Gå til innhold
Hundesonen.no

Har jeg ikke sett nokk død for denne uken?


Lazita

Recommended Posts

Og selvfølgelig er jo askøybroen utsikten vi har då. no står politibilen å blinker med blålysene der og redningskøyten ligger nedenfor å venter i tilfellet han/hun hopper, problemet er jo at blir det et hopp så er personen død når de fisker han/hun opp fra sjøen uansett :( . bare 1 av alle dem som har hoppet har klart å overleve landingen for broen er så høy. ;)

Huff håper de klarer å overtale han/hun til å ikke håper(dette blir nesten litt formye spenning for min del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig etter ca 1 time på broen så har politiet klart å overtale fyren og fått han over på den rette siden av gjerdet(ut i fra hva jeg så igjennom kikkerten så var det en mann), no sitter han i en politibil trygt å godt.

Som du skrev loke det var litt vell mye lørdagsspenning her.

jeg var bare ute for å ta inn hundene for de bjeffet på hjorten som kom på besøk i hagen(jepp vi har besøk av hjort hver vår/sommer og vinter vi) også så jeg blålysene midt på broen og det første som slo meg er at no har en enten nettopp hoppet eller så er det en som skal hoppe, og det hadde jeg jaggumed rett i.

Synes det er ekkelt det der.

for ca et år siden så var det en som hadde hoppet 5 min før jeg gikk ut for å lufte hundene i hagen sånn i 12 tiden på dagen, så hadde jeg kommet ut 5 min tidligere så hadde jeg sett han hoppe :(

Det er sånn at det nesten frister å flytte her i fra for å slippe å se slikt å ikke kunne gjøre noe med det bortsett fra å kontakte politiet når en ser en bil parkert midt på broen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt med sånne ting. Godt han ikke hoppet.

Her var det drama på torsdag. Det var en som ble knivstukket rett utenfor kjellerinngangen til blokka vår. Jeg skulle bare en liten tur i butikken. Pleier å ta snarveien gjennom kjelleren, men da jeg åpnet døra ut ble jeg stoppet av politiet som ba folk om å bruke hovedinngangen så vi ikke skulle ødelegge bevis. Knivstikkingen hadde foregått bare en halvtime før. Det var da jeg egentlig hadde tenkt til å gå, men jeg somlet litt (heldigvis!). Hadde jeg gått da jeg egentlig hadde tenkt, hadde jeg kanskje spasert rett inn i dramaet :( Får frysninger bare ved tanken. Dette var torsdag ettermiddag i fullt dagslys! Det er fortsatt blodsprut på asfalten utenfor. Han som ble stukket ned var visstnok en som bor her, men jeg vet ikke noe om hvem det var, hvorfor eller hvordan det gikk. Har fulgt med i nyhetene både på tv og nett, men har ikke funnet ut noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt med sånne ting. Godt han ikke hoppet.

Her var det drama på torsdag. Det var en som ble knivstukket rett utenfor kjellerinngangen til blokka vår. Jeg skulle bare en liten tur i butikken. Pleier å ta snarveien gjennom kjelleren, men da jeg åpnet døra ut ble jeg stoppet av politiet som ba folk om å bruke hovedinngangen så vi ikke skulle ødelegge bevis. Knivstikkingen hadde foregått bare en halvtime før. Det var da jeg egentlig hadde tenkt til å gå, men jeg somlet litt (heldigvis!). Hadde jeg gått da jeg egentlig hadde tenkt, hadde jeg kanskje spasert rett inn i dramaet :) Får frysninger bare ved tanken. Dette var torsdag ettermiddag i fullt dagslys! Det er fortsatt blodsprut på asfalten utenfor. Han som ble stukket ned var visstnok en som bor her, men jeg vet ikke noe om hvem det var, hvorfor eller hvordan det gikk. Har fulgt med i nyhetene både på tv og nett, men har ikke funnet ut noe mer.

Huff misunner deg ikke litt en gang.

Der jeg vokste opp var det en mordbrann(naboen vår), og en dame som ble drept under en sexlek :) og han som var sammen med henne hadde skjendet liket(for ingen andre skulle få damen hans må du tro) :D og ikke sagt fra til noen hva som hadde skjedd så når søsteren etter 1 uke kom for å sjekke om hun var hjemme(siden hun ikke hadde tatt tlf på en uke) så fant de henne død i sengen :(

Glemmer ikke det for den dagen hun ble funnet så gikk meg og noen venninder forbi og hørte et sykt skrik(grøsser enda bare jeg tenker på det) og litt senere kom politi og alt det som trengs når det er snakk om mord.

Bare en uke før hun ble funnet så satt hun og han fyren ute og solte seg i hagen og jeg snakket med dem og jeg kan ikke huske at jeg så noe som helst gale med dem, så det var litt av et sjokk når vi fikk vite hva som hadde skjedd uken etter.

Det er en syk verden vi lever i spør du meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...