Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan nervøsitet og usikker het trenes bort?

~Marlene~

Recommended Posts

Mira er så skvetten på tingmhøye lyder bråe bevegelser. jeg kan eks ikke reise meg opp av en stol når hun sover uten at hun skvetter til :D

ute kan hun skvette også. jeg har tenkt at dette er utrygghet, usikkerhet og drålig selvtiklit, derfor trenger jeg litt råd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en annen tråd som dreier seg om det samme. Jeg har nettopp svart der, men kan godt si litt her og!

Det er fint hvis du klarer å overse at hun skvetter. Hvis du er trygg og rolig, så vil det smitte, tenker jeg. Ikke noe trøsting, eller dikkedikk. Rett og slett overse hele skvettingen og lev som normalt.

Det er lurt å bygge selvtillitt ved å trene aktivitets/lydighetsøvelser! Legg lista passe høyt og la henne oppleve at hun mestrer de utfordringene du gir henne. Fyll lomma med godbiter og kjør på! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje ikke trenes bort, men det kan absolutt trenes :)

Ikke dill med henne de gangene hun blir redd / nervøs, da vil jeg tru du forsterker frykten. lat som ingenting og belønn kos og klapp når hun er rolig. Du kan organisere bråk og ståk rundt henne så hun skjønner at ingenting farlig skjer selv om noe lager høye rare lyder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...