Gå til innhold
Hundesonen.no

Terje Østlie

millemonk

Recommended Posts

Jeg vurderer sterkt å søke hjelp hos Terje Østlie med schæferhunden min. Han har begynt å vise endel atferd som er helt uakseptabel, og jeg er ikke erfaren nok til å vite hva som er riktig selv.

Det jeg lurer på, er hvordan dette går for seg, opplegg etc. Noen som har vært der, og som kan fortelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare meg...

Jeg har vært der, og har kjent flere som har vært der med hunder av ymse raser.

Du avtaler jo på forhånd, men jeg antar du er interessert i hans uoffisielle funksjonsanalyse, som er en smule annerledes - men ikke så mye.

Da er det bare han som går gjennom hunden, og etterpå får man solide anbefalinger, både om hunden og om trening.

Han har utrolig bred erfaring med schäfer. Hundene som i "gamle dager" kom til Forsvarets Hundeskole var nettopp "problemhannhunder", som oftest var schäfere som var blitt litt for mye for eierne. Derfor tror jeg det kan være en god idé for deg med nettopp Østli - siden endel av de mykere trenerne gjerne faktisk ikke har den store erfaringen/bredden med schäfer, som er en rase som kan ha godt av en fast og bestemt, men også konsekvent og rolig, hånd. En usikker hund har ikke alltid så godt av "å velge selv".

Kona hans Inger er jo forøvrig høyt på strå i NKKs lydighetskomiteer eller hva det nå er/var, og de holder samlinger for blant annet bruksdommere hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der selv, men treneren vår er ofte på kurs der, og hjelper til på sommerkursene. Han er en fantastisk flink trener, rolig og trener hver enkelt hund individuelt. Elsker nesten han jeg... Har aldri opplevd en trener som får så stor fremgang så fort, uten noe frustrasjon fra noens side.. Rolig og kunnskapsrik, som jeg har inntrykk av at de på østlie også er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på, er hvordan dette går for seg, opplegg etc. Noen som har vært der, og som kan fortelle?

Jeg har ikke vært der han holder til nå. Men jeg har to kurs fra Forsvarets Hundeskole (FHSK), grunnkurs hundefører og patruljekurs til FN-tjeneste. Dette var på den tiden Terje var hovedinstruktør ved FHSK.

Og jeg kan vel si det sånn at man skal lete lenge for å finne en mann av hans kaliber. Han er vanvittig dyktig. Jeg kom dit som en erfaren hundefører (trodde jeg), men følte meg fort som en fersking på barneskloen :(

Han har vel snart glemt mer om hund enn det mange av oss noen gang kommer til å lære. Hund er er noe han kan! Og spesiellt schäfer.

For øvrig er han også en morsom fyr med mye humor. En trivelig kar :(

Så hvis du har tenkt på å prøve, synes jeg du skal gjøre det. Anbefales.

Hehe! Skulle nesten tro jeg fikk betalt for å skrive dette, men dette er min erfaring med fyren. Og min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Terje på det sterkeste! Har bare positiv erfaring og har flere venner som har vært der ofte.

Det eneste jeg angrer, er at jeg ikke dro dit med hunden mye før.......

Både jeg og hunden fikk et nytt liv etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...