Gå til innhold
Hundesonen.no

Felles trening?

Huldra

Recommended Posts

Hva med i morgen (onsdag) før Lost (viktig!)?

Riktignok har retrieverklubben trening i morgen, men det skader da ikke så mye å droppe den framfor trening med dere. :D

Egentlig passer det vel bedre på torsdag for min del, for da må jeg ut med dyra uansett (huseier kommer på besøk og jeg orker ikke å være her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

For meg passer det best på onsdag, har kjøretime på torsdag, 1930. Var jo bare jeg og Tone som var der, men tror Tulla fikk noe ut av det, uansett. Man trenger jo ikke å begynne med femten hunder som forstyrrelser, liksom.. :P Vi hadde egentlig ikke noe spesielt å trene på, jeg så på tennene til Mia, de trente litt ligg på avstand (eller hva det heter), og litt innkalling og sånt. Vi trente litt innkalling, kontakt, sitt, og ligg, og bli sittende/liggende. Etterpå gikk vi bort til lekestativet på framsiden og fikk de til å hoppe opp på diverse. Så dette var fryktelig avansert, gitt..! :D Skulle ønske jeg hadde noe mer å trene mot, så vi hadde et mål, liksom.. Jaja, sitt med andre hunder er jo viktig det og, og generell kontakt med andre hunder til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om vi sier onsdag klokka 18 eller 18.30 (da tar vi fellestrening med hundesonenfolk i stedet for med retrieverklubben, Stine) eller noe sånt?

Torsdag passer heller ikke for meg, er opptatt fra ca sju og egentlig utover hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kl 1800 passer bra for meg! Blir vel ferdig til Lost da vel? Håper det.. :icon_redface:

Christine: Tulla er ferdig med løpetiden på fredag, hvis alt går etter boken. I det siste har hun nesten ikke blødd (hun blødde ganske mye tidligere), men jeg har ikke møtt noen hannhunder, så jeg kan ikke garantere at hun ikke lukter godt enda, men hvis Ingvild har rett, lukter de godt en stund etterpå.. Vi trenger jo ikke å stå rett oppi hverandre, liksom.. :rolleyes:

Hvem kommer i dag (hvis det blir noe i dag)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du, Kjersti. Du kan også gå av i sentrum, ved torget, men da blir det kanskje lengre å gå. Har mistet litt stedssans for tiden.. Vet du hvor det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare Tulla, Tinka, Borghild og jeg på trening i dag, men det var hyggelig allikevel. :icon_redface:

Var først på Kalvskinnet skolegård en stund, men så kom vaktmesteren ut og forlangte at vi måtte gå og at Borghild måtte tørke opp tisset til Tulla. Så da gikk vi gjennom kirkegården til Nidarosdomen og ned på Marinen, hvor vi ikke akkurat var alene. Trente litt diverse fot, ligg, sitt, innkalling osv, i tillegg til at de fikk leke litt sammen.

Neste gang får vi ta det på en søndag eller helligdag om vi skal ha det på Kalvskinnet, så slipper vi at vaktmesteren kommer og jager oss bort. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare Tulla, Tinka, Borghild og jeg på trening i dag, men det var hyggelig allikevel. :o

Var først på Kalvskinnet skolegård en stund, men så kom vaktmesteren ut og forlangte at vi måtte gå og at Borghild måtte tørke opp tisset til Tulla. Så da gikk vi gjennom kirkegården til Nidarosdomen og ned på Marinen, hvor vi ikke akkurat var alene. Trente litt diverse fot, ligg, sitt, innkalling osv, i tillegg til at de fikk leke litt sammen.

Neste gang får vi ta det på en søndag eller helligdag om vi skal ha det på Kalvskinnet, så slipper vi at vaktmesteren kommer og jager oss bort. :P

Så utrolig kjip vaktmester. :icon_redface: bra dere koste dere da! :o

tørke opp tisset til tulla :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaktmesteren kom faktisk ut med papir og vann etterpå... Om det var så forbudt å ha hunder der så kunne de vel ha satt opp et skilt om det? Jaja, vi får vel finne oss et nytt sted om vi vil ha det på hverdager, selv om skolegården der var bortimot perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han var litt sinna.. :unsure: Sa at vi måtte da klare å bruke vettet vårt til å skjønne at det ikke var lov med hund på en skolegård??! Tja, sier nå jeg; for det er temmelig mange hundeklubber som får bruke skoleplasser rundt omkring, til kurs og samlinger, så jeg synes IKKE det sier seg selv. Men men.. Nå vet vi det. Skikkelig morsomt å tørke opp tiss, ja.. Typisk at hun hadde tisset nettopp. Skulle sagt det var Tinka! Haha..! :(

Tulla ble god og sliten, og gadd ikke trene mer etter en pause, så jeg tror vi kanskje holdt på litt for lenge, eller, dvs, jeg burde kanskje ikke ha prøvd å trene en gang til, men sånn er det når ting går litt fremover, da vil man jo gjerne fortsette.

Har lyst å trene igjen, men vet ikke om jeg tar sjansen på kalveskinnet en gang til.. :) Marinen fungerte greit for min del, selv om det var masse russ der, og pilitu som var ute etter ektra narkotikahunder.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjerne lyst til å være med på neste fellestrening med kan verken i morgen (får besøk), lørdag (søs burdag) eller søndag(brosjan konfirmasjon).

Men mandag går fint for meg! Flere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag kan jeg! Har besøk av ei sjenert lita frøken på 11 mnd. som trenger max sosialisering, så det passer supert. Vi skal til Tanem i helga og se på valpeshow, så hun blir vant til sånt, også skal vi på ringtrening på onsdag, og handlerkurs neste søndag. Prøver å presse inn mest mulig hundeting den kommende uka, så hun blir med på mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tror det er Terrierklubben som har... På Asko, om jeg ikke husker feil. Koster 25 kr. og er for alle :)

Og det starter kl. 18.00

Går settere under alle`? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terrierklubben har ringtrening hver onsdag kl 1830 bak Mellbye på Heimdal.

Det koster 40,- for ikke-medlemmer. Åpent for alle, inkludert deg, Christine :)

Det er vel Myndeklubben som trener på Asko på onsdagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...