Gå til innhold
Hundesonen.no

Har ikke fått stamtavlen til kullet til Tinka enda


Lazita

Recommended Posts

Skjønner ingenting jeg altså, når jeg sjekker Tinka så er det ikke registrert det siste kullet og ikke har jeg fått noe i posten enda.

Valpene var forhåndsregistrert så en skulle jo tro at dem ikke brukte en mnd på å få sendt ut stamtavlene da. Det kan jo ikke være så forbanna vannskelig å skrive noen stamtavler når de allarede har fått reg.nr. vel?(jada NKK har sikker mye å gjøre med alle de nye folkene som jobber der men det burde no være litt mer orden på ting nå vel).

Greit nokk det er ingen valpekjøpere som har etterlyst stamtavlene enda men i mitt syn så burde noe de vært på vei til dem no vell eller? :unsure:

Sitter her å lurer på om jeg skal etterlyse dem eller om jeg skal gi de en uke til før jeg etterlyser statavlene(lurer på om papiret jeg sendte inn har forsvunnet i posten eller noe slikt nå jeg :unsure: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter omlegginga av systemet så ble det veldig mye tull hos NKK og jeg vet de jobber på spreng for å få fikset opp i det nå. Det tok 4mnd før jeg fikk stamtavla til valpen min, og nå er det 1,5mnd siden jeg sendte den inn til eierskifte-fiksing. Har pratet med de og da sa de at de jobbet med saken.. hehe:) Håper (og tror) at det stabiliserer seg til normalt når de får unna det som har hopet seg opp... Men, skulle gjerne hatt stamtavla mi også nå (har betalt for den allerede..)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter omlegginga av systemet så ble det veldig mye tull hos NKK og jeg vet de jobber på spreng for å få fikset opp i det nå. Det tok 4mnd før jeg fikk stamtavla til valpen min, og nå er det 1,5mnd siden jeg sendte den inn til eierskifte-fiksing. Har pratet med de og da sa de at de jobbet med saken.. hehe:) Håper (og tror) at det stabiliserer seg til normalt når de får unna det som har hopet seg opp... Men, skulle gjerne hatt stamtavla mi også nå (har betalt for den allerede..)..

Skjønner deg godt, jeg har også betalt for stamtavlene da de er forhåndsregistrering over nett og da betaler jeg når jeg reigstrer kullet.

Er glad ingen har etterlyst dem enda av dem som har kjøpt valpene, men kan jo ikke si annet enn at det er NKK som er trege for jeg har jo gjort det jeg skal gjøre fyllt ut og sendt inn til registrering.

Tror jeg gir dem en uke til så får vi se om noe skjer inne den tiden(det er ikke første gangen dette har skjedd heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forhåndsregistrerte også mitt kull, og syntes det tok lang tid å få stamtavlene fra NKK. Ved telefon til NKK fikk jeg beskjed om at det tar fem uker å få ut stamtavlene, selv om man har forhåndsregistrert. Det stemte-det tok fem uker, noe som jeg syns er alt for lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forhåndsregistrerte også mitt kull, og syntes det tok lang tid å få stamtavlene fra NKK. Ved telefon til NKK fikk jeg beskjed om at det tar fem uker å få ut stamtavlene, selv om man har forhåndsregistrert. Det stemte-det tok fem uker, noe som jeg syns er alt for lenge!

ja det synes jeg også når valpen allarede har fåt reg.nr. greit nokk om de måtte fått det også.

men jeg har sendt inn vanlig reg. på et kull en gang og da fikk jeg papirene etter bare 4 uker. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble de født? Mine ble født i begynnelsen april i fjor, fikk stamtavlene i slutten av juli mener jeg å huske :rolleyes:

de var født i slutten av november, jeg sendte inn papirene for registering ca 1 uke etter at siste valpen ble solgt den var nesten 13 uker når den ble solgt. Er så glad kjøperen ikke har etterlyst dem enda, jeg gav beskjed at det kunne ta litt tid å få dem men trodde ikke det skulle ta så lang tid :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dritt altså no har jeg fått brev fra NKK jeg må forandre navn på to av valpene for de hadde for like navn, det er no greit nokk men i brevet så stod det også at de mangler underskriften til hannhunde eier?

Herregud jeg har da ikke den jeg sendte den jo inn sammen med papiret på valpene.

Greit nokk at NKK har mye omdirigeringer og nye folk men det er da ikke nødvendig å rote vekk et helt A4 ark med en for dem viktig underskrift vell? :icon_redface:;)

Skal ringe dem i morgen og høre hva de driver med om ikke de har orden på sakene sine for jeg vet at jeg la begge arkene i konvolutten jeg sendte og jeg kan garantere at jeg ikke har papiret her med underskriften(har letet igjennom alle papirene jeg har på dyrene her no 2 ganger).

Kan kanskje klare å få ny underskrift fra hun som eier faren til valpene, bare håper hun ikke blir sur eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Dritt altså no har jeg fått brev fra NKK jeg må forandre navn på to av valpene for de hadde for like navn, det er no greit nokk men i brevet så stod det også at de mangler underskriften til hannhunde eier?

Herregud jeg har da ikke den jeg sendte den jo inn sammen med papiret på valpene.

Greit nokk at NKK har mye omdirigeringer og nye folk men det er da ikke nødvendig å rote vekk et helt A4 ark med en for dem viktig underskrift vell? :icon_redface:;)

Skal ringe dem i morgen og høre hva de driver med om ikke de har orden på sakene sine for jeg vet at jeg la begge arkene i konvolutten jeg sendte og jeg kan garantere at jeg ikke har papiret her med underskriften(har letet igjennom alle papirene jeg har på dyrene her no 2 ganger).

Kan kanskje klare å få ny underskrift fra hun som eier faren til valpene, bare håper hun ikke blir sur eller noe slikt.

Det er ikke første gang dem klarer å rote vekk papirer hos NKK. To ganger greide dem å rote bort papirene til samboer når han skulle godkjennes som intruktør... Dem er litt utrolige ibland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK er virkelig noe for seg selv.

Så i går at valpen min endelig var blitt registrert på meg (hentet den i februar!), og oppdaget samtidig at de har gitt meg nytt etternavn! Sendte dem en mail umiddelbart, men har ikke fått noe svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også på stamtavlen til mitt siste kull. Skal ha valpen selv så det er ikke så farlig med hvor lang tid det tar. Håper selvsagt at den kommer snart fordi jeg er litt spent på om de har godtatt navnet. Det er ingen grunn til at de ikke skulle gjøre det men jeg hadde en liten diskusjon med dem angående antall tegn i navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; vi har nok vært litt bortskjemte her, stamtalvene har kommet relativt raskt, i mange andre land må de vente 6-8 mndr før det dukker opp noen papirer fra kennelklubbene der.

Men det som er mest håpløst med NKK er alle feilene på stamtavlene. Ee gang måtte jeg sende inn alle på nytt 3 ganger før de greide å lest korrektur såpass at alle stamtavlene ble riktige. Av mine 11 kull, er det kun tre ganger jeg har fått alt riktig på første forsøk (har en normalt leselig skrift) ellers har det alltid vært feil i navn på hunder, titler, røntgenresultater, eller eiernes navn og/eller adresser. Dette må ta unødvendig mye tid, og det burde vært en bedre kvalitetskontroll der. Det har vært såpass ille at jeg har faktisk lurt på om vedkommende er dyslektiker, men da burde man kanskje ikke ha slike oppgaver?

Den gangen det tok aller lengst tid, fikk jeg stamtavler da valpene var rundt 6 måneder, etter et par returer.

mvh

Lisbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare positive erfaringer med de ansatte i NKKs registreringsavdeling :) Alltid like vennlige og hjelpsomme, prøver å fixe og ordne - og hvis det går litt treigt så ringer jeg og får hjelp med en gang... (Jeg mener, lurer du på hvorfor noe tar tid, så må man jo spørre den som kan svare!)

Når det siste kullet vårt skulle registreres fikk jeg beskjed om at hannhunden ikke var id-merket - det var han selvsagt, og eieren sendte bare en mail med nødvendige opplysninger så var det ut av verden.

Tatt i betraktning de tusentalls valper som registreres hvert år så synes jeg det arbeids både raskt og effektivt i DEN avdelingen, hva resten av gjengen holder på med er et annet spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med dem pr tlf nå og det viser seg jo da selvfølgelig at hun som skal registere kullet ikke er den som har åpnet konvolutten, så hun kunne verke si om det hvite arket med signaturen til hannhundeier var i konvolutten eller ikke, men jeg sa at jeg har det ikke her og har vitne på at jeg putta begge i konvolutten så de har no rotet det vekk ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med dem pr tlf nå og det viser seg jo da selvfølgelig at hun som skal registere kullet ikke er den som har åpnet konvolutten, så hun kunne verke si om det hvite arket med signaturen til hannhundeier var i konvolutten eller ikke, men jeg sa at jeg har det ikke her og har vitne på at jeg putta begge i konvolutten så de har no rotet det vekk ja

Men i stedet for å irritere deg over at det tar lang tid, kan du vel heller skaffe signaturen på nytt og sende inn? NKK MÅ ha signaturen til både hannhundeier og tispeeier, og det hjelper virkelig ikke at du har vitner. Det kan jo hannhundeieren også bruke, at vedkommende har vitner på at det var en tjuvparring som ikke var ønsket. Formålet med signaturen er jo at det skal være en godkjennelse fra begge parter. Det har faktisk vært en del problemer med juks, derfor må de ha alt skriftlig.

Som på mange andre store arbeidsplasser, har de hos NKK en kontordame som åpner all post, sorterer og legger i postkassen til rette vedkommende - jeg ser ikke det som så rart.

Jeg kjenner folk som har jobba der, og kjenner derfor prosedyrene litt - i tillegg til at jeg jo har brukt dem selv. Stamtavlene kommer ikke noe fortere av å syte et annet sted. De må ha signaturen for å registrere kullet. Altså må du bare skaffe den.

Jeg har aldri hatt noe problem med NKK, og er kjempefornøyd med dem. Har det vært noe, har de alltid hatt en god forklaring. Det er lov til å være syk eller ha ferie når man jobber i NKK også - selv om jeg har fått referert telefonsamtaler til NKK som tilsier det motsatte. Altså hundeeiere som kjefter fordi saksbehandleren er syk eller på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i stedet for å irritere deg over at det tar lang tid, kan du vel heller skaffe signaturen på nytt og sende inn? NKK MÅ ha signaturen til både hannhundeier og tispeeier, og det hjelper virkelig ikke at du har vitner. Det kan jo hannhundeieren også bruke, at vedkommende har vitner på at det var en tjuvparring som ikke var ønsket. Formålet med signaturen er jo at det skal være en godkjennelse fra begge parter. Det har faktisk vært en del problemer med juks, derfor må de ha alt skriftlig.

Som på mange andre store arbeidsplasser, har de hos NKK en kontordame som åpner all post, sorterer og legger i postkassen til rette vedkommende - jeg ser ikke det som så rart.

Jeg kjenner folk som har jobba der, og kjenner derfor prosedyrene litt - i tillegg til at jeg jo har brukt dem selv. Stamtavlene kommer ikke noe fortere av å syte et annet sted. De må ha signaturen for å registrere kullet. Altså må du bare skaffe den.

Jeg har aldri hatt noe problem med NKK, og er kjempefornøyd med dem. Har det vært noe, har de alltid hatt en god forklaring. Det er lov til å være syk eller ha ferie når man jobber i NKK også - selv om jeg har fått referert telefonsamtaler til NKK som tilsier det motsatte. Altså hundeeiere som kjefter fordi saksbehandleren er syk eller på ferie.

Ja jeg har no vært fornøyd med dem jeg også men at de roter vekk noe som er så viktig for å få registrert kullet er jo egentlig deres problem og ikke mitt, men nå vet jeg i hvertfall det at jeg nestegang parrer tispe med andres hannhunder så skal jeg kopiere det arket med underskriften før jeg sender inn(sånn i tilfelle det skulle skje flere ganger).

Har nå fått ny underskrift og skal sende inn papirene så fort jeg kan sånn at stamtavlene kan sendes ut(er glad jeg kjenner hannhundeieren godt eller så kunne vell personen funnet ut at de ville hatt mere penger for å skrive under).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...