Gå til innhold
Hundesonen.no

bengalkatt

fidelio

Recommended Posts

Sitter og sikler på katter nå, har en vi fant ute i skogen, og har hugo, men sitter og sikler likefullt.

Og så oppdaget jeg bengalkatten, som jo er absolutt nydelig.

Her er mine plusser og minuser; (er ganske langt frem i tid hvis det i det hele tatt kommer til å skje..)

+ bengalkatten er mer hundelignende, vil være med på alt som skjer

+ den er mer lettrent

+ den er absolutt nydelig, og liker omtrent alt jeg leser om de..

- liker ikke avl på ville dyr, for å lage en pen rase, synes ville dyr skal være i skogen.

(bengalkatten er fire generasjoner eller mer etter blandingen, så de har ikke mye igjen av temperamentet, bare utseende)

- liker ikke innekatter, som bengalkatter blir anbefalt å være, både på grunn av risiko for kidnapping, høy drepefaktor, (på fugler og sånt :icon_redface: ) og at naboer tror det er en gaupe og skyter den

Jeg vet ikke jeg, minusene veier ganske sterkt, men har blitt helt betatt av både temperament og utseende..

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninna mi passa bengalkatter for en stund sida.. Jeg må si de er helt nydelige!

De var innekatter, og veldig aktive.. Fikk oss noen gode lattere av de klovnene der må jeg si! :P Men når de først roa seg ned, så kunne de ligge og kose i evigheter.. Opplevde nesten bare bra ting med de dyra, det eneste som var dumt var at de mjaua litt mye til tider.. Men det kommer sikkert ann på individet da.. Også var det to av de som kasta opp noen ganger, ikke mye delikat, men det tror jeg var fordi den ene akkurat hadde fått unger, og den andre overspiste seg visst.. :P

Men absolutt nydelige katter, som man forelsker seg heeelt i! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og at naboer tror det er en gaupe og skyter den

De er da ikke så store?

Da er nok monsen vår i større fare for å få ei kule i baken.... Han er svær!

Men, det er utrolig nydelige katter. Hadde jeg hatt råd, å ikke hatt katt og hund nå, så hadde det fristet å skaffe en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Anbefaler deg å prøve huken multisele, det er den eneste jeg har prøvd som min hund klarer å trekke i uten å bli hes. Har prøvd ulike trekkseler men huken multisele er det eneste som fungerer her. Bor du i Oslo eller nærheten kan du få prøvd størrelser hos Brukshunden, men du får kjøpt på nett også. 
    • Enig med siste her, lildog har jeg prøvd og den var helt ubrukelig. Jeg er veldig fornøyd med tracktive, har den på begge hundene og katten. Kan være litt treig til å finne posisjon noen ganger, men uansett raskere enn både lildog og mitt spor som jeg også har prøvd. 
    • Tja, min forrige hund måtte ha små måltider gjennom hele dagen, ellers ble hun kvalm og spydde hun magesyre. Det feilte henne ikke noe utover det at magesekken ikke tålte å bli helt tom. Det hunden jeg har nå sultestreiket i sitt tidligere hjem og kunne gå dagevis uten mat. Hun klarer seg like fint på ett stort måltid daglig som flere små. Jeg har prøvd OMAD selv, og jeg klarer faktisk ikke å spise ~2000 kalorier (som er mitt dagsbehov for vedlikehold) på ett måltid. Fasting kan sikkert være positivt for noen individer i noen tilfeller, men jeg tror absolutt ikke det er noe som passer for alle.
    • Det var lenge siden! Hvis du faktisk skal ha noe særlig sol og varme så er det sør-Spania som gjelder. Kanariøyene hvis du vil være værsikker. Det kan være ganske hustrig ellers i sør-Europa, og husene der er jo ofte ikke laget for vinter og ikke spesielt godt isolert. Heller ikke i Spania, forsåvidt. Kanskje se på feriehusutleiere som Novasol og den type ting?  Tenker du å fly eller kjøre? Det blir jo fort dyrt å fly tre store hunder fram og tilbake i cargo.
    • Jeg har begynt å se etter sydendestinasjoner pga helsa, og tenker at hvis jeg blir ufør så blir det å tilbringe vintrene der nede. Jeg vil ha noe veldig rolig, ei hytte ved et stille fjellvann med bare en dagligvarebutikk i nærheten hadde funka, liksom, men jeg sliter litt med å orientere meg. Er det noen som har forslag til feriedestinasjoner for ei litt pysete dame med to mellomstore (alaskan husky og storpuddel) hunder? 🙈 Pris har en del å si, jeg vil helst ikke blakke meg 🙈
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...