Gå til innhold
Hundesonen.no

Har funnet en Staffordshire bull terrier


Marthe

Recommended Posts

Jeg fant en blandingshund løs midt i sentrum for en uke siden, jeg så den fra varandaen min, så jeg løp ut for å finne den igjen, etter 20 minutter fant jeg hunden, det var en blanding mellom labbis og en annen rase. Han var så snill og hærlig, jeg leverte han hos politiet og neste dag kom eier og hentet den :icon_redface:

Får håpe det samme skjer med staffen. Så søt han er, jeg er kjempeglad i denne rasen, hadde jeg funnet denne rasen laus, og ingen eier kom, så hadde jeg overtatt den :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn! Hvis han lager en helt merkverdig gremlinsaktig lyd når han skal ha oppmerskomhet så har jeg møtt han før :wub: Herlig...noen må da savne den lille søtingen?

Hihihi ja jeg syns også han liknet litt ja!! :icon_redface: Han var jo den kuleste lille staffen ever da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte en fortvilet eier som ikke hadde sovet i natt :rolleyes: Stakkar han var jo helt fortvilet. Det viste seg at han bor kun 5 min unna, og jeg har aldri sett den :icon_redface: Uansett så håper jeg å få låne han litt senere også, herlig hund ;) Han blir hentet snart..

Det var kun en ting jeg ikke likte med han. Det var at han var helt ok med tispen min.. Men når hun tok en flaske i munnen ville han angripe henne :wub: Jeg har hatt bånd på han inne hele tiden.. For etter det så stolte jeg ikke helt på han. Noen som vet hvorfor han gjør dette? Han prøvde på det samme 2 ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det ikke var lek da?Jeg har noenganger stusset på om de har hundekamper inne i en utstillingshall og så har det bare vist seg å være en gjeng med staffer som leker.De knurrer og glefser og virker helt sinnsyke, før de alle plutselige legger seg ned og peser fornøyd (gjerne med bakbeina rett ut bak seg). Rare, morsomme rasen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det ikke var lek da?Jeg har noenganger stusset på om de har hundekamper inne i en utstillingshall og så har det bare vist seg å være en gjeng med staffer som leker.De knurrer og glefser og virker helt sinnsyke, før de alle plutselige legger seg ned og peser fornøyd (gjerne med bakbeina rett ut bak seg). Rare, morsomme rasen :icon_redface:

Jeg kjenner jo ikke rasen, så det kan godt hende :rolleyes: Men det var liksom sikklig aggrisiv knurring... Tispen min va jo helt sjokket. Hun bare slapp flasken og gikk å la seg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han hetet :icon_redface: Han var hvis 5 år, jeg som trodde han var max 2år :rolleyes: Traver het han vist :) Eieren satt i rullestol, så jeg forstår jo nå hvorfor jeg ikke så noen som letet etter han når jeg var ute på tur :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa eieren noe om den "flaskelekingen" hans?

Nei, jeg glemte helt å spørre :rolleyes: Tenkte jeg kunne gå innom en dag å gå tur med hunden. Det er jo ikke sikker han får gått så mye med han pga rullestol. Pluss at det er jo en aktiv rase, så han har jo godt av det. Da kommer jeg til å spørre han :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte en fortvilet eier som ikke hadde sovet i natt :rolleyes: Stakkar han var jo helt fortvilet. Det viste seg at han bor kun 5 min unna, og jeg har aldri sett den :P Uansett så håper jeg å få låne han litt senere også, herlig hund :P Han blir hentet snart..

Det var kun en ting jeg ikke likte med han. Det var at han var helt ok med tispen min.. Men når hun tok en flaske i munnen ville han angripe henne :P Jeg har hatt bånd på han inne hele tiden.. For etter det så stolte jeg ikke helt på han. Noen som vet hvorfor han gjør dette? Han prøvde på det samme 2 ganger :P

Hehehe. Flott du fant eieren!

Når det gjelder flasken var nok dette bare lek. Jeg har selv en lita staff som ELSKER å stjele det Castor har. Og hun elsker å bli jaga rundt av Castor etterpå. :D Skikkelig sjarmtroll. Men istedet for å lage lyder, så stirrer hun alle i senk, og alle hunder slipper ting for hennes stirr! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten men mange av staffene/amsteffene kan være veldig vokale/røffe i leken og mange tror de er hissige/agressive men det er måten de leker på. :P

Godt eieren er funnet ihvertfall. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...