Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har tips til trening av avstandskommando i klasse 2

Eye O`The Tiger

Recommended Posts

Skrevet

Har en ivrig mellompuddel jente som jeg snart skal ut å starte i klasse 2. Vi begynnte innlæring av avstandkommandering `nærme`for å lære henne riktig oppsitt og ned-dekk. Dette funker veldig bra, men hun blir for ivrig hvis jeg går lenger fra og hopper litt nærmere for hver gang hun sitter.

Har prøvd godbitskål/leke som belønning bak henne, og en annen foreslo planke, men er litt motstander av en så synlig hjelper som planken, da jeg har en meget tenkende hund som jeg tror fort lærer at når planken liger der krysser vi ikke over den, men så fort den er borte kan vi sprette litt ekstra opp i sitten og samtid forflytte oss!

Håper noen kan komme med råd og forslag, alt tas i mot med stor takk:)

Skrevet

Du kan jo forsøke å terpe mye på rygging. Det pleier å hjelpe på avstandskommando.

Når hunden er vant til å trene like foran deg, så er det like foran deg øvelsene skal foregå (inni hunden sitt hode). Derfor må du begynne å trene på at den skal kunne sitte når du ikke ser på den, når du vifter med armene, når du står fem meter fra, ti meter fra, og alt uten kroppspråk.

Men tren rygging, det hjelper.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...