Gå til innhold
Hundesonen.no

hundedrit


yvonne_89

Hundedrit  

45 stemmer

  1. 1.

    • ja
      32
    • nei
      11
    • ingen komentar
      2


Recommended Posts

Ja-a, der kan vi ha mange meninger. Syes du at det er helt ok å la hestemøkk ligge midt i veien? Føler du deg en ansvarlig rytter? Eller synes du kanskje at hestemøkk er dekorativt?

AMEN... :mellow:

Man har et vist ansvar å det er vel lovpålagt også......

Hundedritt er ille nok, om det ikke også skal ligge 2kg`s stabel med hestemøkk for unger å bade i på tur...

Om det er så vanskelig å stoppe å komme seg opp igjen

så i det minste dra tilbake å ta det etter turen er ferdig...? eller, er ikke det heller mulig.? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

dorab01

Har aldri i mitt liv sett en eneste med jockeysal på ridetur i offentlig veier, ikke i Norge, Sverige, Usa, Canada ell Frankerike (dette vet jeg siden jeg har trent gallophester i flere steder i verden :mellow: ). Har lite tro at gallophestene blir trent slike steder heller. Hva er egentlig problemet til hestefolka? Kan man ikke komme seg opp på hesten igjen, bør man vel ikke ri da?

Har du ikke?? da har du ikke sett mange galopphester på tur.

Sant som Dora sier at hestene ris med galopp trenings sal.

Rundt Øvrevoll ris hestene på gang veier og i byggestrøkene i treningssalene, eller jockeysal som du kaller det.

Jeg syntes heller ikke noe om å hoppe av en sprek galopphest for å skyve bæsjen unna, og jag har heller aldri hørt at folk i nærområdet ved Øvrevoll klage, og belive me er det noe Bærumsfruene kan så er det å klage om det er noe som irriterer dem.

Har aldri i mitt liv sett en eneste med jockeysal på ridetur i offentlig veier, ikke i Norge, Sverige, Usa, Canada ell Frankerike (dette vet jeg siden jeg har trent gallophester i flere steder i verden :) ).

Hvilke trenere har du ridd for i disse landene? Jeg kjenner endel trenere i disse landene og jeg VET at i Frankrike så rir de med treningssaler på tur, har til og med ridd det selv der. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men atte... noen skriver at de plukker opp bæsjen hvis den ligger der folk går, eller sparker den ned i grøfta... Har dere gått langs veien sammen små barn noen gang? De går som regel i grøfta! Hestemøkk kan som kjent smitte unger med stivkrampe også, litt av et ansvar å ha! En annen ting er at når det regner så blir grøftevannet fullt av ormeegg og jeg vet ikke hva. Hvis alle hadde plukket opp i grøfta også så tror jeg det hadde vært mye mindre hundeorm! Det er jo slik hundene smitter hverandre.

Veldig godt poeng, og det er noe jeg tenker over om jeg lar dritten ligge. F.eks. er det noen områder her hvor jeg lar dritten ligge på vinteren, men plukker opp på våren og sommeren fordi det er blomster i grøftekantene og unger går gjerne der hvor det er blomster.

Ang. stivkrampe så er det vel bare unger under et år som ikke er beskyttet mot det? Man tar jo stivkrampesprøyte når man er et år, gjør man ikke? (og deretter når man er 11, 21 osv - i alle fall bør man det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

som kjent er øvrevoll i et ganske tettbygd strøk. Og jeg har aldri hørt en diskusjon om at vi ikke skall ri på veien pga. hestemøkken. Det etr faktisk i denne diskusjonen jeg har hørt dette første gangen. De har så mange andre grunner hvorfor de er imot oss :mellow: så hestemøkk blir likosm ikke tatt opp som tema en gang.

At ingen klager til media eller direkte til dere, bør du ikke ta som et tegn på at folk ikke irriterer seg over dritten. Du forklarer inngående mange grunner til hvorfor du ikke kan hoppe av hesten og plukke opp etter den. Det er greit nok. Men du svarer ingenting om hvorfor du ikke kan, når hesten er tilbake på stallen, ta en runde på veien du har vært, til fots eller på sykkel, og plukke opp det som eventuelt ligger igjen etter deg. Synes du det er greit med hestemøkk på gangveiene? Er det til pass for ungene når de går på trynet av et skateboard eller med rollerblades fordi hjullagrene er fulle av dritt? Nei - jeg er for ansvarlig hundehold, men jeg er også for ansvarlig hold av andre dyr også - inkludert hester. Har man et dyr man ikke har mulighet for å ta opp etter, bør man holde til i veeeldig glissgrendte strøk - helst på egen utmark.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ingen klager til media eller direkte til dere, bør du ikke ta som et tegn på at folk ikke irriterer seg over dritten. Du forklarer inngående mange grunner til hvorfor du ikke kan hoppe av hesten og plukke opp etter den. Det er greit nok. Men du svarer ingenting om hvorfor du ikke kan, når hesten er tilbake på stallen, ta en runde på veien du har vært, til fots eller på sykkel, og plukke opp det som eventuelt ligger igjen etter deg. Synes du det er greit med hestemøkk på gangveiene? Er det til pass for ungene når de går på trynet av et skateboard eller med rollerblades fordi hjullagrene er fulle av dritt? Nei - jeg er for ansvarlig hundehold, men jeg er også for ansvarlig hold av andre dyr også - inkludert hester. Har man et dyr man ikke har mulighet for å ta opp etter, bør man holde til i veeeldig glissgrendte strøk - helst på egen utmark.

mvh

HeliX

Jeg skal love deg at i strøket rundt Øvrevoll så bor det myye fine folk (meg høy neseføring) og hadde de irritert seg over møkka så hadde de sagt i fra, det er mer sånn at Øvrevoll har vær der i "alle år" og at galopphester i gatene rundt banen er mer en vane og tradisjon.

Og det er faktisk ikke så mye møkk, og jeg pleier som regel og dytte det unna og i grøfta på vei hjem fra stallen om jeg ser møkk, selvom det ikke er fra den hesten jeg red. :mellow:

Jeg skjønner problemet med skateboard og rollerblades, men her i strøket så blir det brukt sånne ting veldig lite, her kjører de sykkel eller sparkesykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love deg at i strøket rundt Øvrevoll så bor det myye fine folk (meg høy neseføring) og hadde de irritert seg over møkka så hadde de sagt i fra, det er mer sånn at Øvrevoll har vær der i "alle år" og at galopphester i gatene rundt banen er mer en vane og tradisjon.

Og det er faktisk ikke så mye møkk, og jeg pleier som regel og dytte det unna og i grøfta på vei hjem fra stallen om jeg ser møkk, selvom det ikke er fra den hesten jeg red. :)

Jeg skjønner problemet med skateboard og rollerblades, men her i strøket så blir det brukt sånne ting veldig lite, her kjører de sykkel eller sparkesykkel.

He he hei renate

Ventet med spenning på at du endelig skulle komme til denne diskusjonen. Jeg har liksom ikke så mye å si alene selv om jeg prøver :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he hei renate

Ventet med spenning på at du endelig skulle komme til denne diskusjonen. Jeg har liksom ikke så mye å si alene selv om jeg prøver :mellow:

Hei hei!!

Måtte komme med innspill, det er jo ikke så ille i veiene når man tenker på hvor mange hester som går der hele tiden.

Også syntes jeg folk skal prøve å ri en galopphest i trening i vanlig sal, det er ikke lett og ikke snillt mot musklene til hesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate A

Fint at du også har hatt mulighet å se verden.

Stedene hvor jeg jobbet hadde vi ingen behov å ri offentlig veier. Vi hadde ridestier etc. Steder hvor man faktisk kunne trene hest uten å skremme folk i hjel. Ja hvis dere absolutt må ri i tette boligfelter rund (ser ikke poenge med det) så gjør det og rydd etter dyra deres.

Hvem jeg har jobbet for er min privat sak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate A

Fint at du også har hatt mulighet å se verden.

Stedene hvor jeg jobbet hadde vi ingen behov å ri offentlig veier. Vi hadde ridestier etc. Steder hvor man faktisk kunne trene hest uten å skremme folk i hjel. Ja hvis dere absolutt må ri i tette boligfelter rund (ser ikke poenge med det) så gjør det og rydd etter dyra deres.

Hvem jeg har jobbet for er min privat sak. :)

Hvis det er din private sak så tror ikke jeg dine ord, sorry, hva er så vanslkelig med å si hvem du har jobbet for??

Når du sier at man skremmer folk ihjel når vi rir på veiene rundt Øvrevoll så har tydeligvis ikke du ridd på Øvrevoll.

Og hvis du sier og tror at det er et tett bolig felt så tar du også feil, men det vet du vel om du har ridd på Øvrevoll, eller??

For om du har ridd på Øvrevoll så vet du om runden man rir hestene før og etter arbeid og da vet du også at det ikke er tett bygd, men hus med hager som er inngjerdet.

Og folk syntes det er ok og se hestene i veien, de lurer på navnene og går på banen når det er løp og ser hestene som de ser til daglig gå løp.

Og som du sikkert også vet så er det flott for hester som blir pensjonerte at de er sosialisert med omverdenen, og ikke bare har gått rundt som noen zombier på lukkede trenings anlegg som det ofte er i utlandet. ;)

Noen anlegg i utlandet har fine treningsmuligheter det er det ingen tvil om, men mange er veldig dårlige også, som på Øvrevoll og da er det flott og bruke veiene rundt i området.

Men du vet vel hvordan det foregår siden du har ridd på Øvrevoll, men det er veldig rart at du ikke har ridd "veien rundt", hvis ikke du var så dårlig rytter da at de ikke turte og slippe deg utenfor banen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love deg at i strøket rundt Øvrevoll så bor det myye fine folk (meg høy neseføring) og hadde de irritert seg over møkka så hadde de sagt i fra, det er mer sånn at Øvrevoll har vær der i "alle år" og at galopphester i gatene rundt banen er mer en vane og tradisjon.

Og det er faktisk ikke så mye møkk, og jeg pleier som regel og dytte det unna og i grøfta på vei hjem fra stallen om jeg ser møkk, selvom det ikke er fra den hesten jeg red. :)

Jeg skjønner problemet med skateboard og rollerblades, men her i strøket så blir det brukt sånne ting veldig lite, her kjører de sykkel eller sparkesykkel.

Det er ikke sikkert at det er de voksne som irriterer seg mest over møkka. Jeg irriterte meg mest over hestemøkk når jeg var ca 10 og kjørte skateboard. Tror du en 10-åring går til avisa? Neppe...

Og en annen side er det helsemessige - barn leker kanskje på gangveiene innimellom?

Du nevner også sparkesykkel - og de har samme type hjullager som på skateboard og rollerblades - og kan risikere bråstopp pga hestemøkk - det er vondt, det! På sykkel er det mindre fare, men fremdeles et irritasjonsmoment om man får det inn i gearsystem, bremser, osv osv.

Jeg kan selvfølgelig ikke gjøre noe med praksisen på øvrevoll - jeg bor for langt unna til å gidde å bry meg så veldig mye. Jeg bryr meg nok mest om hva som skjer i mitt nærområde - men jeg synes selv det er på høy tid at hestemøkk vurderes på lik linje med hundemøkk - og det vil mange plasser si straffes med store bøter om man ikke plukker opp. Uansett hvor glad dere er i hester, så må dere da være enig i at det ser udelikat ut, og at det ikke har noe å gjøre på en gangvei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at det er de voksne som irriterer seg mest over møkka. Jeg irriterte meg mest over hestemøkk når jeg var ca 10 og kjørte skateboard. Tror du en 10-åring går til avisa? Neppe...

Og en annen side er det helsemessige - barn leker kanskje på gangveiene innimellom?

Du nevner også sparkesykkel - og de har samme type hjullager som på skateboard og rollerblades - og kan risikere bråstopp pga hestemøkk - det er vondt, det! På sykkel er det mindre fare, men fremdeles et irritasjonsmoment om man får det inn i gearsystem, bremser, osv osv.

Jeg kan selvfølgelig ikke gjøre noe med praksisen på øvrevoll - jeg bor for langt unna til å gidde å bry meg så veldig mye. Jeg bryr meg nok mest om hva som skjer i mitt nærområde - men jeg synes selv det er på høy tid at hestemøkk vurderes på lik linje med hundemøkk - og det vil mange plasser si straffes med store bøter om man ikke plukker opp. Uansett hvor glad dere er i hester, så må dere da være enig i at det ser udelikat ut, og at det ikke har noe å gjøre på en gangvei?

Det er rart dere tenker sånnn synes jeg. jeg har aldri tenkt på heste møkk på veien som noe ekkelt. Det forvandler seg til gress i løpet av ca en dag. Og jeg har kjørt mye sykkel i livet mit til og fra stallen og ikke har det irritert meg da heller. Og ikke har jeg sett et eneste barn leke i eller med heste dritten (og jeg har barn selv).

Og hva med politi hestene midt i gatene i oslo??? skall de ta opp møkka de og??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart dere tenker sånnn synes jeg. jeg har aldri tenkt på heste møkk på veien som noe ekkelt. Det forvandler seg til gress i løpet av ca en dag. Og jeg har kjørt mye sykkel i livet mit til og fra stallen og ikke har det irritert meg da heller. Og ikke har jeg sett et eneste barn leke i eller med heste dritten (og jeg har barn selv).

Og hva med politi hestene midt i gatene i oslo??? skall de ta opp møkka de og??

Synes ikke det er rart i det hele tatt! Det er like ille å finne en stor hesterue på gangveien som det er å finne hundemøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate A

Du få tro helt hva du vil :) Could not care less..

Og nei, har ikke ridd i Øvrevoll, har ikke sagt d heller.

Men, hva er egentlig problem for ryttere å fjerne hestemøkk? Er det latskap eller er det "det har vi aldri gjort og skal ikke gjøre det heller" mentalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate A

Du få tro helt hva du vil :) Could not care less..

Og nei, har ikke ridd i Øvrevoll, har ikke sagt d heller.

Men, hva er egentlig problem for ryttere å fjerne hestemøkk? Er det latskap eller er det "det har vi aldri gjort og skal ikke gjøre det heller" mentalitet?

Jeg må si meg helt enig med renate skjønner ikke vitsen med å holde det hemelig. gallopmiljøet i norge er bitte liten og alle kjenner absolutt alle. så det vil si at vis du hadde ridd gallophester hadde jeg vist hvem du er. Og ikke minst du hadde vist hvem jeg er! Og hadde du ridd gallophester hadde du i det minste skjønnt hva vi snakker om og ikke sagt at hester rides med ridehest sal og definitivt ikke fnist ved at det ble sgat at de for vondt i ryggen av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund skal så sant han kan, komme lengst mulig unna for å gjøre fra seg. Han sliter med å gjøre fra seg i kobbel, da han ikke kommer langt nok unna "allfarvei". Han går langt ut fra veien, og gjerne oppetter ett tre eller lignende. Om sommeren er jeg flink til å ta opp etter han, så lenge det ikke er i bratte skråninger, tett buskas eller lignende, men nå som det er snø, må jeg ærlig innrømme at jeg ikke bakster meg flere meter gjennom dyp snø får å ta opp... :)

Men man ser jo tydelig at folk er mye mindre flinke til å ta opp møkka nå på vinteren. Våren er en forferdelig tid i forhold til all dritten som dukker opp, og det er ikke bare på vanskelig tilgjengelige steder. Det er overalt, og det stinker når dette får godgjort seg noen timer/dager i sola.

Når det gjelder hestemøkk synes jeg og dette er veldig plagsomt. Først og fremst fordi hunden min elsker disse pærene. At hestemøkk fort blir "gress" er så sin sak, og at jeg heller tråkker i hestemøkk enn hundemøkk er og sin sak, men allikevel... De mengdene hestene legger fra seg!!!! Jeg bor like i nærheten av en stall (stor en sådan) og det er mye hester i området, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har sett noen gå ned fra hesten for å sparke møkka ut av veien. ALDRI!! Ikke engang inne i borettslaget her jeg bor (som er "snarvei" fra stallen til skogen) er det noen av de som sitter på hestene som fjerner møkka, det er det vi beboere som må gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart dere tenker sånnn synes jeg. jeg har aldri tenkt på heste møkk på veien som noe ekkelt. Det forvandler seg til gress i løpet av ca en dag. Og jeg har kjørt mye sykkel i livet mit til og fra stallen og ikke har det irritert meg da heller. Og ikke har jeg sett et eneste barn leke i eller med heste dritten (og jeg har barn selv).

Og hva med politi hestene midt i gatene i oslo??? skall de ta opp møkka de og??

Det er rart at vi tenker sånn??? At vi ikke liker møkk? En bonde som holder på med griser hver eneste dag, synes kanskje ikke et grisefjøs lukter så ille - han er vant med det. Du holder på med hest kanskje hver dag, er vant med å skufle hestemøkk ut av båser i fjøs osv - og synes ikke det er noe rart eller ekkelt med det. Du kan ikke forvente at resten av verden skal være likeglad til hestens bajs, da er du i såfall ikke i stand til å se verden fra ett litt annet ståsted enn ditt eget. Og at det blir til gress på en dag - ja da hadde alle gangveiene rundt her sett ut som grønne, fine plener. (Noe de absolutt ikke gjør)

Og kanskje ikke du har sett barn komme i kontakt med hestemøkk, men det har jeg. Har tilogmed sett "mobbere" kaste hestemøkk etter "mobbeoffer" på gangvei fra skolen.

Jeg kan ikke påby politiet plukke opp møkk, men ja - jeg synes de burde det, såfremt de ikke er på en "uttrykning". Helt ærlig skjønner jeg ikke hva politiet gjør med hest i 2006, men det er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg helt enig med renate skjønner ikke vitsen med å holde det hemelig. gallopmiljøet i norge er bitte liten og alle kjenner absolutt alle. så det vil si at vis du hadde ridd gallophester hadde jeg vist hvem du er. Og ikke minst du hadde vist hvem jeg er! Og hadde du ridd gallophester hadde du i det minste skjønnt hva vi snakker om og ikke sagt at hester rides med ridehest sal og definitivt ikke fnist ved at det ble sgat at de for vondt i ryggen av det :)

Du sitter nok med svaret selv - du skriver det tilogmed. Marica har kanskje ikke noe ønske om å opptre på forumet under fullt navn - det er faktisk et frivillig valg her inne å kunne være anonym. Du sier selv at gallopp-miljøet i Norge er bitte lite og at alle kjenner alle, så om hun ønsker å være annonym, kan hun jo ikke si så mye om hvem og hvor hun har jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter nok med svaret selv - du skriver det tilogmed. Marica har kanskje ikke noe ønske om å opptre på forumet under fullt navn - det er faktisk et frivillig valg her inne å kunne være anonym. Du sier selv at gallopp-miljøet i Norge er bitte lite og at alle kjenner alle, så om hun ønsker å være annonym, kan hun jo ikke si så mye om hvem og hvor hun har jobbet.

Hun sier selv at hun ikke har jobbet på Øvrevoll og det skjønner man godt når hun ikke vet om "veien rundt" engang.

Og hadde hun vært fra miljøet så hadde hun driti i om vi visse hvem hun var for der man på en måte venner hele gjengen og man gidder ikke og gjemme seg bak en nic og kalle seg noe annet og nekte for å si hvem man er.

Forøvrig så er jeg enig i at vi som er vant med hestebæsj blir vant med det, men jeg klarer ALDRI og bli vant med hundebæsj som ligger på stien, den er liksom av en annen "form".

Jeg har som sagt før hoppet av sykelen flere ganger og skjøvet hestemøkka ut i veikanten når jeg er på vei hjem, ikke bare etter meg men etter andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier selv at hun ikke har jobbet på Øvrevoll og det skjønner man godt når hun ikke vet om "veien rundt" engang.

Og hadde hun vært fra miljøet så hadde hun driti i om vi visse hvem hun var for der man på en måte venner hele gjengen og man gidder ikke og gjemme seg bak en nic og kalle seg noe annet og nekte for å si hvem man er.

Forøvrig så er jeg enig i at vi som er vant med hestebæsj blir vant med det, men jeg klarer ALDRI og bli vant med hundebæsj som ligger på stien, den er liksom av en annen "form".

Jeg har som sagt før hoppet av sykelen flere ganger og skjøvet hestemøkka ut i veikanten når jeg er på vei hjem, ikke bare etter meg men etter andre også.

Kan godt hende at hestemiljøet på Øvrevoll er så bra - jeg kjenner ikke det, men jeg kan love deg at det ikke er sånn i hele landet. Jeg kjenner noen i hest/trav-miljø langt fra øvrevoll - og jeg har aldri vært borti maken til intriger. Det er skitt-slenging (ikke bokstavelig talt altså), baksnakking og styring for å få de og de bort fra den stallen noen av dem er i osv.

Forøvrig veldig bra at du ofte rydder etter hester - det jeg reagerte på var at dorab01 mente at hestemøkk ikke var noe problem - fordi ingen klaget og fordi det var blitt til gress etter en dag, og at det var tilnærmet umulig å gjøre noe med det.... Jeg har faktisk aldri opplevd at noen har klaget til meg om hundedrit heller - men jeg plukker da opp likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det negativt å spørre en oppdretter om en kan kjøpe to valper fra samme kull? Virker jeg useriøs da sånn at oppdrtteren ikke velger meg i det hele tatt? Og ja vet om littermate syndrom.
    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...