Gå til innhold
Hundesonen.no

Åpnet pakke svinekjøtt i strimler


Betty

Recommended Posts

Jeg har en pakke med svinekjøtt som er åpnet liggende i kjøleskapet: Jeg sparte på endel kjøttbiter etter en middag, som jeg skal bruke i innkallingstrening ute. Så jeg lurte på hvor lenge den kan ligge uten å bli dårlig? Nå spiser sikkert Buster det uansett men jeg vil helst ikke gi han dårlig svinekjøtt :) . Det står ikke noe ekstra på pakken at åpnet pakning kun kan ligge så og så lenge, kan jeg da gå ut ifra at den kan ligge til utgangsdato eller?

Litt blåndis spørsmål men :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har de i plastpose i kjøleskapet, så kan de ligge så lenge holdbarhetsdatoen står på pakken. :huh:

....så lenge man ikke har vært borti kjøttet med fingrene eller skitne kjøkkenredskaper og tilført bakterier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Kjøttet blir nok brukt opp på hundetreningen ikveld så trenger neppe å bekymre meg. Har kun vært borti kjøttet med en ren gaffel, og det ligger med plast over seg. Så nå blir det spennende å se om rått svinekjøtt er mer fristende enn ei løpsk Hera. Jeg tror det skal fungere bra, hvis vi i tillegg holder god avstand :huh: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...