Gå til innhold
Hundesonen.no

Holdt på å drukne i dag!


ida

Recommended Posts

Tok en liten latmannstur i dag, siden det regnet og regnet og Fibi badet og trente så mye i går. Det er en liten skog nedenfor tennisbanen rett i enden av gata her. Vi brukte den en del i vinter, men det er veldig myrete og ekkelt der, så nå har jeg ikke vært der på lenge. Det er en del bekker vi må hoppe over og en av dem var litt bred, men der lå det noen planker å balansere på. Det gjorde jeg, mens Fibi sto og ventet på tur. Plankene var så glatte, at jeg valgte å hoppe i land på andre siden. Det var ikke andre siden! <_< Plutselig hadde jeg søle til midt på låra og jeg kjente ikke bånn! Isamme bevegelse heiv jeg meg framover og fikk dratt meg opp på land. Hadde jeg fått panikk, hadde jeg garantert sunket helt under. Eller tenk om Fibi hadde hoppet først... Hun fikk beskjed om å bli stående, mens jeg løp (svupp svupp) en runde så jeg kom over på et trygt sted og kunne hente henne!

Jeg skal aldri gå i den drittskogen mer, iallfall ikke før isen er trygg sånn uti februar en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Uff, det der er skummelt... skjedde meg og en gang, men jeg hadde heldigvis andre mennesker med meg som fikk fiska meg opp. Er lenge siden nå, men det satte jammen en støkk i meg! Godt du og din hund kom dere uskadet fra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel...? Målte du dybden el? :P

Nei, men en gang var det tenkt å bygge ut skogen og da skulle de finne ut hvor dypt et myrhøl der nede var. De ga opp da de kom til 20 meter. Det kom jeg på da jeg lå der nede og kava. Det var helt sikkert samme hølet :wub: , det kjente jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det samme har skjedd meg på ridetur en gang.. Hesten foran meg fikk blindpanikk av ettellerannet, og fløy av gårde i femhundre. Jeg løp relativt rolig etter, klar til å plukke opp rytter, (dette skjedde relativt ofte..) og plutselig ser jeg hest og rytter ganske langt nedi ett myrhull.. Det var ekstremt skummelt, men gikk inn i en slags "panikkmodus" og helt rolig begynte å lage tau av min hests seletøy, hoppet (la meg) uti, fikk rytter av og seletøy under, hun hentet granbar og jeg roet hest, og så dro vi. Brukte litt tid på å få opp forbeina, og så sa det bare svupp, så var ett stykk utslitt hest oppe. Tro det var to utslitte og sølete ryttere, og en fullstendig utslitt hest som tusla hjemover.. Seletøyet mitt var fullstendig ubrukbart, men jeg tror min hest (som vanligvis var ganske vilter) skjønte alvoret, og lot meg ri uten sal og hodelag hjemover..

Man får ville krefter i sånne situasjoner. Tviler på at vi to (da fjorten år) ville klart å røske femhundre kilo hest opp av myra hadde vi ikke visst at vi måtte. Knakk noen ribbein underveis der ett sted også, men merket det ikke før hesten var ren og pen, og jeg sto i dusjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Hjelp! :wub: Det der hørtes helt vilt skummelt ut... Er utrolig hva mennesker er i stand til når de blir presset til det siste.

edit: lurer på en ting, burde det ikke være skiltet eller noe om at det er sånne myrhull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! :wub: Det der hørtes helt vilt skummelt ut... Er utrolig hva mennesker er i stand til når de blir presset til det siste.

edit: lurer på en ting, burde det ikke være skiltet eller noe om at det er sånne myrhull?

Jeg tar en tur ned igjen i morgen (i dag..) og finner en lang pinne for å se om jeg kjenner bånn. Var såpass utafor da det skjedde at jeg presterte å gå ferdig turen før jeg gikk hjem. Bikkja måtte jo luftes.. Hvem er det man kontakter for å si fra om sånt? Politiet, eller kanskje friluftsetaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Huff! Så mange skumle myrhull rundt omkring... Kanskje jeg skal slutte å gå i skogen? :wub:

ja, man kan nesten begynne å lure på om man skal holde seg hjemme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Så mange skumle myrhull rundt omkring... Kanskje jeg skal slutte å gå i skogen? :wub:

Det burde du. Hvis superhunden Shira får poten nedi så dør hun.. Skitten på labbene må vite..

Hilsen Eva som er bittelitt snurt over at dere ikke vil gå tur med oss. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde du. Hvis superhunden Shira får poten nedi så dør hun.. Skitten på labbene må vite..

Hilsen Eva som er bittelitt snurt over at dere ikke vil gå tur med oss. <_<

Veldig OT, men; Sorry for det altså... :wub: Ting tar tid. Skjerping er på plass...

PS. Shira har ikke dødd av søle på labbene enda.... Bare nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte dybden med en lang kjepp i dag. Jeg fikk den sånn nesten to meter ned, før den ble "sugd" fast! Kjente frmdeles ikke bånn, men det ble helt vakum. Skulle hatt en tynn stålstang, eller noe, kanskje. Det er uansett uaktuelt å gå mer tur der. Ungene har også fått forbud mot å leke i den skogen. Hadde med meg 11-åringen i dag, så hun vet hvor det er. Det er heldigvis ingen som rir i den skogen, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt! Uff, får helt flashback til en gang to på stallen var på tur, og den ene hesten gikk nesten under i myra... heldigvis var de to! Hun ene rei tilbake i full fart og fikk henta hjelp. Vi brukte flere timer på å få henne løs, og var 8 personer og 2 hester som halte og dro... *grøss* Godt det gikk bra både med henne og med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag skjedde det samme med meg.. Vi var på tur i skogen med hunder og vi hadde vær sin hoketoki.. Vi bestemte oss får å skille lag og gjømme oss så finne varandre igjen... Eg gikk videre bort over med jade..

Det var en liten mark der.. Eg ruslet over der ..Eg så noe mose litt lengre borte og det fristet sånn og hoppe på mosen og det gjorde eg.. det var ikke et sekund før eg var nesten våt av myre drit over helle meg ;) Og skrek i hoketokien med en gang.. Venninen min kom ruslende bort og trodde at eg hadde bare fått litt vann i støvlen.. <_<

Trodde at eg skulle drukne helt..Men ble jo full av gjørme drit og blæ..!

Men eg overlevde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skjedde det samme med meg.. Vi var på tur i skogen med hunder og vi hadde vær sin hoketoki.. Vi bestemte oss får å skille lag og gjømme oss så finne varandre igjen... Eg gikk videre bort over med jade..

Det var en liten mark der.. Eg ruslet over der ..Eg så noe mose litt lengre borte og det fristet sånn og hoppe på mosen og det gjorde eg.. det var ikke et sekund før eg var nesten våt av myre drit over helle meg ;) Og skrek i hoketokien med en gang.. Venninen min kom ruslende bort og trodde at eg hadde bare fått litt vann i støvlen.. <_<

Trodde at eg skulle drukne helt..Men ble jo full av gjørme drit og blæ..!

Men eg overlevde ;)

Det var bra at du slapp fra det med skrekken! Jeg har vært oppe i noen myrer i dag, jeg og, men jeg er blitt veeeldig forsiktig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...