Gå til innhold
Hundesonen.no

Fikk valper i natt!

steinar

Recommended Posts

Skrevet

grattiss så mye med valper ;) så koselig det må være :)

er det vanlig at de får så mange valper? tenkte på at siden de var så små jeg ;)

men uansett, hold oss oppdatert ;)

Skrevet

grattiss så mye med valper ;) så koselig det må være :)

er det vanlig at de får så mange valper? tenkte på at siden de var så små jeg ;)

men uansett, hold oss oppdatert ;)

Det er ikke vanlig at de får sååå mange valper men det er fler og fler som kommer med store kull. Normalen ligger vel på ca 3-4 stk. Men begge de linjene jeg har brukt har hatt god kull. Moren ti Nomi har hatt to kull, ett på seks og ett på syv.

Nå er valpene tre dager gamle og vokser. Noen fortere enn andre så jeg må avlaste mor litt. De som spiser mest må holdes unna matfatet litt slik at de mindste får i seg nok de også.

Nomi har hatt litt løs mage i dag, men det kan komme av at hun spiste alle etterbyrdene. Hun har spist ett godt måltid i dag, hun ville ikke ha noe i dag morges men nå var hun sulten igjen.

Nå er det stille i kasse så alle er vel fornøyde :P

Bilder av valpene kan sees på Min hjemmeside, kikk deg da inn på valper eler kull og videre på C-kull.

Skrevet

Det er ikke vanlig at de får sååå mange valper men det er fler og fler som kommer med store kull. Normalen ligger vel på ca 3-4 stk. Men begge de linjene jeg har brukt har hatt god kull. Moren ti Nomi har hatt to kull, ett på seks og ett på syv.

Nå er valpene tre dager gamle og vokser. Noen fortere enn andre så jeg må avlaste mor litt. De som spiser mest må holdes unna matfatet litt slik at de mindste får i seg nok de også.

Nomi har hatt litt løs mage i dag, men det kan komme av at hun spiste alle etterbyrdene. Hun har spist ett godt måltid i dag, hun ville ikke ha noe i dag morges men nå var hun sulten igjen.

Nå er det stille i kasse så alle er vel fornøyde ;)

Bilder av valpene kan sees på Min hjemmeside, kikk deg da inn på valper eler kull og videre på C-kull.

ok ;)

venter på valp i disse dager selv jeg ;)

en langhåret collietispe, er hele to uker til jeg skal hente henne, og var å besøkte de i dag... noe så vanskelig å plukke ut de som er fine :P så vi skal vente til siste slutt med å velge ut :o

syntes de puff valpene er så skjønne jeg, liker voffer med hår jeg ;) så en sort puff hadde vært kos å hatt en gang i tiden hvis jeg skulle gå for en liiiiten rase ;) men det får jeg neppe samboeren min med på :P

han syntes det blir i miste laget hehe...

men nydelige er de ;) noe alle valper for øvrig er ;)

Skrevet

Ja nå er valpene 6 dager gamle. De blir størr for hver dag, men det er to som er litt mindre enn de andre... Jeg må passe på at de får mat som de skal så det er nok å holde på med.

I går på kvelden logret de for første gang, det var så morro å se. Nå begynner jeg å se konturen av øunene også..ikke bare noen sorte hull. Men er nok en ikes tid før de åpner dem...

Det er så morro å bare sitte å se på dem, hvordan instinktene virker...

Mer oppdatering kommer senere.

Skrevet

Gratulerer så mye med et STORT kull! Stakkars mamma'n! Tenk å få 7 på en gang! OG spise etterbyrdene!! Fytterakker'n :huh:

Lykke til videre!!

Skal hente min shih tzu valp om to uker.. Gleder meg som en liten unge!! :huh:

Skrevet

Grattis med valpene, håper alt står bra til med mor og barn!

Kjempefin hjemmeside du hadde forresten, Dilva (?) var bare heeeelt nydelig :P

Skrevet

Hei og takk for det :P

Ja Dilva er kjempe fin. Blir morro å se hva hun kan gjøre i ringen... men hun ser meget bra ut.

Skrevet

Gratulerer!!! har ikke fått med meg denne tråden jeg!! Åsså 7 stykker da! Supert!

Regner med å få se Gucci rundt om i utstilingsringen i Norge! :)

Skrevet

Ja nå er det en stund siden det er kommet noen opdatering om valpene... men har ikke vært så mye å skirve liksom... men nå skjer det mye de neste dagene... I dag har den først av valpene åpnet øynene og det ser ut som valp to også åpner dem i dag.... En av puff guttene lå å klødde seg med labben og det er også første gang jeg ser.... ikke lenge før de er oppe å går nå :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...