Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg og Frisbee og LYDIGHET?

Frisbee

Recommended Posts

Jeg må nok ha hatt et svakt øyeblikk i dag . :D Jeg drev å lærte Frisbee sånne triks jeg synes er artig, sånn som f.eks. hoppe over benet mitt, rull rundt osv, og før jeg visste ordet av det hadde jeg jammen lært bikkja mi å sitte i utgangsstilling, komme på-plass og sette seg riktig, samt stå under marsj. Jeg, som det anti-lydighetsmenneske jeg er blitt hadde plutselig lært bikkja mi noe som kalles lydighet.

Det hører med, at når jeg innså hva jeg drev med måtte vi fjase litt med våre unyttige freestyle triks igjen - man må jo passe ryktet sitt liksom... :P

Kanskje min lydighetsfobi begynner å gå over så smått :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, jeg VEDDER på at du er bitt av lydighetsbasillen nå, og at lydighet blir en aktivitet vesiden av agility og freestyle! :P hehe :D

Men det er kjempegøy, det har du visst allerede funnet ut :P Tipper den derre anti-lydighets tanken din forsvinner rimelig fort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååå må vi ikke overdrive her da :P

Pia på 4 år, er den siste av mine som gikk lydighet. Så ble det brått slutt, da jeg ble så innmari lei så jeg bare ikke takla det lenger. Og siden har ingen av mine hunder lært noen lydighetsøvelser på den måten. Ikke før i dag... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydighet er jo bare triks det og? Samme om du lærer hunden å snurre eller å ta vendinger vel?Like poengløst er det for bikkja uansett, det er bare en lang rekke med sirkuskunstner som ikke betyr noe annet for Fido enn muligheten til å oppnå morrro eller unngå straff.Og innlæring er innlæring... Ser ikke helt den store forskjellen på kontrolløvelser jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydighet er jo bare triks det og? Samme om du lærer hunden å snurre eller å ta vendinger vel?Like poengløst er det for bikkja uansett, det er bare en lang rekke med sirkuskunstner som ikke betyr noe annet for Fido enn muligheten til å oppnå morrro eller unngå straff.Og innlæring er innlæring... Ser ikke helt den store forskjellen på kontrolløvelser jeg :D

Forskjellen er så enkel som at triks og freestyle synes jeg er gøy, lydighet har jeg ikke klart å finne no glede i på mange år. Selvsagt smitter min holdning over på hunden logisk nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Nååå må vi ikke overdrive her da :D

Pia på 4 år, er den siste av mine som gikk lydighet. Så ble det brått slutt, da jeg ble så innmari lei så jeg bare ikke takla det lenger. Og siden har ingen av mine hunder lært noen lydighetsøvelser på den måten. Ikke før i dag... :angry:

hva er så ille med Lydighet? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er så enkel som at triks og freestyle synes jeg er gøy, lydighet har jeg ikke klart å finne no glede i på mange år. Selvsagt smitter min holdning over på hunden logisk nok.

Prøv å tenk på det som triks, så vips, er det nok morro igjenn :P

Men skjønner litt hva du mener..det er først når jeg oppdaget klikkertrening at LP ble morro for min del.Men jeg synes fortsatt det er drepende kjedelig å se på :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er så ille med Lydighet? :icon_redface:

Jeg ble lei, som jeg fortale her. Rett og slett. Man kan bli lei av ting, slik skjer. :P Også begynte jeg med agility, og så ingen grunn til å begynne med lydighet gjen, så lenge jeg hadde en annen måte og aktivisere hundene mine på, som jeg selv synes var gøy.

Har ikke sagt det er no galt med lydighet. Men JEG er ikke begeistret for det lenger. Så ble litt overrasket over meg selv når jeg trente inn lydighetsøvelser uten å tenke på det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...