mener jeg, og hunden var uheldigvis dårlig i magen, og uhellet skjedde. MEN eieren sto opp, og tok med hundene i dusjen med engang. Som var helt riktig av henne...

Jeg står ikke opp selv om bikja mi sitter i bur om den boffer og er skikkelig urolig. For ofte er det for oppmerksomhet, og kos. Og det å få ligge i den deilige, varme senga...

Jeg hadde selv bare oversett. Men er han dårlig, så er han det. Jeg er heller ikke synsk, og skjer det, så er man uheldig. Slipper ikke bikja ut av buret om den er urolig. Da blir det fort en uvane..

Vel, en hund som er komfortabel med buret sitt, maser sannsynligvis ikke om å få komme ut i tide og utide. Derfør bør det ringe en bjelle når hunden maser som besatt, og "ingenting" hjelper. Er den ikke komfortabel med buret, bør den heller ikke være innestengt der hele natten.

Og hundeeier overså heller ikke maset. Hun ga de vann, slo i buret, kjeftet osv FØR hun overså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du di lå så veldig lenge i sin egen avføring eller?

Uhell kan skje, og tenk å måtte sitte her å slenge dritt om burbruk når det ikke er det topicen handler om? Det vil alltid være folk som er for og imot. Og LEV MED DET..!

Jeg må nok si at jeg sikkert hadde gjort det samme som tuppetrollet om jeg hadde min i bur(har det noen ganger). For noen hunder bør også sitte i bur, og andre gjør det av annen årsak...

OT: men de som har bikjene sine i bur om det blir brann, vet hvertfall hvor di har hundene sine, og slipper og leite etter di...

Eier gjorde riktig mener jeg, og hunden var uheldigvis dårlig i magen, og uhellet skjedde. MEN eieren sto opp, og tok med hundene i dusjen med engang. Som var helt riktig av henne...

Jeg står ikke opp selv om bikja mi sitter i bur om den boffer og er skikkelig urolig. For ofte er det for oppmerksomhet, og kos. Og det å få ligge i den deilige, varme senga...

Jeg hadde selv bare oversett. Men er han dårlig, så er han det. Jeg er heller ikke synsk, og skjer det, så er man uheldig. Slipper ikke bikja ut av buret om den er urolig. Da blir det fort en uvane..

må bare si at jeg er veldig enig her!

Vel, en hund som er komfortabel med buret sitt, maser sannsynligvis ikke om å få komme ut i tide og utide. Derfør bør det ringe en bjelle når hunden maser som besatt, og "ingenting" hjelper. Er den ikke komfortabel med buret, bør den heller ikke være innestengt der hele natten.

denne pipingen TRENGER ikke å bety at hunden ikke trives! min hund piper av og til etter leggetid, uten at det er no galt, kun for å få oppmerksomhet og kos! og hun ligger ikke i bur! betyr det bare at hun ikke trives hos meg da? ærlig talt altså...

jeg vil tro at hundeeier kjenner hundene sine bedre enn noen andre, og ingenting tyder på at hun behandler dem dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne pipingen TRENGER ikke å bety at hunden ikke trives! min hund piper av og til etter leggetid, uten at det er no galt, kun for å få oppmerksomhet og kos! og hun ligger ikke i bur! betyr det bare at hun ikke trives hos meg da? ærlig talt altså...

En hund som er i ferd med å drite seg helt ut, bokstavelig talt, piper sannsynligvis ikke litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synest noen av dere er midt i et angrip her! Lotta: hunene har ikke vondt av å drite i buret sitt, når de blir tatt ut og vaska etterpå!

jeg synest hun burde kjønne at hundene hadde problemer, MEN ingen skade skjedd! jeg kan ikke kjønne at dere kan være så frekke mot tuppetroll! hun sier jo selv at hun har gjort noe galt!

noen hunder har det best i bur, og noen ganger nå hundenegjøre ting de ikke har så veldig lyst til. (har ikke hunden i bur selv..) jeg tok denne historien som et "raseri utbrudd" . få ut litt aggresjon lixom..

jeg synest tuppetroll virker som en vanlig hunde eier! og de som mener de har et perfekt hundehold, tar jeg ikke seriøst!

man kan gjøre feil, men man trenger ikke å bli sett på som dyremiss handler!!

jeg er enig i noe alle skriver, men det er ingen grunn til å kjefte på henne fordeom! tenk hvordan du, Lotta hadde følt deg hvis noen sa at du var elendig hundeeier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO!! Er det mulig å hisse seg så voldsomt opp da..? :rolleyes:

Jeg vil vel si at jeg kjenner Tuppa såpass godt at hvis hun hadde trodd at det var noe annet en mas så hadde hun da reagert!

Som noen andre har sakt før her, det var nok et forsøk på å være morsom! (Btw, det funka hos meg, fniste godt jeg!)

La det nå være med det.. Please! Dette var nok et engangs tilfelle.. Alle er da litt trøtt om natta! Somregel er man i en sånn liten zoombieverden og gjør en hel masse rare ting man sansynligvis ikke ville gjort i våken tilstand.. :icon_redface:

også lurer jeg litt på en ting.. hadde det samme skjedd om hundene hennes hadde hatt et lite rom som de bodde på og det samme hadde skjedd (bare med dunking i veggen) så tviler jeg sterkt på at noen hadde flydd i taket...

Huff nei så grusomt det er med bur dere......... :rolleyes: (Og for å være på den sikre siden så var det ironi...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helg hadde Rocky skikkelig diare etter masse sprøyter han hadde fått hos veterinæren.

Vi var ute sånn ca hver halvtime i altfor mange dager!

Tok jeg han med ut når han begynte å pipe midt på natten? Selvfølgelig!

Synes jeg synd på hunden? Selvfølgelig!

Var jeg inne på tanken å gi han bort mens jeg sto ute midt på natta, og ikke hadde sovet på tre døgn?

Selvfølgelig! :icon_redface:

Skjønner Tuppetroll godt jeg. Og synes ikke det er nødvendig å gå så til de grader OT..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilbake til topic!

syns det var et morsomt innlegg jeg! føler virkelig med både deg, den lille syke og ikke minst den lille stakkaren som ble bæsja ned! :rolleyes:;)

Signerer den :P

Lurer på hva hunder tenker når kameraten står å driter`n ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal lure på hva hunder "tenker" så lurer jeg mere på hva den stakkars hunden som sa ifra på alle måter den kunne at det var KRISE tenkte... Særlig når hun også fikk kjeft for det..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal lure på hva hunder "tenker" så lurer jeg mere på hva den stakkars hunden som sa ifra på alle måter den kunne at det var KRISE tenkte... Særlig når hun også fikk kjeft for det..

Susanne

tenkte for moro skyld, men er jo ingen som tåler en spøk lengre jo ;)

Skal ikke si hva dette begynner å likne, men mange som kan tenke seg til det ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk takk!  Bli spennende dette! Gubben tar seg av jakta, mens jeg skal kose meg med turer, snørekjøring, litt utstilling og annet gøy 🤩  Blir interessant å se hvordan gammelhunden tar det, hun er 11år nå, men kvikk og rask. Er forberedt på at de må holdes adskilt en stund, så har gjort en del forberedelser i huset, har mulighet dele av alle rom og etasjene.   
    • Oi, Haldenstøver, det er gøy!! Gratulerer så mye med søtnosen😍
    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...