Gå til innhold
Hundesonen.no

Det blir streik snart..

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Heisann!

Om noen som vil hive seg på meg og Marie på ringtrening/tur på Onsdag/ Torsdag så bare si i fra :icon_redface:

Vi trenger sart den treningen.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Jeg er med! Har fri hele uka uansett jeg (de andre på tiende har eksamen i dag, i morgen og på onsdag). Og om det blir streik har jeg jo enda lenger fri (skolen min er tatt ut). Onsdag høres best ut for meg, men Marie har kanskje ikke fri da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan torsdag, for da har vi fri likevell, men min skole er ikke tatt ut til streiken, så det spørs om jeg kan være med på onsdag...

Skal til legen å sjekke foten min i morgen, så det spørs jo om jeg havner på krykker igjen da :(

*Krysser fingrene for at jeg ikke trenger krykker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nok ikke fri i morgen nei..kun torsdag og fredag. slutter dog klokken halv ett i morgen så om vi ikke skal bruke hele dagen så kan vi å være med :angry:

hvor? Om vi vil ut av byen og maset der kan jeg foreslå storsand her på malvik, om alle kommer seg dit? Vet ikke om noen må skifte buss da, for da blir det jo tungvint.. Ellers har vi jo lade, men da må folk skifte buss eller gå et stykke igjenn..

Er med på både ringtrening og lydighetstrening jeg ja :wub: trenger begge deler, kun to avskrekkende uker til bronsemerket. Og litt under en månde til utstilling på oppdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vi blir kanskje med, om det er greit at Mia ennå lukter litt godt.. :angry:

Supert..For hva om det kommer ei løpsk tispe i ringen da? :S

God trening.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag er det jo helligdag, så da er kanskje ikke vaktmesteren til stede på Kalvskinnet, så kan vi være der? Det er jo helt klart et veldig greit sted ift buss, men foreldrene mine sier seg gjerne villig til å kjøre meg andre steder om det er for tungvint å ta buss dit.

Hvilken dag vil dere ta da? Torsdag? Eventuelt fredag, om det ikke er noen som må på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie: Husk at det er kurs i morgen kl. 21.00 :angry:

Ettersom ikke alle har fri i morgen, og vi i tillegg skal på kurs på kvelden så foreslår jeg torsdag jeg.

Hvor lenge sover dere da? Vi står opp med sola, så gjerne tidlig for min del :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ehm..Ingen som har fått meed seg at om det blir streik så kan bussene slutte og gå? :angry:

*Kremt* Nei, bussen var nok ikke med..Eller? !:wub:

Jeg kan godt være med på Torsdag..DEt spørs litt når da, imot at Trine Madsen ikke hadde ledig time før den 31. Så da må vi finne en annen...

Og det haaaster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på torsdag. Tidspunkt er samma for meg, har ingen problemer med å stå opp grytidlig. Kanskje vi skal ta det nokså tidlig på dagen - det er tross alt tidlig på dagen det meste av utstillinger og konkurranser foregår uansett og hundene har ikke vondt av å lære seg å trene tidlig på dagen heller.

Så, for å oppsummere:

Torsdag, ringtrening og lydighetstrening. Tja. Da mangler vi tidspunkt og sted. Siden det er helligdag må dere huske på å ta med mat om dere blir sultne, siden det for det meste er stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Altså...

Om bikkja vil konsentrere seg er en annen ting...

Så vi blir nok ikke med og trene på det..

Men vi derimot...Super hunden og jeg...

Vi kan være forstyrrelse B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bussene går vel ikke til vanlige tider i morgen? eller?

anyway, pappa kan sikkert kjøre meg. så vi mangler sted..en skoleplass etc ville jo vært perfekt. behøver jo ikke være inngjerdet heller egentlig, ikke for min del hvertfall, langlinen er med samme hvor.

Det er meldt regn til i morgen også, så kanskje vi går generalisert dekk`en litt :P

ingvild: Hva med brundalen skolen? vil det være folk der i morgen? Nidaros har hatt en del kurs der, og sier det er et fint sted å trene på..men da må kanskje folk bytte buss?

mine forslag:

-Brundalen

-storsand

-lade (parkeringsbygg, så er vi i ly!! :P ) rotvoll da altså..

-kalvskinnet

-solsiden

vi kan også stå opp med sola..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er noen folk på Brundalen vgs i morgen. Det er veldig fint å trene der, store parkeringsplasser og store gressletter. Litt tak er det også om det virkelig høljer ned. Og om noen får lyst til å gå tur så er det en kjempeflott tursti rett ved siden av. I tillegg er det en god del benker oppå der. Grusbane er det også. Det er ikke gjerdet inn, men om noen vil trene løs så er det et stykke unna trafikkert vei og boligfelt, så det går nok bra.

De fleste må vel bytte buss for å komme dit (bortsett fra meg som kan gå dit :P ), men det er absolutt kurant å komme seg over på buss til Brundalen, både om du bor på østsida og vestsida av sentrum. Buss nr 36 går via Buran og KBS og Travbanen, buss nr 66 går via Samfunnet, Lerkendal, Moholt og Stokkanhaugen. Bussene går søndagsrute i morgen.

Det er meldt litt regn i morgen, men det er så lite at vi vil ikke merke det noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brundalen er like ved ingvild :P neida, for å forklare veien fra buss: du går av på øeangen eller skovgård, your choise, jeg ville gått av på leangen..så går du mot malvik bort til den undergangen noen hundre meter før holdeplassen. Så går du ned, og opp, og bort til de rekkehusene. der et sted :P der bor ingvild også, så hun kan sikkert møte deg / oss ved undregangen. klarer ikke forklare mer enn det, kjører du bil kjører du opp ved skovgård, inn første til høyre og bortover. der er det skiltet mot skolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Jeg er overhodet ikke kjent her i byen utenom her jeg bor og sentrum, så om jeg kan møte noen der jeg går av er kanskje det fint, om det ikke ligger klint oppi der vi skal være... :P Noen flere som må innom stasjonen først, eller bytte andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt stykke å gå fra Travbanen eller Skovgård altså, tar kanskje tjuefem minutter eller no, så om dere går av på Travbanen eller Skovgård ville jeg valgt å ta overgang og gått på buss nr 36. Det tar ca ti minutter å gå herfra (til Brundalen altså).

Om dere ser på ruta til buss nr 36 eller 66 (den blå striplalinjen altså) på dette bildet: http://www.team-trafikk.no/image.asp?id=237 så ser dere at det er et sted hvor begge bussene går begge veier, og det er oppi der dere må gå av.

Brundalen videregående ligger rett ved siden av bussholdeplassen, og om vi bestemmer oss for når vi skal møtes så kan jeg stå på bussholdeplassen der og vente. Eventuelt ved undergangene, om noen går av ved Travbanen.

Oi. Nå kom jeg forresten på at buss nr 36 begynner ikke å gå før 1610 på søndagene (og også i morgen altså), så de som går av på Travbanen eller Skovgård må gå opp til Brundalen, og om dere ikke orker det så må dere ta bussen helt inn til sentrum og ta buss nr 66 til Brundalen (men det tar litt tid altså).

Buss nr 66 går fra sentrum ti over halv hver time, og er på Brundalen vgs ca 25 minutter senere.

Når syns dere vi skal ta det? Skal vi si at de som tar buss nr 66 tar den som går 0940, så starter vi i ti-tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...