Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg og Frisbee og LYDIGHET?

Frisbee

Recommended Posts

Skrevet

Jeg må nok ha hatt et svakt øyeblikk i dag . :D Jeg drev å lærte Frisbee sånne triks jeg synes er artig, sånn som f.eks. hoppe over benet mitt, rull rundt osv, og før jeg visste ordet av det hadde jeg jammen lært bikkja mi å sitte i utgangsstilling, komme på-plass og sette seg riktig, samt stå under marsj. Jeg, som det anti-lydighetsmenneske jeg er blitt hadde plutselig lært bikkja mi noe som kalles lydighet.

Det hører med, at når jeg innså hva jeg drev med måtte vi fjase litt med våre unyttige freestyle triks igjen - man må jo passe ryktet sitt liksom... :P

Kanskje min lydighetsfobi begynner å gå over så smått :P

Skrevet

haha, jeg VEDDER på at du er bitt av lydighetsbasillen nå, og at lydighet blir en aktivitet vesiden av agility og freestyle! :P hehe :D

Men det er kjempegøy, det har du visst allerede funnet ut :P Tipper den derre anti-lydighets tanken din forsvinner rimelig fort :P

Guest Vicky
Skrevet

Kan nok hende du begynner å kjenne litt av en kommende lydighetsbasill :D

Skrevet

Nååå må vi ikke overdrive her da :P

Pia på 4 år, er den siste av mine som gikk lydighet. Så ble det brått slutt, da jeg ble så innmari lei så jeg bare ikke takla det lenger. Og siden har ingen av mine hunder lært noen lydighetsøvelser på den måten. Ikke før i dag... :D

Skrevet

Lydighet er jo bare triks det og? Samme om du lærer hunden å snurre eller å ta vendinger vel?Like poengløst er det for bikkja uansett, det er bare en lang rekke med sirkuskunstner som ikke betyr noe annet for Fido enn muligheten til å oppnå morrro eller unngå straff.Og innlæring er innlæring... Ser ikke helt den store forskjellen på kontrolløvelser jeg :D

Skrevet

Lydighet er jo bare triks det og? Samme om du lærer hunden å snurre eller å ta vendinger vel?Like poengløst er det for bikkja uansett, det er bare en lang rekke med sirkuskunstner som ikke betyr noe annet for Fido enn muligheten til å oppnå morrro eller unngå straff.Og innlæring er innlæring... Ser ikke helt den store forskjellen på kontrolløvelser jeg :D

Forskjellen er så enkel som at triks og freestyle synes jeg er gøy, lydighet har jeg ikke klart å finne no glede i på mange år. Selvsagt smitter min holdning over på hunden logisk nok.

Skrevet

*kremt* Frisbee er en HAN:p :lol:

uuups :angry: Jeg beklager. Det gikk litt fort i svingene :D Har gjort det samme før på andre forum også..*flaut*

Skrevet

Er mange som tenker at Frisbee er jente... Også min tøffe guttegutt da :angry:

Vi kjøpte ett svart pigghalsbånd for å fremheve hans maskulinitet da :lol:

Guest Vicky
Skrevet

Nååå må vi ikke overdrive her da :D

Pia på 4 år, er den siste av mine som gikk lydighet. Så ble det brått slutt, da jeg ble så innmari lei så jeg bare ikke takla det lenger. Og siden har ingen av mine hunder lært noen lydighetsøvelser på den måten. Ikke før i dag... :angry:

hva er så ille med Lydighet? :lol:

Skrevet

Forskjellen er så enkel som at triks og freestyle synes jeg er gøy, lydighet har jeg ikke klart å finne no glede i på mange år. Selvsagt smitter min holdning over på hunden logisk nok.

Prøv å tenk på det som triks, så vips, er det nok morro igjenn :P

Men skjønner litt hva du mener..det er først når jeg oppdaget klikkertrening at LP ble morro for min del.Men jeg synes fortsatt det er drepende kjedelig å se på :icon_redface:

Skrevet

hva er så ille med Lydighet? :icon_redface:

Jeg ble lei, som jeg fortale her. Rett og slett. Man kan bli lei av ting, slik skjer. :P Også begynte jeg med agility, og så ingen grunn til å begynne med lydighet gjen, så lenge jeg hadde en annen måte og aktivisere hundene mine på, som jeg selv synes var gøy.

Har ikke sagt det er no galt med lydighet. Men JEG er ikke begeistret for det lenger. Så ble litt overrasket over meg selv når jeg trente inn lydighetsøvelser uten å tenke på det. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...