Gå til innhold
Hundesonen.no

Pitofina&Twiggy's hjemmeside

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

Jeg syns nå hjemmesiden din var veldig flott jeg da :D

*Kanskje kunne du hatt en tilbakeknapp på sidene dine, meny syns jeg å huske ble vanskelig (eller tungvindt) så det er jo et alternativ, ellers så går det jo å bruke backspace også.

* Inne på meritter kunne du jo også skrevet de tilbakemelidingene du fikk?

Bildene dine er kjempeflotte :D

Skrevet

takk for tips basse! Ja meny på alle sidene vil bli veldig tungvindt og ikke særlig pent. Men jeg kan ta en "tilbake" knapp på sidene.

Men hva mener du med tilbakemeldinger på meritter? Hva andre sa når vi fikk f.eks bronsemerket?

det jeg også lurte på var om det er for mange sider? Nå har jeg lagt inn "meritter" ,"planer" og "gratulasjoner" for jeg syns det er litt greit å ha. Men blir det for mange? Idéen om meritter var at folk som f.eks ikke gidder å bla igjennom hele siden for å finne ut "hvor i landet" vi ligger kan gå inn der og få en slags oppsumering av det vi driver med og hva vi har oppnådd. F.eks "lurer på hvor langt de har nådd i agility" så kan hun/han gå inn og se at vi har nådd bronsemerket, men ikke lengre.... rotete?

Skrevet

takk for tips basse! Ja meny på alle sidene vil bli veldig tungvindt og ikke særlig pent. Men jeg kan ta en "tilbake" knapp på sidene.

Men hva mener du med tilbakemeldinger på meritter? Hva andre sa når vi fikk f.eks bronsemerket?

det jeg også lurte på var om det er for mange sider? Nå har jeg lagt inn "meritter" ,"planer" og "gratulasjoner" for jeg syns det er litt greit å ha. Men blir det for mange? Idéen om meritter var at folk som f.eks ikke gidder å bla igjennom hele siden for å finne ut "hvor i landet" vi ligger kan gå inn der og få en slags oppsumering av det vi driver med og hva vi har oppnådd. F.eks "lurer på hvor langt de har nådd i agility" så kan hun/han gå inn og se at vi har nådd bronsemerket, men ikke lengre.... rotete?

Versågod :P

Ja, altså... Når du stiller ut så får man jo en tilbakemelding fra dommeren, han sier hva han mener om hunden å så skriver en det ned... Kritikker kalles det vel!

Tenkte at det er jo en del som er interresert i hva slags kritikker du får, men på en annen side så er det jo også enkelt å se hvor langt dere har kommet når du gjør det på den måten.. Så det får du nesten se på selv ...

Nå oppdaget jeg at du hadde kritikken inne på utstilling, så ikke tenk noe på det jeg sa du :P (kikka gjennom alle andre sider enn den sist :rolleyes:)

Hmm, menyen din er kanskje litt lang?

Det "ideelle" er vel at man kan se hele menyen uten å måtte scrolle nedover

(nå er ikke jeg beste eksempelet på det, i FF blir det nesten bra, men i explorer så kommer det bortover og nedoverscroller der de ikke skal være :rolleyes:)

Du kan jo se om du får forkortet den på en måte, slik at du putter flere sider under en eller ett eller annet, men det er jo ikke superkrise heller...

Lykke til videre med hjemmesiden din og Pito!

Forresten... Siden din har tittel norsk.. (Helt oppe på toppen, hvor det her inne på hundesonen står hundesonen, så står det norsk på din side) vet ikke hvor du får ordnet det om du lager den direkte i home... Men i feks. frontpage og andre hjemmesideprogram så ligger det på html koden i indexen.. Der bytter du titlen til f.eks Pito og Jeanettes hjemmeside..

Skrevet

Dette kan virke litt krasst, men du ba om kritikk så da får du det. Likevel er siden din bedre enn mange andres, men dette er det jeg mener da..

Jeg synes siden sin er litt kjedelig - vet ikke om du bruker homes hjemmesidegenerator eller noe annet, men meny på venstre side, nøytral bakgrunnsfarge osv. Siden din skiller deg ikke så mye ut fra mengden..

Jeg tror du hadde tjent på å enten lære iframe, så du kan ha menyen på alle sidene (jeg er også en av dem som blir litt lei av tilbake knapper) eller bruke tabeller for å lage sidene sånn at menyen kunne være der uten at det ble rot. Du har mange fine bilder, og de kan du gjerne spre enda mer rundt på siden, så det blir litt mer liv. Jeg synes også at teksten hadde blitt penere hvis teksten din var sidestilt isteden for midtstilt.

Misforstå meg rett - siden din er helt grei, men med litt jobb så kan du få en side som blir veldig fin :P

Skrevet

Basse: Grunnen til at siden har tittel norsk er at jeg hadde en gang planer om å lage både en engelsk og en norsk side. Men kom aldri så langt. Og jeg har jo http://home.no/pompitofina/ som den aller første siden for å liksom "presentere" oss før en kommer inn på selve siden.

Hehe ja kritikkene ligger på "utstilling" siden :icon_redface::lol:

Tuppetroll: Er den kjedelig? hmm det var ikke bra! Men jeg hva mener du med å spre bildene mine? jeg har jo bilder på alle sidene, og jeg liker å ha bildene i det "temaet" som du hører hjemme (f.eks agility bilder på agility siden osv)

Jeg syns at det virker så utrolig kjedelig å lære å bruke frame (selv om hjemmesidene er utrolig flotte) så jeg har rett og slett ikke tålmodighet til det *rødme*

Skrevet

Tuppetroll: Er den kjedelig? hmm det var ikke bra! Men jeg hva mener du med å spre bildene mine? jeg har jo bilder på alle sidene, og jeg liker å ha bildene i det "temaet" som du hører hjemme (f.eks agility bilder på agility siden osv)

Jeg syns at det virker så utrolig kjedelig å lære å bruke frame (selv om hjemmesidene er utrolig flotte) så jeg har rett og slett ikke tålmodighet til det *rødme*

Jeg synes det da :icon_redface: Men jeg er sææær :lol: Bruk generelt enda mer bilder overalt - det gjør siden mer livat :lol:

Frames tar ikke lang tid å lære, men skjønner forsåvidt det med tålmodigheten :lol:

Skrevet

Siden din er enkel og fin. Uten "bråkete" elementer som tar oppmerksomheten vekk fra innholdet. Mye flotte bilder :icon_redface:

Småpirk fra meg:

- Savner menyen på alle sidene. (Frames er fort gjort å lære forresten...).

- Litt for mye sidestilt tekst.

Skrevet

Basse: Grunnen til at siden har tittel norsk er at jeg hadde en gang planer om å lage både en engelsk og en norsk side. Men kom aldri så langt. Og jeg har jo http://home.no/pompitofina/ som den aller første siden for å liksom "presentere" oss før en kommer inn på selve siden.

Hehe ja kritikkene ligger på "utstilling" siden :icon_redface::lol:

Da skjønner jeg det :lol:

Ja, jeg synes forsidebildet ditt er veldig fint!

Det er ikke så dumt å lære seg frames, du kan jo kanskje titte litt på det om noen hoster opp noen gode linker?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...