Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor har du egentlig hund?


Guest Christine

Recommended Posts

Har hund fordi jeg må ha et dyr i livet mitt. Jeg elsker dyr. Samboeren min er veldig allergisk mot katt, så da tenkte jeg da at hund kunne være noe. Siden jeg ikke har hatt noe spesiell kontakt med hunder opp gjennom livet, og samboern har hatt hunder i familien og savnet det, ble jeg litt nysgjerrig. innerst inne er jeg et kattemenneske, men har blitt veldig interessert i hunder etter at jeg fikk en selv. Det er godt selskap og en god turkamerat. En livsstil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, fordi jeg er en egoist?

Ja, helt sikkert derfor. Jeg har alltid likt dyr. Mne likte ikke hunder før foreldrene mine fikk Geisha. Noe som vekket en slags 'forkjærlighet' og intersse i meg. Dessuten, trenger jeg en venn(har i dette tilfellet to) som jeg alltid kan stole på og som holder meg aktiv.

Ellers, så er jeg ikke helt sikker på hvorfor jeg har hund... Det er nå engang slik det har blitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje fordi jeg elsker hunder :P Det begynte med at vi ringte på en boxer for 8 år siden, og fikk til beskjed at oppdretter hadde bare en hvit en igjen og den skulle avlives fordi den ikke kunne brukes til noenting.. :( Så vi satt oss i bilen og hentet vår første SnowBoxer, Toya ;) Og jeg ble fullstendig hektet, ihvertfall når jeg fant ut at de fleste SnowBoxerne ble tatt livet av, men det har jo heldigvis forandret seg veldig nå :P Selv om NKK kjemper imot de hvite boxerne for harde livet.. :wallbash:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hunder for først og fremst elsker jeg hunder,fikk hund fordi jeg først og fremst ville ha en turkompis,men har utviklet seg litt fra familiehund interesse bare,til mere trening,som agillity,lydighet og spor,kjempegøy å finne på ting med hundene,de tilføyer livet mitt helt utrolig mye,og jeg kunne aldri klart meg uten en hund eller tre hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se for meg et liv uten dyr - enten det er hund eller katt. Hunder får meg dessuten til å ta fram det gode i meg; jeg øser ut av meg masse omsorg og kjærlighet og samtidig får bikkja meg til å komme meg ut i frisk luft. Misforstå meg rett; familien min får også min omsorg og kjærlighet, men det er noe annet med bikkja.... en egen kommunikasjon.

Dessuten er jeg en kjempestor egoist som har hund fordi jeg har LYST :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund fordi jeg elsker hunder. Jeg elsker alt ved dem, språket, utseende, personeligheten, lojaliteten og jeg er veldig hektet på hunderaser. Nå som jeg har hund, kan jeg ikke fatte hvordan jeg overlevde før :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min første hund da jeg gikk i 6 klasse tror jeg. Så fikk jeg min andre hund som 21 åring.. jeg har alltid likt dyr hverfall hunder og kunne ikke tenkt meg ett liv uten hund i dag. Så herligt å bare kunne ta voffsen med deg på en lang tur, kose med den og gi dem oppmerksomhet. Og ikke minst gi dem det de trenger av stell osv :) Skal ha 2 hunder til om noe år da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er noe som mangler i livet mitt hvis jeg ikke har hundekompisen min.

Det går ikke an å beskrive forholdet du har til bikkja di liksom.

Det forstår ikke vanlig dødelige, kun hundefolk som begriper det samholdet der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er noe som mangler i livet mitt hvis jeg ikke har hundekompisen min.

Det går ikke an å beskrive forholdet du har til bikkja di liksom.

Det forstår ikke vanlig dødelige, kun hundefolk som begriper det samholdet der :(

signerer den, og tilføyer, de er til å stole på , de godtar deg for den du er, og er hoppendeglad, når du kommer hjem uavhengig om man er vekke fem min eller fem timer :) kommer alltid til å ha en eller fler hunder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...