Gå til innhold
Hundesonen.no

Lei av "løshunder"


Line_

Recommended Posts

Nå er jeg så lei! Det er ente gang jeg ser disse 2 hundene (en ukastrert CC med 5-10 cm pels og en gordonsetter som jeg ikke har fått estt kjønn på fordi h*n er så utrolig redd). De går rundt huset vårt og rundt om i hagene. Gordonsetteren går konstand med halen mellom bena, mens CC'n er ganske sosial, men ser ut som et takras.. Jeg tror jeg vet hvor de bor, men jeg kan ikke være 100% sikker. CC'n har ikke navnebrikke, memn har et ganske fint halsbånd med "bling-bling" på. Setteren har jeg ikke kommet nærme nok. Jeg tror de menneskene som eier dem bare slipper dem ut, og lar dem gå fritt løst (det er båndtvang hele året på Nøtterøy, noe som en hundeeier burde få med seg).

Hva synes dere jeg skal gjøre? Bare la dem gå fritt eller gå til det huset jeg mistenker de bor og spørre om det er deres hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje sinnsykt slem men når jeg vet at eieren bare slepper dem rundt og ikke gjør noen ting med ting så ringer jeg politiet, det var en beagle som fløy rundt der jeg bodde og den bet folk og unger, til slutt var jeg lei, eieren måtte hente hunden hos falcken og betale en god sum.

Samojeden jeg fant var verken agressiv eller redd, så jeg hadde henne hos meg...

Er også sinnsykt lei av å finne løshunder.. Har blitt så mye i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ringe politiet å høre hva de kan gjøre.

Hvis eierene er glad i hundene sine så kan det bli en smule dyrt for dem å måtte hente hundene hos falken eller noe slikt hver gang de forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje sinnsykt slem men når jeg vet at eieren bare slepper dem rundt og ikke gjør noen ting med ting så ringer jeg politiet, det var en beagle som fløy rundt der jeg bodde og den bet folk og unger, til slutt var jeg lei, eieren måtte hente hunden hos falcken og betale en god sum.

Samojeden jeg fant var verken agressiv eller redd, så jeg hadde henne hos meg...

Er også sinnsykt lei av å finne løshunder.. Har blitt så mye i det siste.

Men eneste problem hvis jeg ringer politiet er at jeg ikke vet hvor hundene er, CC'n kunne jeg kanskje fått inn til meg, men Gordonsetteren er drit nervøs og går som sagt med halen mellom bena hele tiden, og jeg kommer ikke nermere enn på ca 10 meters avstand før h*n stikker.. Hvor finner man egentlig nr. til politiet hvis du ikke skal ringe 112? eller skal jeg ringe falcken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Falck de henter hundene..og eier må betale 800kr for å få de tilbake, da lærer de kanskje.

Snakket med en kar en gang som hadde betalt 10 x 800 på en mnd det er 8000kr for å ikke passe på hunden sin, da ble jeg litt oppgitt over han, men han bare lo det vekk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Falck de henter hundene..og eier må betale 800kr for å få de tilbake, da lærer de kanskje.

Snakket med en kar en gang som hadde betalt 10 x 800 på en mnd det er 8000kr for å ikke passe på hunden sin, da ble jeg litt oppgitt over han, men han bare lo det vekk... :)

Ok... Men hva skal jeg si? At det løper to hunder rundt her? Eller må jeg få dem inn til meg? CC'n kan jeg få inn, men ikke gordonsetteren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Men hva skal jeg si? At det løper to hunder rundt her? Eller må jeg få dem inn til meg? CC'n kan jeg få inn, men ikke gordonsetteren..

Ja ta med deg cc'n til deg og si i fra om Gordonen, de får nok tak i den :)

Det er jo tryggere for hundene også og bli tatt vare på av Falck også lærer eierene kanskje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk takk!  Bli spennende dette! Gubben tar seg av jakta, mens jeg skal kose meg med turer, snørekjøring, litt utstilling og annet gøy 🤩  Blir interessant å se hvordan gammelhunden tar det, hun er 11år nå, men kvikk og rask. Er forberedt på at de må holdes adskilt en stund, så har gjort en del forberedelser i huset, har mulighet dele av alle rom og etasjene.   
    • Oi, Haldenstøver, det er gøy!! Gratulerer så mye med søtnosen😍
    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...