Gå til innhold
Hundesonen.no

Da har vi skrevet Norgeshistorie!

jaktlykke

Recommended Posts

Skrevet

Takker for gratulasjonene!

Oppdrettere i rasens hjemland Nederland har også snappet opp dette og nå vil de skrive om Amigo i sitt raseblad ;):P Føler jeg meg stolt eller :rolleyes:

Skrevet

Takker for gratulasjonene!

Oppdrettere i rasens hjemland Nederland har også snappet opp dette og nå vil de skrive om Amigo i sitt raseblad :P:P Føler jeg meg stolt eller :rolleyes:

Oi! Så bra da! Men så har du en utrolig bra hund og! ;)

Skrevet

Etter å ha ventet i flere uker i spenning på kritikken av Amigo sin jobb under sporeksamen, fikk jeg endelig lese hvordan dommeren så på oss:

Blodspor:

"Hunden tar an sporet i et passe tempo, og viser meget god vilje til å arbeide på spor. Arbeider konsentrert ved mindre tap. Sporarbeidet ble utført under vanskelige forhold. En ung hund som gjør et meget godt sporarbeid. Rutinert ført."

Premiering: 1

Ferskspor:

"Hunden finner selvstendig tydelige spor etter hjort som har krysset skogsvei. Finner dagleie som nettopp er forlatt. Følger sporet rolig og konsentrert inntil dyr observeres. En meget god ettersøksekvipasje!"

Premiering: 8 poeng

JEG ER MEGASTOLT over knøttet :barfy: :iloveu:

Skrevet

Etter å ha ventet i flere uker i spenning på kritikken av Amigo sin jobb under sporeksamen, fikk jeg endelig lese hvordan dommeren så på oss:

Blodspor:

"Hunden tar an sporet i et passe tempo, og viser meget god vilje til å arbeide på spor. Arbeider konsentrert ved mindre tap. Sporarbeidet ble utført under vanskelige forhold. En ung hund som gjør et meget godt sporarbeid. Rutinert ført."

Premiering: 1

Ferskspor:

"Hunden finner selvstendig tydelige spor etter hjort som har krysset skogsvei. Finner dagleie som nettopp er forlatt. Følger sporet rolig og konsentrert inntil dyr observeres. En meget god ettersøksekvipasje!"

Premiering: 8 poeng

JEG ER MEGASTOLT over knøttet :barfy: :iloveu:

Kjempe flott kritikk ;) Gratulerer igjen. Sier jo mye om deg også da, du er en flink hundefører som har fått dette til :P

Skrevet

Som den aller første stabijhoun her i Norge har Amigo blitt godkjent ettersøkshund på skadet hjortevilt!

Vi dro til Mongstad utenfor Bergen i går, og vi gikk en bevegelig blodsporprøve som han fikk 1 premie på og deretter gikk vi ferskspor hvor gutten presset fram 3 hjorter som ble stående på ei myr og glo på oss :P

Dommeren gratulerte og sa at "denne hunden KAN spor!" og jeg bare smilte bredt :P

Så nå har all målbevisste arbeid fra Amigo var 11 uker gammel betalt seg - han jobba knallbra og matmor er veldig stolt i dag. Litt ekstra gøy er det når han er førstemann ut med godkjenningen da...

GRATULERER SÅ MYE MED DEN UTROLIG FLOTTE PRESTASJONEN banana :barfy:;):P

Nå må det jo sies at Amigo har en matmor som ikke gir seg så fort heller da :P

• 2 weeks later...
Skrevet

Vi har begynt veien fram mot VCH - viltsporchampionatet. I går gikk han opp til ny blodsporprøve og fikk nok en gang 1 premie! Kun et par fattige poeng fra HP... og det til tross for at han stappa snuten oppi en diger hoggorm som var klar til å bite fra seg...

Nå mangler han ett stykk 1 premie på en terminfesta blodsporprøve og 2x2 pr på utstilling etter fylte 2 år så blir han viltsporchampion!!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei!  Vet ikke om dette er riktig kategori, men prøver uansett.  Selma trenger hjelp til å få inn litt penger til korsbåndsoperasjon. All info står inne på spleisen. Gjerne del lenken i sosiale medier, det settes utrolig stor pris på. Selma er det absolutt viktigste jeg har og jeg er så takknemlig for all hjelp som kommer vår vei.  Det eneste jeg kan gjøre nå er å be om hjelp litt over alt, selvom jeg gjerne skulle klart alt selv.  Spleis.no/selma Beklager på forhånd hvis dette ikke er riktig kategori 
    • Det er jo forskjell på "litt varsling" og den overdrevne bjeffingen som du beskriver her, og det virker slitsomt for alle. Jeg har dessverre ingen gode innspill, dere har jo allerede fått mye god hjelp. 
    • Hvordan er han sammen med andre hunder? Er det mye lyd da også?  
    • Hei! Takk for svar:) Ja, vi har skjekket han hos vetrinær, og prøvd adaptil uten noen endring. Radio/annan lyd i bakgrunnen hjelper ingenting med mindre den skjermer for lyder utenfra, og da må vi ha volum så høyt at det blir irriterende for oss😅 Har prøvd ulik balanse med forskjellig mental og fysisk trening, og mengde. Vi merker at han er litt roligere om vi gjør aktiviteter som er mindre stressende for han, og trener mer spor/søk. Fortsatt langt over gjennomsnitt med bjeffing, men det er hevrtfall litt forbedring. Når det kommer til kastrering så er han kastert på grunn av andre medisinske årsaker, og for oss har ikke dette hatt noe innvirkning desverre. Har kommet frem til at dette helt sikkert er genetisk og han kommer nok alltid til å være litt varsler hund. Samtidig tenker jeg også at dette er noe som er vanskelig for han, og veldig stressende. 
  • Opprett ny...