Gå til innhold
Hundesonen.no

Kenneler i Bergensområdet

Vala

Recommended Posts

Ja, altså- jeg skal være borte fra fredag til tidlig søndag hvis jeg reiser vekk til helgen. Jeg har ikke bestemt meg enda, men tenkte kanskje dette kunne være en sjanse til å introdusere Sofus for begrepet Kennel... Men jeg ønsker jo at dette skal være så positivt som mulig for ham! Så dermed må jeg jo forhøre meg med andre som har prøvd ut det vi har i "strøket". Er det noen som har en kennel de ønsker å anbefale?

Sofus har overnattet hos venner av meg tidligere, og jeg kan selvfølgelig benytte meg av noe slikt (har ikke forhørt meg med folk, men det pleier ikke å være så vanskelig). Men som sagt, så har jeg jo lyst til at han skal få "sanse" for hotell liksom, da slipper jeg å bekymre meg mens jeg er borte. Da kan jeg jo kose meg litt mer uten å tenke så voldsomt på ham liksom...

Noen tips folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Fjellanger skal være bra, har hørt masse positivt om de! Går selv på valpe kurs hos de og er strålende fornøyd :) Tror også det er mulig å få komme på "besøk" til kennelen noen dager før innsjekking slik at hund og eier kan bli litt kjent. Tror iallefall jeg ville valgt Fjellanger om Gizmo skulle hatt seg en liten ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rent glemt at Fjellanger har åpnet pensjonat jeg! Ja, jeg har vært på valpekurs hos dem selv med Sofus. Dog ikke på Os men den på Stend. Og var jo strålende fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...