Gå til innhold
Hundesonen.no

Da har vi skrevet Norgeshistorie!

jaktlykke

Recommended Posts

Takker for gratulasjonene!

Oppdrettere i rasens hjemland Nederland har også snappet opp dette og nå vil de skrive om Amigo i sitt raseblad :P:P Føler jeg meg stolt eller :rolleyes:

Oi! Så bra da! Men så har du en utrolig bra hund og! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha ventet i flere uker i spenning på kritikken av Amigo sin jobb under sporeksamen, fikk jeg endelig lese hvordan dommeren så på oss:

Blodspor:

"Hunden tar an sporet i et passe tempo, og viser meget god vilje til å arbeide på spor. Arbeider konsentrert ved mindre tap. Sporarbeidet ble utført under vanskelige forhold. En ung hund som gjør et meget godt sporarbeid. Rutinert ført."

Premiering: 1

Ferskspor:

"Hunden finner selvstendig tydelige spor etter hjort som har krysset skogsvei. Finner dagleie som nettopp er forlatt. Følger sporet rolig og konsentrert inntil dyr observeres. En meget god ettersøksekvipasje!"

Premiering: 8 poeng

JEG ER MEGASTOLT over knøttet :barfy: :iloveu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha ventet i flere uker i spenning på kritikken av Amigo sin jobb under sporeksamen, fikk jeg endelig lese hvordan dommeren så på oss:

Blodspor:

"Hunden tar an sporet i et passe tempo, og viser meget god vilje til å arbeide på spor. Arbeider konsentrert ved mindre tap. Sporarbeidet ble utført under vanskelige forhold. En ung hund som gjør et meget godt sporarbeid. Rutinert ført."

Premiering: 1

Ferskspor:

"Hunden finner selvstendig tydelige spor etter hjort som har krysset skogsvei. Finner dagleie som nettopp er forlatt. Følger sporet rolig og konsentrert inntil dyr observeres. En meget god ettersøksekvipasje!"

Premiering: 8 poeng

JEG ER MEGASTOLT over knøttet :barfy: :iloveu:

Kjempe flott kritikk ;) Gratulerer igjen. Sier jo mye om deg også da, du er en flink hundefører som har fått dette til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den aller første stabijhoun her i Norge har Amigo blitt godkjent ettersøkshund på skadet hjortevilt!

Vi dro til Mongstad utenfor Bergen i går, og vi gikk en bevegelig blodsporprøve som han fikk 1 premie på og deretter gikk vi ferskspor hvor gutten presset fram 3 hjorter som ble stående på ei myr og glo på oss :P

Dommeren gratulerte og sa at "denne hunden KAN spor!" og jeg bare smilte bredt :P

Så nå har all målbevisste arbeid fra Amigo var 11 uker gammel betalt seg - han jobba knallbra og matmor er veldig stolt i dag. Litt ekstra gøy er det når han er førstemann ut med godkjenningen da...

GRATULERER SÅ MYE MED DEN UTROLIG FLOTTE PRESTASJONEN banana :barfy:;):P

Nå må det jo sies at Amigo har en matmor som ikke gir seg så fort heller da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vi har begynt veien fram mot VCH - viltsporchampionatet. I går gikk han opp til ny blodsporprøve og fikk nok en gang 1 premie! Kun et par fattige poeng fra HP... og det til tross for at han stappa snuten oppi en diger hoggorm som var klar til å bite fra seg...

Nå mangler han ett stykk 1 premie på en terminfesta blodsporprøve og 2x2 pr på utstilling etter fylte 2 år så blir han viltsporchampion!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...