Gå til innhold
Hundesonen.no

Tatovering

Benedicte

Recommended Posts

jeg lurer på å om jeg skal skaffe meg en liten tatovering på skulderbladet, men aner ikke av hva. Jeg vil gjerne ha noe av betydning, men det spiller egentlig ikke så stor rolle om jeg finner et motiv jeg syns er stilig. Men jeg sliter en del med å finne motiv da. Helst en litt liten tatovering, ca 5cmx5cm eller noe i den dur. Gjerne en hundepote, men finner ingen tøffe :huh: Forslag mottas med takk :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på å om jeg skal skaffe meg en liten tatovering på skulderbladet, men aner ikke av hva. Jeg vil gjerne ha noe av betydning, men det spiller egentlig ikke så stor rolle om jeg finner et motiv jeg syns er stilig. Men jeg sliter en del med å finne motiv da. Helst en litt liten tatovering, ca 5cmx5cm eller noe i den dur. Gjerne en hundepote, men finner ingen tøffe :huh: Forslag mottas med takk :huh:

Ta en tur innom et studio, dem har mange tegninger/forslag hengene rundt. Evt kan du betale ekstra for å få dem til å lage ett motiv til deg. Jeg kan anbefale Let's Buzz i Bergen. Dem er dyktige artister! Jeg har selv vært kunde hos Thomas (+meste parten av famillien "sverger" til ham)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur innom et studio, dem har mange tegninger/forslag hengene rundt. Evt kan du betale ekstra for å få dem til å lage ett motiv til deg. Jeg kan anbefale Let's Buzz i Bergen. Dem er dyktige artister! Jeg har selv vært kunde hos Thomas (+meste parten av famillien "sverger" til ham)

Ok, skal sjekke innom et studio :huh: LetsBuzz har 18års aldersgrense ved tatovering så der kan jeg ikke gå :huh:

Poten til hunden din..Altså Cita sitt poteavtrykk

hvordan får man det til da? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ok, skal sjekke innom et studio :huh: LetsBuzz har 18års aldersgrense ved tatovering så der kan jeg ikke gå :huh:

hvordan får man det til da? :unsure:

Spør Elisabeth.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vanlig vannmaling. Det går vel å an å bruke stempelpute med blekk og vil jeg tro. Men hvis du ikke vil ha hårene under potene med på trykket så bruker du bare en pensel å smør maling på selve putene å tar trykket.

Men et lite råd når det kommer til tatovering og motiv. Bruk lang lang tid på å bestemme deg for om motivet passer deg, og om du kommer til å trives med det. For meg er det og viktig at tatoveringen er noe eget, noe som er mitt og som ikke alle andre kan skaffe seg. Man skal jo tross alt ha tattoveringen i mange år. Jeg ville ikke valgt noe "masseprodusert" , jeg ville også unngått tribals å kinesiske tegn fordi "alle" har det. Er du selv flink å tegne, eller har slekt eller venner som er flink å tegne så få tegnet en egen tegning. Eventuelt kan jo de på tattis studioet tegne en til deg, men for meg ville det blitt for upersonlig på en måte. Men det viktigste er å finne en tattis du vil trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro 18årsgrense egentlig heller var et kvalitets- og seriøsitetsstempel, da ville jeg heller ventet :huh:

At de har 18 år som aldersgrense styrker jo seriøsiteten, men jeg vil allikevel gripe sjansen om jeg finner noe seriøst nok uten den aldersgrensen :huh: Har faktisk aldri hørt om det før. men at man derimot måtte ha med seg en av foreldrene dine om man var under 18. :unsure:

Ellers var pote-forslaget veldig bra! :o Skal teste ut i morgen hvordan motivet vil bli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ringt rundt til ALLE tatoveringsstudio i nærmeste byer og ingen gjorde det selv om forledrene tilater det! men jeg lurte meg til da og sa jeg glemte legg hjemme fordi jeg hadde kontanter med meg! så godtok han det da! heldigvis.. så det skal ikke være lett å ta en tattiss under 18 med mindre du reiser til danmark.. der kan du hvis foreldrene tillater det når du er 16-17..

man får ikke ta tatto selv om foreldra er med lengre. Man MÅ være 18. Har noe med at tatto studioet vil ikke ha folk på nakken hvis de tattoverer mindre årige...

pluss det han sa til meg var at de angrer som oftes fordi di tatoverer noe de syns er kult når de er 16 og angrer når de er 20...

*Endret av moderator*

HUSK Å IKKE DOBBELPOSTE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei til å ta tatto i spania for et par år siden. var HELT sikker på at jeg ikke kom til å angre når jeg ble eldre.

Nå er jeg sjeleglad for at jeg ikke tok, fordi at jeg ikke vil ha lengre. det er fint men jeg vil ikke ha selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så dumt med 18 års aldersgrense <_<

Et annet motiv av betydning kan jo være Balder.. Har jo skjønt at han betydde masse for deg :P Det går sikkert ann å ta ut et bilde fra datan og ta det med ned :P

Hehe, vanskelig valg det der. Balder var jo første hunden som virkelig var min, og ja - han betydde utrolig mye for meg. Men det gjør jo Cita også, og det vil alle de andre hundene jeg kommer til å ha til å også gjøre :unsure: Men i så fall kan jeg ikke ha poteavtrykket til Balder.. Må ha hodet hans eller noe, men da blir vel tatoveringen litt stor? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så dumt med 18 års aldersgrense <_<

Hehe, vanskelig valg det der. Balder var jo første hunden som virkelig var min, og ja - han betydde utrolig mye for meg. Men det gjør jo Cita også, og det vil alle de andre hundene jeg kommer til å ha til å også gjøre :unsure: Men i så fall kan jeg ikke ha poteavtrykket til Balder.. Må ha hodet hans eller noe, men da blir vel tatoveringen litt stor? :unsure:

Må du ha hodet hans i reel størrelse da? jeg vet ikke.. kan ingenting om sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville hatt en pote hvis jeg var deg, pga da har du ikke "favorisert" noen av hundene. for alle hundene dine betyr jo masse for deg, og du kommer jo til å få andre hunder som du når langt med også.

Og en pote har jo alle hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...