Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk berner sennen tispe forsvunnet i Sverige

Monab88

Recommended Posts

Skrevet

Lillemor ble borte da hun var til paring i Linkøping - søndag 5.mars. Hun ble sist sett onsdag 3 dager senere. Siden har ingen hverken sett eller hørt noe til henne! Om dere har noen opplysninger, kontakt Gro snarest på + 47 41455059 eller Cecilia på +46 (0)703585929!

lille3redramme_004.jpg

Jeg har vert litt treg med å få lagt ut dette, da det ikke er så mange fra sverige her, men det er verdt et forsøk. Jeg håper så inderlig de finner henne. Oppdretter/eier er naturlig nok helt ifra seg! :)

http://www.kennel-hiselfoss.com

http://www.kennel-hiselfoss.com/IlleVilleIsprinsesse.htm

Skrevet

Vil du/dere at jeg skal legge ut etterlysning på hjemmesiden min?

Håper dere finner henne! Utrolig trist :)

Kan jeg spørre hvordan det skjedde?

Skrevet

Ja, det hadde vært fint :)

Kan prøve å forklare. (Det er ikke min hund)

Gro (eier og oppdretter) hadde levert tispa til parring i Sverige og var på vei hjem igjenn da hun fikk telefon av hannhund eieren. Lillemor hadde vrengt seg ut av halsbåndet og dratt til skogs. Gro snudde selvsagt på flekken og kjørte tilbake. (Det tar 5 timer, og hun hadde kommet halvveis.) Før hun rakk å komme tilbake hadde Lillemor kommet et par ganger, men sprunget vekk igjenn da det ikke var kjentfolk der.

De første dagene så de flere spor etter henne, men nå idet siste har de verken hørt eller sett noe.

Jeg tror desverre ikke det er mye håp.. :D

(litt vanskelig å forklare, da jeg ikke var der :D )

Skrevet

Dere må ikke gi opp :) Har dere kontaktet politi og vetrinærer i området? Hengt opp lapper i området?

Hun var hvertfall nydelig :D Håper dere finner henne :D

Skrevet

De har helt garantert kontaktet alt som kan kontaktes ja, og sendt ut etterlysninger.

Mer vet jeg ikke. Har ikke hørt fra de på en stund.

Hun er veldig nydelig ja :) Ble dansk champion for noen uker siden.

Skrevet

Lillemor er funnet! ;)

Hun er i god behold, men veldig sulten. Hun hadde sittet utenfor ei pizzashappe i natt å ula!

En kjapp oppsumering:

Hun ble observert 2 ganger i går og ene gangen greide de å jage henne inn på et inngjerda området, men noen hadde åpna porten for å slippe inn en bil, og da kom hun seg ut. :unsure:

Så i dag tok Gro med seg 3 av hundene og gikk rundt ved noen hus og leita, da hun fikk øye på noen stygge røde og hvite statuer eller noe i en hage(tror jeg det var). Hun gikk bort for å se nermere på disse stygge greiene da hun plutselig fikk øye på Lillemor som satt der. Gro lata som ingenting og begynte å gi de andre hundene kjøttboller. Så gikk hun sakte ned skråningen for å se om Lillemor kom etter, og det gjorde hun :D Hun sprang rett inn i flokken som om ingenting hadde hendt. Så nå er de på vei hjem til Norge.

Jeg lurer virkelig på hva hun har levd av disse 2 ukene på rømmen ;)

Jeg håper iallefall at de eventuelle valpene er i orden! :D

Skrevet

så utrolig deilig å høre at de fant henne, hadde blitt redd om de ikke hadde funnet henne altså..

ikke rart frøkna var sulten da.. :D

Skrevet

Så flott at hun ble funnet igjen!! :D Det er helt utrolig.

Kan tenke med eierene var lettet etter så lang tid med leting.

Skrevet

Kennel Hiselfoss ble BEST IN SHOW oppdretter i Letohallen på søndag! :)

Og en Hund fra Hiselfoss ble BIR(ca. 100 påmeldte bernere!) og BIG3.

Dette var helt fortjent etter det hun har vert igjennom de siste ukene :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...