Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan spiser hunden din?


LouDan

Recommended Posts

Emil er bestandig matklar og skjer ikke at han ikke vil ha mat når den serveres. Han smatter,stønner å tygger å tygger og vil bestandig ha litt mer mat..Han bruker tid på maten,koser seg.Sleiker skåla godt etter seg selv om det bare er tørrfor han får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små spiser helst de stores mat, finnes egne teknikker for det. Helst en og en kule som bæres til en trygg plass og tygges med et intenst konsentrert blikk.

Vips går rundt og tygger, forsyner seg og går litt til, sjeldent hun står med nesen i skålen til hun er ferdig, med mindre det er i lille setters matfat. Endelig fått matlyst etter å ha vært hobbyanorektiker siden hun var liten.

Setteren gulper i seg hva som helst, hvor som helst, når som helst, ikke en smule faller til gulvet om hun er hjemme. Så lenge det ikke havner i noen andres gap spiller smak eller konsistens ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før så slukte han maten. Men nå i det siste virker det som om han er lei av maten eller noe, en dag så spiste han ingenting, men nå har det blitt bedre, men han spiser veldig rolig, han kan finne på å gå i fra maten for å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig, veldig sjelden spiser hun maten sin med en gang hun får værsågod, men som regel snuser hun på det og bare setter seg og ser på meg med "skal jeg ikke få noe bedre enn dette" blikket. Jeg pleier bare å gå vekk da, og enten så begynner hun smått å spise eller så går hun bare i buret å legger seg. Hvis hun i det hele tatt spiser, er det SJELDEN hun spiser opp. <_<

Nå har hun ikke spist særlig på 3 dager. Virker som hun er litt matlei ja, eller så har jeg fått meg en anorexia hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doffen,spiser i en ganske normal fart vil jeg si hehe

Maggi..tar en kule med seg inn i stua,spiser dne,og sånn fortsetter dte til hun er ferid,så hun tar sge goooood tid hehe

Janka sluker den på en to tre hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla pleier å snuse litt på maten og går vekk. Etter en liten stund kommer hun tilbake og spiser litt. Hun pleier å ta en liten munnfull og går vekk fra måtskålen og titter bort på oss. Hun spiser veldig lite, men har begynt å bruke olje med omega-3 og matlysten har forbedret seg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka bruker minimalt med tid på å spise maten sin. Tok tiden på henne da hun spiste ca 150 gram tørrfor (helt tørt, uten vann) og det brukte hun vel ca 30 sekunder på eller noe sånt.

Men hun slikker skåla skikkelig ren og trippelsjekker at den virkelig er tom før hun slår seg til ro med at måltidet er over.

Omtrent akkurat det samme her - matvrak-rasene fornekter seg ikke :)

Har vel aldri hørt det har knaset i en tørrforknott til dags dato - her går det rett ned (det vil si - hun fikk faktisk ikke skikkelig fart på seg før vi gikk ned fra tre til to måltider pr dag da hun var 4-5 måneder. Før det var hun faktisk ganske kresen).

Hun bruker lenger tid på å sleike skåla rein enn å spise maten - og deretter bruker hun et lite femminutt på å sjekke hele huset for eventuelle andre spiselige ting. Da er hun i mat-modus og kan raske med seg både det ene og det andre før hun til slutt synker sammen og sovner tungt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går uuutrolig sakte.

Er ikke hver dag han gidder å spise begge måltidene sine engang.

Men i en bok jeg har om rasen er det et eget kapittel som heter "How to get your Havanese to actually eat", så jeg tror det er ganske typisk for rasen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender ofte at : neida den maten spiser jeg ikke opp, jeg får sikkert noe bedre senere, så sparer på matlysten til da! vi blander mellom tørrfor og boksmat, noe som fører til at tørrforet blir nesten ikke rørt. diett for sten i magen slik at matlysten har blitt redusert.

Først lukter hun på maten og legger seg skuffet på matten, går senere bort og nøler med å spise. tar et par jafs bort på matten og prøver å kose seg md den der...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...