Gå til innhold
Hundesonen.no

Du driver med?

_aussie_

Recommended Posts

Skrevet

Hvorfor sitter dere oppe så sent da? Å hva skjer hos deg nå? :)

Jeg sitter på msn å prater med noen folk, hører på musikk og sitter på sonen da selfølgelig ;)

Skrevet

Sitter også å surfer på nettet. Har hatt huset fullt av folk til middag og til og med en liten brannutrykning :) , og nå har jeg slengt beina på bordet og skal slappe av og bare kooooose meg foran skjermen, hihi! Skal straks i køy - er drittrøtt.

Skrevet

Gidder ikke legge meg ;) . Nei jeg liker å sitte oppe om natta. Akkurat nå sitter jeg med Din hund fortsetter, en markeringspenn og "studerer" emnet stå under marsj. Klør meg litt i hodet å tenker på hvordan jeg skal gjøre dette i praksis. Prøvde litt istad, men gjorde det meste feil ;) . Fikk til et par ganger å da avsluttet jeg. Ellers har jeg notert ned øvelsene til bronsjemerket. Har ikke planer om å ta det, men er gøy å ha noe å trene på :) .

Skrevet

Jeg har studert stjernetegn en stund nå...

.. og drevet litt klikkertrening(i praksis)..hehe..

Er opptatt av stjernetegn da jeg mener at det er ganske likt som med hunderaser...forskjellige særtrekk og egenskaper...:)

Så var det klikkertreningen med pjokken som skal på Matchshow neste søndag og baaaare setter seg på ræva..Huff...

Gir snart opp,han er så lat han gidder ikke ståå!

Begynner å bli trøtt og skal i dobbelt bursdagselskap imorgen(idag da)

Så det kan bli spennende..

Så prøver jeg å laste ned noe musikk...men det bare bryter..

Tv`en med tragiske film " Fornuft og følelser "og annet pjatt fra steinalderen har svevet i timer føler jeg..Men selskap er det jo..

Godt at det er andre oppe på sonen,så fikk jeg fyllt opp tiden med et lite innlegg..hehe...

Skrevet

Sitter oppe og "girer" ned!

Har vært på påske middag hos oppdretteren min og spist Fårikål..eller Bob Marly som han het

...han var var et vedunderlig får!..både før og etter! ;)

..nå er jeg bare overtrøtt og skal "fordøye" dagen (spiste litt for mye) før jeg sier god natt :)

Skrevet

jeg sover om natta, og når jeg står tidlig opp er det ingen på nett. Fordi folk sitter oppe natta lang og sover utover dagen. :) Så jeg gjør ingenting akkurat nå. Har sett på film, spist og sittet på nett. Venter på at min kjære skal stå opp så han får ta masebikkja ut på tur. For jeg gidder ikke nå som det regner.(ja faktisk begynt å regne akkurat istad for første gang på lenge)

Jeg kjeder meg! hater søndager!

Skrevet

Faktisk så sov jeg i natt. Har ikke sovet så godt på leeenge av visse grunner...

akkurat nå prater jeg med folk på msn og spiser middag ;) noe sånn gryterett greier.

skal snart stikke ut tror jeg :)

Skrevet

Det regner her også.

Mamma gikk tur med bikkja i dag. Hihi.

Ellers liker jeg også å sitte oppe om natta, det er så stille og rolig. :)

Jeg trente med Lunah før jeg satte meg her, og hun er virkelig flink nå!

Og endelig funker pcen igjen, så nå skal jeg sitte litt her, før jeg skal lese litt i boka om Jokke og spille nintendo ;)

Skrevet

Har hatt besøk av Silje og Zira i hele dag, og gått tur og trent.. :)

Det er stort sett det jeg har gjort i dag..

Skrevet

hihi jeg sitter på sonen så holder jeg på meg hjemmeside laging så snakker jeg med folk på msn så ser jeg tv å hører musikk!! snakk om at jenter kan gjøre flere ting på en gang ;)

Skrevet

Sitter her å kjeder meg... gubben er ute å kjører på broren og noen folk som trengte sjåfør og er vell ikke tilbake før i 6-7 tiden i morgentidlig(som vanlig når han kjører for dem).

går sikker å legger meg snart for det var jo ikke no å se på tv heller så dette er jo kjempe gøy(not) og jeg begynner å bli en smule trøtt i trynet og halsen min vil ikke virke så jeg er kjempe hes no og jo trøttere jeg blir jo verre blir halsen(noen som har noe mirakelkurer mot slikt her eller?), jeg skulle vært en tur ute å prøvd å rope pusen inn men stemmen strekker ikke til annet enn pus pspspsps kom da host hark og ingen katt kommer.

Skrevet

Sitter oppe og "girer" ned!

Har vært på påske middag hos oppdretteren min og spist Fårikål..eller Bob Marly som han het

...han var var et vedunderlig får!..både før og etter! ;)

..nå er jeg bare overtrøtt og skal "fordøye" dagen (spiste litt for mye) før jeg sier god natt ;)

:o

Skrevet

Sitter her og slikker sår. :S Måtte bære ny vaskemaskin ned noen trapper helt freakings alene og har nå ødelagte armer og et lite kutt. :)

På tiden og begynne å pumpe igjen tror eg. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...