Gå til innhold
Hundesonen.no

Å rope på hunden når man skal ha tak i ungene


Jeampi

Recommended Posts

Jaja nå er jo jeg barnevakt for søsknene mine og skal være det frem til onsdag.

Og det er først nå at jeg merker hvor gal man blir av å ha hund.

Er det flere enn meg som roper på bikkja på butikken når man skal rope på ungene?

Er det fler enn meg som knipser når en sier "kom" til ungene?

Er det fler enn meg som peker ned i bakken mens man sier "KOM HIT!" når en er sint på vedkommende?

jeg tror jeg må melde meg på barne sosialiserings kurs jeg :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja nå er jo jeg barnevakt for søsknene mine og skal være det frem til onsdag.

Og det er først nå at jeg merker hvor gal man blir av å ha hund.

Er det flere enn meg som roper på bikkja på butikken når man skal rope på ungene?

Er det fler enn meg som knipser når en sier "kom" til ungene?

Er det fler enn meg som peker ned i bakken mens man sier "KOM HIT!" når en er sint på vedkommende?

jeg tror jeg må melde meg på barne sosialiserings kurs jeg :D

;) sooo me :icon_clapping:

vi må nok melde oss på sammen jeanette B) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja nå er jo jeg barnevakt for søsknene mine og skal være det frem til onsdag.

Og det er først nå at jeg merker hvor gal man blir av å ha hund.

Er det flere enn meg som roper på bikkja på butikken når man skal rope på ungene?

Er det fler enn meg som knipser når en sier "kom" til ungene?

Er det fler enn meg som peker ned i bakken mens man sier "KOM HIT!" når en er sint på vedkommende?

jeg tror jeg må melde meg på barne sosialiserings kurs jeg :icon_clapping:

Blir jeg sint nokk på ungene i butikker så vanker det kanskje noen ord som på plass og flink hund når de kommer ja, men det gjør jeg forde at ungene blir sur på meg når jeg sier det(min komentar da er ja men hundene våres lyer jo mere enn dere jo) B) :D .

Lurer på om jeg skal klikkertrene ungene snart jeg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg igjen der ja... :D

Bare jeg gir kommandoer som sitt, bli og når jeg går over veien i Oslo - FOT! :icon_clapping:

Det verste er at jeg kjenner at jeg blir skikkelig sinna hvis søstra mi ikke gjør det jeg sier med en gang!

Akkurat som der er helt naturlig for meg, og kommandere henne rundt... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok der jeg også.. Kan fint si ti, eller rooolig til min lille niese på åtte måneder, men hun er fortsatt "valp" så ingen kommandoer der i gården.. Mye flink jente! kjempebra! da..

Kan slenge ut kommandoer til kjæresten min innimellom, men merker det mest når jeg jobber som ridelærer. Der går det i ros, klapping, og innimellom Nei! når de ikke gjør det riktig.. Det verste er at jeg får bedre resultater på den måten, enn når jeg snakker vanlig, selv om det kanskje kan se litt rart ut når jeg løper bort til hesten for å klappe rytteren på ryggen og rope kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler enn meg som knipser når en sier "kom" til ungene?

Er det fler enn meg som peker ned i bakken mens man sier "KOM HIT!" når en er sint på vedkommende?

jeg tror jeg må melde meg på barne sosialiserings kurs jeg :D

;) Ja... Og jeg er ikke barnevakten men mamman :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presterte å kommandere "SITT!" og "SPIS" med streng stemme og pekende finger når ungene var små.. :icon_clapping:

Det er steike irriterende når jeg snakker for døve ører til tenåringsungene - har myyyye mer kustus på bikkjene :D Skulle ønske det fantes dressurkurs for BARN B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...