Gå til innhold
Hundesonen.no

Det blir streik snart..

Guest Christine

Recommended Posts

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

har vi bestemt oss for brundalen da eller? Trur det er ganske perfekt der altså. Jeg og ask hopper av på skovgård eller leangen vi, så får vi se om hukommelsen fra bilturene nedover der etter å ha kjørt hjem ingvild holder :P

Mulig Ask blir hjemme da vi skal møte appellmerkegruppa senere i morgen, men jeg kommer som lærenem oppservatør og forstyrrelse :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi si klokka ti da?

De som tar 66a tar den som går 0940 fra sentrum altså.

Marie, om du går av på Travbanen og går under undergangene, så kan jeg møte deg der sånn at du ikke roter deg bort.

greit det :P Undergangene like ved den holdeplassen på leangen mot nardo bil, eller den som kommer ned fra st.hanshaugen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel de samme undergangene? De like ved St.Hanshaugen altså. Så får du velge om du går av ved Travbanen eller på Skovgård. Jeg veit ikke om jeg gidder å gå under begge undergangene, men du fortsetter jo bare helt til du ser meg og gal Tinka. Når omtrent kommer du?

Og forresten - om Tinka overhodet ikke oppfører seg (mot meg altså) er det fordi jeg gjorde den tabben med å dra fram klikkeren i dag. Skjønner ikke hvorfor i alle dager hun reagerer sånn når jeg bruker den, men det er nokså tydelig at det er den som gjør henne fæl.

Hvem andre kommer forresten?

Edit: Vi holder jo på en stund, så om det er noen som ikke fikk med seg tidspunktet i kveld, og kommer innpå emnet i morra tidlig, så er det bare å komme selv om klokka har passert ti (og vel så det skuteåsi). Vi er på skolegården til Brundalen vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Blir det regn i morgen?

Fordi pappa vil ikke kjøre, og jeg hater og ta bussen til ting(fra ting går greit :D)

Så vurderer kanskje og sykle...Det er jo egentlig ikke så langt til sykkel da, og da får jeg trent løpstrening og det å løpe FORAN sykkelen også...Slår to fluer i en smekk..

Men om jeg tar stien til Rotvoll da, og opp mot santanshaugen...Så kan jeg møte dere(Ingvild og Marie) ved undergangene klokken 10.00?

Om jeg ikke ser dere så drar jeg videre(trur faktisk jeg vet hvor det er..!)

Og om Milo ikke oppfører seg så er det pga våren og ALLE fuglene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holdt på til klokka ble ett, og Christine kom ikke før elleve, så du kunne bare tatt den bussen som gikk en time senere. :D

Jaja - vil dere ha en trening til? Jeg veit ikke om jeg kan i helga, og uka etterpå starter jeg med muntlig og er fullt opptatt med det (det er vel Marie også). Men det er bare å komme med forslag om tid og sted, så blir vi med om det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Takk for treningen...

I dag kunne jeg faktisk konstantere at Milo, ja, han er redd andre hunder igjen :D

Treningen gikk ræva får våår del, og nå er vi kommet inn fra en ny trening, og da fungerte han..Selv om fugler fløy over hodet på oss...

Vi får vel begynne treningen med andre hunder helt på nytt da...To år som gikk helt forferdelig, to flotte år, og nå tar det nok en stnd før vi kommer oss i riktig spor igjen...

*Er ikke rart Milo har fordommer mot Schæfere*

JaJa, vi blir gjerne med på noe annet snart igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne en trening denne uka vi... Trenger fremdeles litt trening på fellesdekk. Er det en dag flere av dere slutter tidlig eller noe sånt? Jeg er jo tross alt hjemme hele dagen, og vil helst få trent før Brynjar legger seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke helt... Både Marie og jeg har muntlig eksamen denne uka, enten torsdag eller fredag. Får vite i morgen hvilken dag jeg kommer opp. Om jeg kommer opp på fredag, har jeg morgendagen ledig til hva som helst, og om jeg kommer opp på torsdag har jeg fredagen ledig til hva som helst. Ellers så vil jeg bruke forberedelsestiden på å faktisk forberede meg. Så kommer det jo også litt an på når på dagen jeg har eksamen, kommer jeg opp klokka ni så er jeg jo ferdig ti på halv ti, og da har jeg resten av dagen fri osv.

Så dere får avtale tidspunkt, så kan jeg bli med om jeg har tid. Har veldig lyst, men har mer lyst til at snittet ikke skal bli trukket ned av en dårlig muntlig eksamen, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for treningen sist gang! :D Må si jeg synes "gutta" oppførte seg kjempebra til å ha en så flørtende og godluktende frøken som Mia tilstedet! Trodde hun var ferdig med løpetiden jeg, men det var hun tydeligvis ikke.. Men nå er hun endelig ferdig, men jeg er heller ikke sikker på om jeg rekker å være med på trening igjen, har flere eksamener og en Cocker-pels som må klippes ferdig før vi drar hjem til nord-Norge og på utstilling (vi drar neste onsdag). Men sier som Ingvild: om dere finner tid og sted så skal vi se om vi får tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom opp Torsdag, engelsk (;)) er ferdig i hal elleve tiden, så har begge dagene til rådighet ;)

Ser ut som det passer for alle på fredag, så fremt ingvild blir ferdig med eksamen litt tidlig.

Når og hvor? Brundalen er jo utelukket denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, Christine slutta halv tolv.. Skal vi si ett?

Hvor får nesten neon som er bedre kjent ta seg av, men jeg trenger vei-/bussbeskrivelse ;)

Ett høres bra ut. Store sjanser for at Ingvild er ferdig da også..

hvor..hmm..Det er skoledag, og folk på skolene, og arbeidsdag betyr masse biler og trafikk på parkeringsplassene og husene. Er ikke meldt det beste været til fredag heller. skal tru om ikke..Christine? Kan du ringe noen av de trondheim hundeskole folkene å spørre om det er mye farting ute og inne der på fredag? Og om vi får trene inne der? Da må caroline bytte buss fra sentralstasjonen og mot lade, om det ikke går noen direktebuss fra Nardo.

Ellers så har vi storsand, men det er utrolig langt fra flesteparten av dere. Kunne jo tatt det ved Nidarosdomen, der vi hadde den aller første ringtreningen i vinter? Der er det jo mulighet for både LP, handling, tur og lek..

Appellmerkeplassen vår er mitt siste forslag (med unntak av Nidarosbanen, men det er bare alftor lang unna alle sammen) det ligger på Tunga, like bak Tine meierier. Der må også folk skifte buss da..

Andre med flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt av folk og biler på appellmerkeplassen deres på formiddagene (både Trondheim Hundehospital, direktoratet for naturforvaltning og NINA bruker det området som parkeringsplass).

Det går jo muligens an å trene på Leangen kunstisbane, der hvor NKK Trondheim arrangeres? Er sikkert ikke så mange der nå, det er vel ikke barnehager på skøyter der heller. Men litt tungvint med buss kanskje (jeg går bare ned i så fall).

Jeg er forresten ferdig med muntlig ti på ti (kom opp i matte), så ett går bra for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isbanen på leangen var jo lurt! om det er folk der er det ikke sikert det er det på grusbanen.. Om caroline og resten av de som evt må skifte buss, går av på leangen, er det jo kort gåavstand dit. om dere ikke vet hvordan dere kommer dere fra bussholdeplassen til banen, kan jeg sikkert møte de som evt kommer med buss på leangen holdeplass. caroline må da skifte buss i byen, til stjørdalen, det er de som går oftest skulle jeg tru. Om du ikke hopper på en av de hvite bussene som går til væretrøa eller noe sånnt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta buss nr 7 (til Reppe/Vikåsen) eller buss nr 36 (til Jakobsli) og gå av på Travbanen (Leangen). Det er ikke lange stykket å gå dit. Det går også an å ta buss nr 24 (til Jonsvannet) og gå av på Tungasletta. Kanskje også buss nr 9, men da blir det litt lengre å gå igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...