Gå til innhold
Hundesonen.no

Riesenschnauzer

goJJo

Recommended Posts

Som noen kanskje har fått med seg, har jeg veldig store planer om en riesenschnauzer som hund nr. 2 etterhvert.

Men jeg har ikke funnet veldig mye info om rasen på internett. Det jeg alltid finner er stadard rasebeskrivelse... Lurte på om noen kanskje har noe mer info, eller vet om noe sted jeg kan lete?

Har også sett at det er noen her inne som har dvergschnauzer. Er de like riesen i oppførsel? Har finni noen bøker om dvergschnauzern som jeg har vurdert å kjøpe, men det er en fordel å vite om det er noe vits først ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille med store hunder. Men det er veldig stor forskjell på størrelsen fra individ til et annet individ. En hannhund jeg kjenner er over maksgrensen og diger, søsteren hans, som jeg også kjenner til, er bare like over 60 cm om hun er så stor overhodet.

En rase som brukes veldig mye som redningshund,til lydighet og bruks. Den er allsidig, og kan nærmest brukes til alt. :D

raseklubben har sikkert hjemmeside, der ligger det som oftest telefon nr til medlemmer av avlskomiteen eller noe slikt, ringer du dit fpr du ,asse korrekt info om rasen, på godt og vondt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de er relativt harde hunder, spesielt hannene. Men robuste og fine brukshunder. De krever nok ganske mye, både av fysisk og mental trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell mellom reisen og dvergschnauzer. Reisenschnauzeren er mer stri og krever veldig mye mer enn dvergschnauzere gjør(ikke bare fordi den er større). Det er en rase som man bør ha litt erfaring med hund før man skaffer seg en, men når man får de til er det veldig fine hunder. De er veldig allsidig, men må brukes til noe for å trives.

Gå inn på www.nsbk.org, der finner du forskjellige oppdrettere du kan ringe/sende mail å få mer info om rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen Otto er en gedigen riesenschnauser. Han er snill som dagen er lang og "onkel" til tollerdamene våre. Selv da de var høyløpske var han henynsfull (bare litt mer interessert i bakenden på tispene enn i bukselomma mi, hi hi) og grei å få med seg for eieren. Han er veldig avbalansert også mot andre hanhunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :P

Jeg har i såfall tenkt til å bruke den til lydighet, så det blir nok av trening hvertfall :P

De tåler vel å stå ute i hundgård også? Selv om det er vinter og snør...? Litt annerledes med min Bichon Frisé, hun liker ikke å stå ute alene og fryser veldig fort :icon_redface: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...