Gå til innhold
Hundesonen.no

Kommer Aussien som "korthåret"?

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Så et fengsels program på Animal Planet og der var det to Aussier som hadde ca like lang pels som en Labrador, er dette strandar eller uhell?

For om dem finnes i type litt kortere pelstype, så er de aktuelle for meg også.. :(

Men har ikke sett det i Norge, må man evt importere dem fra utlandet??

Skrevet

Ausseien kommer ikke i noe korthårsvariant nei. Det varierer litt i de forskjellige linjene hvor mye pels aussiene får, hvor noen har veldig mye hår, mens andre har veldig lite (noen valpekjøpere legger mer vekt på dette enn andre)... Men, labrador-kort pels skal de ikke ha.

I standarden står det Pels av moderat lengde og strihet

Skrevet

Aussien skal egentlig ikke ha så mye pels som de norske aussiene :)

Det var litt beroligende, men jeg har egentlig slått fra meg Aussie nå...vil ha en som er kortere i pelsen. ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...