Gå til innhold
Hundesonen.no

Lineføring vs fri ved foten

millemonk

Recommended Posts

Skrevet

Enig <_< Hadde holdt med fri ved fot

Og MÅ man absolutt ha båndet i venstre hånd forresten?

Akkurat begynt å prøve på det (etter jeg leste reglene først nå..) og det er jo helt håpløst :icon_redface: Ender alltid med å slå båndet i ansiktet på hunden eller spenne bein på hunden eller meg selv :rolleyes: Det blir jo bare i veien. Har alltid brukt å båndet i høyre hånd jeg når hundene går fot v venstre side jeg. Teite øvelsen B)

Skrevet

Man må ha båndet slakt i venstrehånd ja. Trener alltid med kobbelet i høyre, er ikke noe problem å konkurrere med det i venstre, bare å ha på en kort, lett line.

Skrevet

Man må ha båndet slakt i venstrehånd ja. Trener alltid med kobbelet i høyre, er ikke noe problem å konkurrere med det i venstre, bare å ha på en kort, lett line.

Ok.. :) Er det noe regler for hvor kort/ langt båndet skal/ bør være også? Mulig jeg har det for langt :unsure:

Skrevet

Det synes jeg og, men de skal vel absolutt se at vi har kontroll på hunden i slakt bånd også :)

Men hvis man har kontroll på en løs hund, har man vel ihvertfall kontroll i slakt bånd? ;)

Mye av grunnen er vel for at hunden skal kunne holde ut lenge. Resten av øvelsene i klasse 1 er i grunn ganske "raskt unnagjort".

Okay, det er jo en begrunnelse - om enn litt rar.

Skrevet

I Sverige kommer man ta bort fria följet i klass I nästa år och bara ha linförighet.

Skrevet

Hm, vet du hvorfor? Hvorfor ikke omvendt?

Tja, enligt ryktet är det för att en del av de som skriver reglerna är lite gammalmodiga...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...