Gå til innhold
Hundesonen.no

Tatovering

Benedicte

Recommended Posts

jeg lurer på å om jeg skal skaffe meg en liten tatovering på skulderbladet, men aner ikke av hva. Jeg vil gjerne ha noe av betydning, men det spiller egentlig ikke så stor rolle om jeg finner et motiv jeg syns er stilig. Men jeg sliter en del med å finne motiv da. Helst en litt liten tatovering, ca 5cmx5cm eller noe i den dur. Gjerne en hundepote, men finner ingen tøffe :huh: Forslag mottas med takk :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på å om jeg skal skaffe meg en liten tatovering på skulderbladet, men aner ikke av hva. Jeg vil gjerne ha noe av betydning, men det spiller egentlig ikke så stor rolle om jeg finner et motiv jeg syns er stilig. Men jeg sliter en del med å finne motiv da. Helst en litt liten tatovering, ca 5cmx5cm eller noe i den dur. Gjerne en hundepote, men finner ingen tøffe :huh: Forslag mottas med takk :huh:

Ta en tur innom et studio, dem har mange tegninger/forslag hengene rundt. Evt kan du betale ekstra for å få dem til å lage ett motiv til deg. Jeg kan anbefale Let's Buzz i Bergen. Dem er dyktige artister! Jeg har selv vært kunde hos Thomas (+meste parten av famillien "sverger" til ham)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur innom et studio, dem har mange tegninger/forslag hengene rundt. Evt kan du betale ekstra for å få dem til å lage ett motiv til deg. Jeg kan anbefale Let's Buzz i Bergen. Dem er dyktige artister! Jeg har selv vært kunde hos Thomas (+meste parten av famillien "sverger" til ham)

Ok, skal sjekke innom et studio :huh: LetsBuzz har 18års aldersgrense ved tatovering så der kan jeg ikke gå :huh:

Poten til hunden din..Altså Cita sitt poteavtrykk

hvordan får man det til da? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ok, skal sjekke innom et studio :huh: LetsBuzz har 18års aldersgrense ved tatovering så der kan jeg ikke gå :huh:

hvordan får man det til da? :unsure:

Spør Elisabeth.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vanlig vannmaling. Det går vel å an å bruke stempelpute med blekk og vil jeg tro. Men hvis du ikke vil ha hårene under potene med på trykket så bruker du bare en pensel å smør maling på selve putene å tar trykket.

Men et lite råd når det kommer til tatovering og motiv. Bruk lang lang tid på å bestemme deg for om motivet passer deg, og om du kommer til å trives med det. For meg er det og viktig at tatoveringen er noe eget, noe som er mitt og som ikke alle andre kan skaffe seg. Man skal jo tross alt ha tattoveringen i mange år. Jeg ville ikke valgt noe "masseprodusert" , jeg ville også unngått tribals å kinesiske tegn fordi "alle" har det. Er du selv flink å tegne, eller har slekt eller venner som er flink å tegne så få tegnet en egen tegning. Eventuelt kan jo de på tattis studioet tegne en til deg, men for meg ville det blitt for upersonlig på en måte. Men det viktigste er å finne en tattis du vil trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro 18årsgrense egentlig heller var et kvalitets- og seriøsitetsstempel, da ville jeg heller ventet :huh:

At de har 18 år som aldersgrense styrker jo seriøsiteten, men jeg vil allikevel gripe sjansen om jeg finner noe seriøst nok uten den aldersgrensen :huh: Har faktisk aldri hørt om det før. men at man derimot måtte ha med seg en av foreldrene dine om man var under 18. :unsure:

Ellers var pote-forslaget veldig bra! :o Skal teste ut i morgen hvordan motivet vil bli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ringt rundt til ALLE tatoveringsstudio i nærmeste byer og ingen gjorde det selv om forledrene tilater det! men jeg lurte meg til da og sa jeg glemte legg hjemme fordi jeg hadde kontanter med meg! så godtok han det da! heldigvis.. så det skal ikke være lett å ta en tattiss under 18 med mindre du reiser til danmark.. der kan du hvis foreldrene tillater det når du er 16-17..

man får ikke ta tatto selv om foreldra er med lengre. Man MÅ være 18. Har noe med at tatto studioet vil ikke ha folk på nakken hvis de tattoverer mindre årige...

pluss det han sa til meg var at de angrer som oftes fordi di tatoverer noe de syns er kult når de er 16 og angrer når de er 20...

*Endret av moderator*

HUSK Å IKKE DOBBELPOSTE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei til å ta tatto i spania for et par år siden. var HELT sikker på at jeg ikke kom til å angre når jeg ble eldre.

Nå er jeg sjeleglad for at jeg ikke tok, fordi at jeg ikke vil ha lengre. det er fint men jeg vil ikke ha selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så dumt med 18 års aldersgrense <_<

Et annet motiv av betydning kan jo være Balder.. Har jo skjønt at han betydde masse for deg :P Det går sikkert ann å ta ut et bilde fra datan og ta det med ned :P

Hehe, vanskelig valg det der. Balder var jo første hunden som virkelig var min, og ja - han betydde utrolig mye for meg. Men det gjør jo Cita også, og det vil alle de andre hundene jeg kommer til å ha til å også gjøre :unsure: Men i så fall kan jeg ikke ha poteavtrykket til Balder.. Må ha hodet hans eller noe, men da blir vel tatoveringen litt stor? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så dumt med 18 års aldersgrense <_<

Hehe, vanskelig valg det der. Balder var jo første hunden som virkelig var min, og ja - han betydde utrolig mye for meg. Men det gjør jo Cita også, og det vil alle de andre hundene jeg kommer til å ha til å også gjøre :unsure: Men i så fall kan jeg ikke ha poteavtrykket til Balder.. Må ha hodet hans eller noe, men da blir vel tatoveringen litt stor? :unsure:

Må du ha hodet hans i reel størrelse da? jeg vet ikke.. kan ingenting om sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville hatt en pote hvis jeg var deg, pga da har du ikke "favorisert" noen av hundene. for alle hundene dine betyr jo masse for deg, og du kommer jo til å få andre hunder som du når langt med også.

Og en pote har jo alle hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...