Gå til innhold
Hundesonen.no

Tatovering


Benedicte

Recommended Posts

jeg lurer på å om jeg skal skaffe meg en liten tatovering på skulderbladet, men aner ikke av hva. Jeg vil gjerne ha noe av betydning, men det spiller egentlig ikke så stor rolle om jeg finner et motiv jeg syns er stilig. Men jeg sliter en del med å finne motiv da. Helst en litt liten tatovering, ca 5cmx5cm eller noe i den dur. Gjerne en hundepote, men finner ingen tøffe :huh: Forslag mottas med takk :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på å om jeg skal skaffe meg en liten tatovering på skulderbladet, men aner ikke av hva. Jeg vil gjerne ha noe av betydning, men det spiller egentlig ikke så stor rolle om jeg finner et motiv jeg syns er stilig. Men jeg sliter en del med å finne motiv da. Helst en litt liten tatovering, ca 5cmx5cm eller noe i den dur. Gjerne en hundepote, men finner ingen tøffe :huh: Forslag mottas med takk :huh:

Ta en tur innom et studio, dem har mange tegninger/forslag hengene rundt. Evt kan du betale ekstra for å få dem til å lage ett motiv til deg. Jeg kan anbefale Let's Buzz i Bergen. Dem er dyktige artister! Jeg har selv vært kunde hos Thomas (+meste parten av famillien "sverger" til ham)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur innom et studio, dem har mange tegninger/forslag hengene rundt. Evt kan du betale ekstra for å få dem til å lage ett motiv til deg. Jeg kan anbefale Let's Buzz i Bergen. Dem er dyktige artister! Jeg har selv vært kunde hos Thomas (+meste parten av famillien "sverger" til ham)

Ok, skal sjekke innom et studio :huh: LetsBuzz har 18års aldersgrense ved tatovering så der kan jeg ikke gå :huh:

Poten til hunden din..Altså Cita sitt poteavtrykk

hvordan får man det til da? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ok, skal sjekke innom et studio :huh: LetsBuzz har 18års aldersgrense ved tatovering så der kan jeg ikke gå :huh:

hvordan får man det til da? :unsure:

Spør Elisabeth.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vanlig vannmaling. Det går vel å an å bruke stempelpute med blekk og vil jeg tro. Men hvis du ikke vil ha hårene under potene med på trykket så bruker du bare en pensel å smør maling på selve putene å tar trykket.

Men et lite råd når det kommer til tatovering og motiv. Bruk lang lang tid på å bestemme deg for om motivet passer deg, og om du kommer til å trives med det. For meg er det og viktig at tatoveringen er noe eget, noe som er mitt og som ikke alle andre kan skaffe seg. Man skal jo tross alt ha tattoveringen i mange år. Jeg ville ikke valgt noe "masseprodusert" , jeg ville også unngått tribals å kinesiske tegn fordi "alle" har det. Er du selv flink å tegne, eller har slekt eller venner som er flink å tegne så få tegnet en egen tegning. Eventuelt kan jo de på tattis studioet tegne en til deg, men for meg ville det blitt for upersonlig på en måte. Men det viktigste er å finne en tattis du vil trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro 18årsgrense egentlig heller var et kvalitets- og seriøsitetsstempel, da ville jeg heller ventet :huh:

At de har 18 år som aldersgrense styrker jo seriøsiteten, men jeg vil allikevel gripe sjansen om jeg finner noe seriøst nok uten den aldersgrensen :huh: Har faktisk aldri hørt om det før. men at man derimot måtte ha med seg en av foreldrene dine om man var under 18. :unsure:

Ellers var pote-forslaget veldig bra! :o Skal teste ut i morgen hvordan motivet vil bli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ringt rundt til ALLE tatoveringsstudio i nærmeste byer og ingen gjorde det selv om forledrene tilater det! men jeg lurte meg til da og sa jeg glemte legg hjemme fordi jeg hadde kontanter med meg! så godtok han det da! heldigvis.. så det skal ikke være lett å ta en tattiss under 18 med mindre du reiser til danmark.. der kan du hvis foreldrene tillater det når du er 16-17..

man får ikke ta tatto selv om foreldra er med lengre. Man MÅ være 18. Har noe med at tatto studioet vil ikke ha folk på nakken hvis de tattoverer mindre årige...

pluss det han sa til meg var at de angrer som oftes fordi di tatoverer noe de syns er kult når de er 16 og angrer når de er 20...

*Endret av moderator*

HUSK Å IKKE DOBBELPOSTE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei til å ta tatto i spania for et par år siden. var HELT sikker på at jeg ikke kom til å angre når jeg ble eldre.

Nå er jeg sjeleglad for at jeg ikke tok, fordi at jeg ikke vil ha lengre. det er fint men jeg vil ikke ha selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så dumt med 18 års aldersgrense <_<

Et annet motiv av betydning kan jo være Balder.. Har jo skjønt at han betydde masse for deg :P Det går sikkert ann å ta ut et bilde fra datan og ta det med ned :P

Hehe, vanskelig valg det der. Balder var jo første hunden som virkelig var min, og ja - han betydde utrolig mye for meg. Men det gjør jo Cita også, og det vil alle de andre hundene jeg kommer til å ha til å også gjøre :unsure: Men i så fall kan jeg ikke ha poteavtrykket til Balder.. Må ha hodet hans eller noe, men da blir vel tatoveringen litt stor? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så dumt med 18 års aldersgrense <_<

Hehe, vanskelig valg det der. Balder var jo første hunden som virkelig var min, og ja - han betydde utrolig mye for meg. Men det gjør jo Cita også, og det vil alle de andre hundene jeg kommer til å ha til å også gjøre :unsure: Men i så fall kan jeg ikke ha poteavtrykket til Balder.. Må ha hodet hans eller noe, men da blir vel tatoveringen litt stor? :unsure:

Må du ha hodet hans i reel størrelse da? jeg vet ikke.. kan ingenting om sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville hatt en pote hvis jeg var deg, pga da har du ikke "favorisert" noen av hundene. for alle hundene dine betyr jo masse for deg, og du kommer jo til å få andre hunder som du når langt med også.

Og en pote har jo alle hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...