Gå til innhold
Hundesonen.no

Har jeg ikke sett nokk død for denne uken?

Lazita

Recommended Posts

Og selvfølgelig er jo askøybroen utsikten vi har då. no står politibilen å blinker med blålysene der og redningskøyten ligger nedenfor å venter i tilfellet han/hun hopper, problemet er jo at blir det et hopp så er personen død når de fisker han/hun opp fra sjøen uansett :( . bare 1 av alle dem som har hoppet har klart å overleve landingen for broen er så høy. ;)

Huff håper de klarer å overtale han/hun til å ikke håper(dette blir nesten litt formye spenning for min del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig etter ca 1 time på broen så har politiet klart å overtale fyren og fått han over på den rette siden av gjerdet(ut i fra hva jeg så igjennom kikkerten så var det en mann), no sitter han i en politibil trygt å godt.

Som du skrev loke det var litt vell mye lørdagsspenning her.

jeg var bare ute for å ta inn hundene for de bjeffet på hjorten som kom på besøk i hagen(jepp vi har besøk av hjort hver vår/sommer og vinter vi) også så jeg blålysene midt på broen og det første som slo meg er at no har en enten nettopp hoppet eller så er det en som skal hoppe, og det hadde jeg jaggumed rett i.

Synes det er ekkelt det der.

for ca et år siden så var det en som hadde hoppet 5 min før jeg gikk ut for å lufte hundene i hagen sånn i 12 tiden på dagen, så hadde jeg kommet ut 5 min tidligere så hadde jeg sett han hoppe :(

Det er sånn at det nesten frister å flytte her i fra for å slippe å se slikt å ikke kunne gjøre noe med det bortsett fra å kontakte politiet når en ser en bil parkert midt på broen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt med sånne ting. Godt han ikke hoppet.

Her var det drama på torsdag. Det var en som ble knivstukket rett utenfor kjellerinngangen til blokka vår. Jeg skulle bare en liten tur i butikken. Pleier å ta snarveien gjennom kjelleren, men da jeg åpnet døra ut ble jeg stoppet av politiet som ba folk om å bruke hovedinngangen så vi ikke skulle ødelegge bevis. Knivstikkingen hadde foregått bare en halvtime før. Det var da jeg egentlig hadde tenkt til å gå, men jeg somlet litt (heldigvis!). Hadde jeg gått da jeg egentlig hadde tenkt, hadde jeg kanskje spasert rett inn i dramaet :( Får frysninger bare ved tanken. Dette var torsdag ettermiddag i fullt dagslys! Det er fortsatt blodsprut på asfalten utenfor. Han som ble stukket ned var visstnok en som bor her, men jeg vet ikke noe om hvem det var, hvorfor eller hvordan det gikk. Har fulgt med i nyhetene både på tv og nett, men har ikke funnet ut noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt med sånne ting. Godt han ikke hoppet.

Her var det drama på torsdag. Det var en som ble knivstukket rett utenfor kjellerinngangen til blokka vår. Jeg skulle bare en liten tur i butikken. Pleier å ta snarveien gjennom kjelleren, men da jeg åpnet døra ut ble jeg stoppet av politiet som ba folk om å bruke hovedinngangen så vi ikke skulle ødelegge bevis. Knivstikkingen hadde foregått bare en halvtime før. Det var da jeg egentlig hadde tenkt til å gå, men jeg somlet litt (heldigvis!). Hadde jeg gått da jeg egentlig hadde tenkt, hadde jeg kanskje spasert rett inn i dramaet :) Får frysninger bare ved tanken. Dette var torsdag ettermiddag i fullt dagslys! Det er fortsatt blodsprut på asfalten utenfor. Han som ble stukket ned var visstnok en som bor her, men jeg vet ikke noe om hvem det var, hvorfor eller hvordan det gikk. Har fulgt med i nyhetene både på tv og nett, men har ikke funnet ut noe mer.

Huff misunner deg ikke litt en gang.

Der jeg vokste opp var det en mordbrann(naboen vår), og en dame som ble drept under en sexlek :) og han som var sammen med henne hadde skjendet liket(for ingen andre skulle få damen hans må du tro) :D og ikke sagt fra til noen hva som hadde skjedd så når søsteren etter 1 uke kom for å sjekke om hun var hjemme(siden hun ikke hadde tatt tlf på en uke) så fant de henne død i sengen :(

Glemmer ikke det for den dagen hun ble funnet så gikk meg og noen venninder forbi og hørte et sykt skrik(grøsser enda bare jeg tenker på det) og litt senere kom politi og alt det som trengs når det er snakk om mord.

Bare en uke før hun ble funnet så satt hun og han fyren ute og solte seg i hagen og jeg snakket med dem og jeg kan ikke huske at jeg så noe som helst gale med dem, så det var litt av et sjokk når vi fikk vite hva som hadde skjedd uken etter.

Det er en syk verden vi lever i spør du meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...