Gå til innhold
Hundesonen.no

en border collie

Wanderlust

Recommended Posts

Ja, var på fest for noen mnd siden og da hadde ho ene me seg en valp, en border collie på sikkert 3mnd. Den så skikkelig nervøs ut, og klarte selvfølgelig ikke å få fred. Høy musikk var det også. Kan vel ikke være så veldig bra?

Så nå for en uke siden så jeg denne igjen, er vist 5mnd nå. Sto ute i kjetting bånd og lenke, hadde veldig rart vinkla bakben (litt som schafere har nå), bikja satt rett ved veien, og jeg så tydelig at denne gjeta biler. Og når jeg skulle bort til den trakk den bare seg unna. Fikk lokka den til meg tilslutt, men var tydelig at den var nervøs av seg.

Bare fikk så vondt av den stakkars lille hunden. Hvordan ville dere reagert? Eller er det bare jeg som overreagerer? Har denne hunden det bra?

Vet den er inne også da, men bare syns det så så "brutalt" ut at den satt ute, ved veien, fikk gjete biler (som ofte er et problem hos bc), og er nervøs (noe en bc ikke pleier å være), og måtte dra en tung kjetting (tung for en så liten mener jeg) etter seg, hvor den gikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei. En valp skal ikke være med på fest, skal ikke stå bundet ute langs en vei, skal ikke stå alene over tid uansett. Tør du å gjøre deg upopulær,så snakk med jenta. Du kan jo foreslå for henne å melde seg inn her, så vil hun fort få gode råd :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var på fest for noen mnd siden og da hadde ho ene me seg en valp, en border collie på sikkert 3mnd. Den så skikkelig nervøs ut, og klarte selvfølgelig ikke å få fred. Høy musikk var det også. Kan vel ikke være så veldig bra?

Så nå for en uke siden så jeg denne igjen, er vist 5mnd nå. Sto ute i kjetting bånd og lenke, hadde veldig rart vinkla bakben (litt som schafere har nå), bikja satt rett ved veien, og jeg så tydelig at denne gjeta biler. Og når jeg skulle bort til den trakk den bare seg unna. Fikk lokka den til meg tilslutt, men var tydelig at den var nervøs av seg.

Bare fikk så vondt av den stakkars lille hunden. Hvordan ville dere reagert? Eller er det bare jeg som overreagerer? Har denne hunden det bra?

Vet den er inne også da, men bare syns det så så "brutalt" ut at den satt ute, ved veien, fikk gjete biler (som ofte er et problem hos bc), og er nervøs (noe en bc ikke pleier å være), og måtte dra en tung kjetting (tung for en så liten mener jeg) etter seg, hvor den gikk..

Uff da! Det hørtes ikke bra ut... Kan ikke du snakke med henne og prøve å få henne med deg på tur med hundene og litt sånt? kanskje klarer du å få henne litt mer interessert i hund og de gledene som de kan gi oss mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal forklare ho problemet hvertfall det me gjetinga neste gang jeg har mulighet, Så den hvertfall slipper å få mer problemer med det.

Men får ikke fått den med på tur me meg og bikja, for di bor ett stykke unna, og har ikke me rex dit. Men ser ho nok snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...