Gå til innhold
Hundesonen.no

Du driver med?

_aussie_

Recommended Posts

Sitter også å surfer på nettet. Har hatt huset fullt av folk til middag og til og med en liten brannutrykning :) , og nå har jeg slengt beina på bordet og skal slappe av og bare kooooose meg foran skjermen, hihi! Skal straks i køy - er drittrøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke legge meg ;) . Nei jeg liker å sitte oppe om natta. Akkurat nå sitter jeg med Din hund fortsetter, en markeringspenn og "studerer" emnet stå under marsj. Klør meg litt i hodet å tenker på hvordan jeg skal gjøre dette i praksis. Prøvde litt istad, men gjorde det meste feil ;) . Fikk til et par ganger å da avsluttet jeg. Ellers har jeg notert ned øvelsene til bronsjemerket. Har ikke planer om å ta det, men er gøy å ha noe å trene på :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert stjernetegn en stund nå...

.. og drevet litt klikkertrening(i praksis)..hehe..

Er opptatt av stjernetegn da jeg mener at det er ganske likt som med hunderaser...forskjellige særtrekk og egenskaper...:)

Så var det klikkertreningen med pjokken som skal på Matchshow neste søndag og baaaare setter seg på ræva..Huff...

Gir snart opp,han er så lat han gidder ikke ståå!

Begynner å bli trøtt og skal i dobbelt bursdagselskap imorgen(idag da)

Så det kan bli spennende..

Så prøver jeg å laste ned noe musikk...men det bare bryter..

Tv`en med tragiske film " Fornuft og følelser "og annet pjatt fra steinalderen har svevet i timer føler jeg..Men selskap er det jo..

Godt at det er andre oppe på sonen,så fikk jeg fyllt opp tiden med et lite innlegg..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter oppe og "girer" ned!

Har vært på påske middag hos oppdretteren min og spist Fårikål..eller Bob Marly som han het

...han var var et vedunderlig får!..både før og etter! ;)

..nå er jeg bare overtrøtt og skal "fordøye" dagen (spiste litt for mye) før jeg sier god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sover om natta, og når jeg står tidlig opp er det ingen på nett. Fordi folk sitter oppe natta lang og sover utover dagen. :) Så jeg gjør ingenting akkurat nå. Har sett på film, spist og sittet på nett. Venter på at min kjære skal stå opp så han får ta masebikkja ut på tur. For jeg gidder ikke nå som det regner.(ja faktisk begynt å regne akkurat istad for første gang på lenge)

Jeg kjeder meg! hater søndager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner her også.

Mamma gikk tur med bikkja i dag. Hihi.

Ellers liker jeg også å sitte oppe om natta, det er så stille og rolig. :)

Jeg trente med Lunah før jeg satte meg her, og hun er virkelig flink nå!

Og endelig funker pcen igjen, så nå skal jeg sitte litt her, før jeg skal lese litt i boka om Jokke og spille nintendo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her å kjeder meg... gubben er ute å kjører på broren og noen folk som trengte sjåfør og er vell ikke tilbake før i 6-7 tiden i morgentidlig(som vanlig når han kjører for dem).

går sikker å legger meg snart for det var jo ikke no å se på tv heller så dette er jo kjempe gøy(not) og jeg begynner å bli en smule trøtt i trynet og halsen min vil ikke virke så jeg er kjempe hes no og jo trøttere jeg blir jo verre blir halsen(noen som har noe mirakelkurer mot slikt her eller?), jeg skulle vært en tur ute å prøvd å rope pusen inn men stemmen strekker ikke til annet enn pus pspspsps kom da host hark og ingen katt kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter oppe og "girer" ned!

Har vært på påske middag hos oppdretteren min og spist Fårikål..eller Bob Marly som han het

...han var var et vedunderlig får!..både før og etter! ;)

..nå er jeg bare overtrøtt og skal "fordøye" dagen (spiste litt for mye) før jeg sier god natt ;)

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...