Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjett hva jeg så på tur i går!


dorab01

Recommended Posts

Hei alle sammen

I går var jeg på besøk hos mamma og gikk tur med hundene.Da kom det en utenlands (mørk hud farget gutt) som gikk tur med den nydelige afganeren i full utstillingspels :icon_redface: Jeg måtte jo selvfølgelig spørre da hunden stoppet for å snuse og da fortalte han meg at han er nettop flyttet hit og at han elsker afganere og har drevet med utstilling en god stund!

Ps. Dette er til dere med fordommer mot utenlandske hundekjøpere. Jeg synes dette var bare dødsbra!! og så fin som den hunden var da :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har man egentlig helt frie hender til det???

http://www.ba.no/nyheter/urix/article2027274.ece

Ja men det der er i sverige det der. jeg luker selv ut dem jeg finner mest innteresang og slikt. selger ikke til folk som pruter på prisen for å si det sånn da(og ja det har skjedd flere ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel mindre med hudfarge å gjøre enn med kulturens syn på dyr (noen religioner nekter hund i hus) og forutsetninger/formål med hundeholdet. Har møtt utenlandskfødte gutter med både småhunder og større, og de er akkurat så flinke - eller dårlige - med hundeholdet som jevnaldrende "norske" gutter er... altså kommer det an på oppvekst, innlevelse og formål med hundehold. Dyktige hundefolk finnes det i alle land, akkurat som det finnes dårlige...

Ville vel neppe solgt hund til "white trash" i sørstatene heller.... Blant amerikansk dyrebeskyttelses flittigste oppfordring vinterstid er at "husk på at hunden som står bundet ute bør ha et sted å gå inn der den får ly for været om natten eller når det er kaldt".

Og det er mange, mange år siden en av Sveriges flotteste dragartister, som også var mulatt, viste seg i ringen med en praktfull afghaner. Husker en gang på Sjølyst, der han hadde farget håret matchende blondt!

Det kuleste nå, synes jeg, er relativt "barske" gutter - uansett opprinnelse - som lufter kjærestens chihuahua! Hehe, det gjør nok noe med mannsrollen, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har man egentlig helt frie hender til det???

http://www.ba.no/nyheter/urix/article2027274.ece

han mannen som nektet pga legning er jo teit da.. hvis han først hadde avtalt å selge...

tenkte på sånn generelt jeg...

jeg hadde i alle fall luket ut de jeg fikk best magefølelse og komunikasjon med , og noen jeg følte jeg kunne stole på..

f eks som latzia sier, jeg hadde heller ikke solgt til noen som prøvde å prute på prisen, er det diskriminering også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var vel såpass lite sosialt intelligent at han sa det rett ut til den potensielle valpekjøperen, og det er vel ikke så taktisk gjort.

Men det er faktisk ingen RETT til å få kjøpt hund, siden dette er et privat spørsmål - ingen offentlig bedrift, eller noe som er underlagt rettigheter til å likebehandle. Har man dårlig følelse, uansett grunn, kan man bare si "nei, deg ønsker ikke jeg å selge til" - om det så bare er på grunn av en vag magefølelse.

Det kan derimot se ut til at man bør legge fingrene en smule mellom og ikke angi årsak, siden man da tydeligvis kan komme i knipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...