Gå til innhold
Hundesonen.no

Middels grad av albuleddsartrose

Recommended Posts

Fikk svarene fra nkk i dag og Balder har middels grad i høyre albue.

Jeg trodde han hadde svak grad og hadde tenkt å bruke saccovogn på han, men må si jeg er litt i tvil nå når jeg har fått vite at han har middels.

Hva mener dere, kan han trekke saccovogn uten at albuen blir verre?

Hadde også planer om å prøve ut agility til sommeren og det belaster jo albuene en del, bør vi bare glemme det?

Hva med kløv?

Noen som vet hvilke aktiviteter som er bra og hvilke som er dårlige?

Vet at hunden skal holdes i aktivitet uansett og kommer til å fortsette som før med turer, han viser ingen tegn til smerte/ubehag og han driver ekstremsport i skogen(hopper over ting uten å vite hva som er på andre siden o.l :P )skal også prøve oss litt i lydighet og se om det er noe for oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er at han får samme mengde mosjon hver dag, ikke bare litt i ukedagene og masse i helgene (det er det mange som gjør)

Hvis han skal være med på en lengre tur enn han er vant til så ville jeg trappet opp aktiviteten noen dager i forveien.

Det er viktig å passe på at hunden er tynn så den ikke har så mye å drasse på, og at den er godt trent, med myke muskler og sener.

Jeg ville begynnt på produkter med glucosamine og kondroitin, for å forebygge artrosen.

Ellers når det gjelder aktivisering så er det riktig at han ikke skal hoppe så mye og helst ikke dra så mye, men du må selv vurdere omfanget av hans lidelse, noen som har middels lever et flott liv, andre er mer plaget. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er at han får samme mengde mosjon hver dag, ikke bare litt i ukedagene og masse i helgene (det er det mange som gjør)

Hvis han skal være med på en lengre tur enn han er vant til så ville jeg trappet opp aktiviteten noen dager i forveien.

Det er viktig å passe på at hunden er tynn så den ikke har så mye å drasse på, og at den er godt trent, med myke muskler og sener.

Jeg ville begynnt på produkter med glucosamine og kondroitin, for å forebygge artrosen.

Ellers når det gjelder aktivisering så er det riktig at han ikke skal hoppe så mye og helst ikke dra så mye, men du må selv vurdere omfanget av hans lidelse, noen som har middels lever et flott liv, andre er mer plaget. :P

Takk for svar :)

Har heldigvis en grei tur rutine fra før, så der trenger jeg ikke forandre så mye annet enn å planlegge langturene litt bedre slik du sier.

Jeg vil si han er slank nå, men skal til dyrlegen å få vaksine i mai så da skal jeg passe på å få spurt om hva de mener om vekten hans. Er ikke alltid så lett å se vektøkning på sin egen hund før det har gått litt langt synes jeg.

produkter med glucosamine og kondroitin

Hvor får jeg tak i dette, selges det hos dyrleger?

Har noen leddprodukter liggende fra gamle hunden, må se på innhold og utløpsdato, kanskje de kan brukes.

Edit: Har en stor eske Seraquin liggende som innheholder glucosamine og kondroitin, så da skal han få den i første omgang, er ikke sikker på om de selger dette lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne bestiller fra England fordi det er reseptbelagt hvis man skal ha store (nødvendige) doser her i Norge.

Disse produktene er jo blitt reseptbelagt i Norge nå (duste land), også Seraquin, som er et flott produkt, brukte det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...