Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor/hvor høyt tempo kan man ha når man sykler med hund?


Lailakatrin

Recommended Posts

Jeg lurer på hvor man kan sykle med hund. (grus,asfalt, gress osv).

Hvor høyt tempo kan man ha på hvert vei? (grus,asfalt, gress osv).

Jeg vet det kommer an på hvor god kondisjon hunden har, men jeg lurer bare på det med tempoet og hvor man kan sykle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor man kan sykle med hund. (grus,asfalt, gress osv).

Hvor høyt tempo kan man ha på hvert vei? (grus,asfalt, gress osv).

Jeg vet det kommer an på hvor god kondisjon hunden har, men jeg lurer bare på det med tempoet og hvor man kan sykle.

Trave er lurt. Hunden skal kunne trave i et godt tempo tilpasset din rase. I oppoverbakker bør det gå i samme tempo, men du verden så tungt om den ikke trekker deg :P I nedover bakker bør du ta det mer med ro, det er stor belastning på skuldrene. Helst skrittgang.

Og som Ricco skriver, hold deg unna asfalt, det er et ikke-sviktene underlag. Grus, sand og gress er kjempefint.

Jeg pleier å sykle med mine løse i fem minutters tid, så de blir varme og får gjort i fra seg. Setter dem i sykkelen (med halvnome), når jeg er ferdig, slipper jeg dem løs igjen slik at de får gått seg ned. Vel hjemme får de streching som er lært. Ikke gjør det på egen hånd, det kan skade mer enn det gjør nytte. Lær det først. Det viktigste er, mener nå jeg, er at de får gått seg varme og får gått seg ned igjen.

God sykkeltur!

Mvh

Margrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...