Gå til innhold
Hundesonen.no

Er bekymret for Milo's ben


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Er veldig bekymret for Milo nå... ;) Han har det ikke serlig bra når han løper løs... :)

En gang for en måndes tid siden, så når jeg og Milo løp i sakte gange bortover asfalten, så sviktet bena hans. Vi løps, så plutselig stoppet føttene og bevege seg, og hunden datt i bakken med forkroppen først.

Etter at han detter tar de langt tid før han kommer seg igjen.

Tenkte det var et engangsttilfelle, men nei <_<

Hadde han løs i dag ( Ja jeg vet det, jeg bryter loven!) og under innkallinga så sviktet bena igjen. Det så IKKE godt ut. I full fart, så forsvant bare bena under han. Han så ut som om han var lammet ;)

Denne ganger landet han på hodet/halsen. Etter at han kom seg opp, så stoppet han litt, før han sprang vidre. Turte ikke å komme til meg virkeet det som ;)

Da vi kom til fotball banen, så satte jeg og venninna mi hundene fast i en stang ved et nett, og lot de stå der.

Milo viklet seg inn i netter, og når det ble litt stramt fikk han panikk og datt sammen. Føttene brukte han ikke. Jeg måtte løfte han bort fra nettet, og opp av gjørma.

Da sto han der bare, og visste ikke hvor han skulle gjøre av seg. Han prøvde nettet en gang til, men ikke like komplisert denne gangen!

Når Milo går/løper ser man at han er litt halt...

Ja, jeg er bekymret..

Ja, vi skal bestille HD-røngten snart...

Noen som vet hva dette kan være?

Er så sykt bekymret for han, og nei, han får ikke løpe/gå laaange turer på en god stund ;);)

Edit: Ja, jeg vurderer å legge agility'en på hylla, for godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Minner litt om Leonbergeren jeg hadde, bakbeina sviktet når han gikk ned trappen to ganger. Etter en tur til dyrlegen fant jeg ut at han hadde forkalkning i ryggen som trykket på en nerve av og til og slitte ledd pga boreliose. Han måtte gå på smertestillende og fortillskudd, vi gikk og å tok akkupuntur på han en stund.

Er ikke meningen å skremme deg eller noe, men det høres ikke bra ut at beina svikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Minner litt om Leonbergeren jeg hadde, bakbeina sviktet når han gikk ned trappen to ganger. Etter en tur til dyrlegen fant jeg ut at han hadde forkalkning i ryggen som trykket på en nerve av og til og slitte ledd pga boreliose. Han måtte gå på smertestillende og fortillskudd, vi gikk og å tok akkupuntur på han en stund.

Er ikke meningen å skremme deg eller noe, men det høres ikke bra ut at beina svikter.

Du skremmer meg ikke ;)

Fikk tips om forkalkninger før :) Milo nektet å gå når vi var på hundetreff før..Om dette var av reddselv eller av at han hadde vondt er jeg ikke sikker på.. ;)

Ofte når vi komemr borti Milo mellom de to beinene(kulene) på ryggen nedover mot lårene så biter han etter seg, og knurrer..Dessuten så er han skeiv der..Derfot dekkenet sklir nedover mot venstre hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer du forteller jo mer merkelig og skummelt høres det ut. Ville virkelig få sjekket skikkelig opp i dette om jeg var deg, spesielt nå som det har hendt flere ganger og ikke er et engangstilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sjekke det med en gang så vet du hva som feiler han.

Høres ut som en låsning pga forkalkning...prøv om du får lov til å stryke han litt over der han har vondt, ikke hardt, bare for å få igang blodsirkulasjonen, da får du også fjernet avfalsstoff som ligger igjen der..

Ikke la han hoppe og sprette så mye før du har vært hos vetten, og ha kontrollerte bevegelser på han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Du burde sjekke det med en gang så vet du hva som feiler han.

Høres ut som en låsning pga forkalkning...prøv om du får lov til å stryke han litt over der han har vondt, ikke hardt, bare for å få igang blodsirkulasjonen, da får du også fjernet avfalsstoff som ligger igjen der..

Ikke la han hoppe og sprette så mye før du har vært hos vetten, og ha kontrollerte bevegelser på han. :)

Takk for tipset.. ;)

Det du sier om at Chicka nektet å gå å leke med andre hunder, virket det som om Milo også ikke ville. Når alle hundene ble borte for oss, så kunne han gå igjen.

Milo ble jo påkjørt påsken 2004, og når vi var til veterinæren så sa han at han hadde fått en smell på bakfotene, og at han kkunne bli litt verre osv. Den perioden klarte han ikke å gå..

Nei, så fort pappa står opp så skal jeg be han ringe en eller annen dyrlege!

Dette vil jeg komme til bunns i!

Oog om mamma syns det blir dyrt med Hd-rønking, sjekking av rygg osv, så slnger jeg inn pengene fra bursdagen min..,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

hvilken dyrlege bruker dere nå? Annbefaler strinda hvertfall. Der gjør de ting grundig, og gir seg ikke med feks HD- bilder før de er 100 % fornøyde! :) Slik skal det jo forresten være også da ;)

Vi har strinda ja ;)

De har dessuten peiling på Settere da så :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Gjorde som du sa Renate...Strøyk forsiktig litt over beinene/ ryggen...

DEN reaksjonen har jeg ALDRI ventet meg :huh:

Ryggen knakk sammens i en slags bøy, og Milo gikk bort fra meg..

Huff og huff.. :)

Ringer dyrlegen i morgen ...

m vi får komme inn fort, så tar jeg meg fri fra skolen, fordi jeg lar ikke Milo ligge alene hjemme en hel dag med narkose eller no..

Edit: Når jeg tenker meg om, begynenr bitene og falle på plass..Milo har putselig ikke lyst til å hoppe opp i bilen mer, har ike tenkt det over ordentlig før nå. Nå som jeg fikk alle bitene på et ark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hørres ikke bra ut dette her alså hadde nok fått sjokk selv ja ;) men håper det går bedre hverfall skal tenke på dere vi :huh:

Takk Takk :)

Skal nå ut på en liten tur, så han får strekt litt på seg..Kan'ke si jeg gleder meg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...