Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk berner sennen tispe forsvunnet i Sverige

Monab88

Recommended Posts

Lillemor ble borte da hun var til paring i Linkøping - søndag 5.mars. Hun ble sist sett onsdag 3 dager senere. Siden har ingen hverken sett eller hørt noe til henne! Om dere har noen opplysninger, kontakt Gro snarest på + 47 41455059 eller Cecilia på +46 (0)703585929!

lille3redramme_004.jpg

Jeg har vert litt treg med å få lagt ut dette, da det ikke er så mange fra sverige her, men det er verdt et forsøk. Jeg håper så inderlig de finner henne. Oppdretter/eier er naturlig nok helt ifra seg! :)

http://www.kennel-hiselfoss.com

http://www.kennel-hiselfoss.com/IlleVilleIsprinsesse.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært fint :)

Kan prøve å forklare. (Det er ikke min hund)

Gro (eier og oppdretter) hadde levert tispa til parring i Sverige og var på vei hjem igjenn da hun fikk telefon av hannhund eieren. Lillemor hadde vrengt seg ut av halsbåndet og dratt til skogs. Gro snudde selvsagt på flekken og kjørte tilbake. (Det tar 5 timer, og hun hadde kommet halvveis.) Før hun rakk å komme tilbake hadde Lillemor kommet et par ganger, men sprunget vekk igjenn da det ikke var kjentfolk der.

De første dagene så de flere spor etter henne, men nå idet siste har de verken hørt eller sett noe.

Jeg tror desverre ikke det er mye håp.. :D

(litt vanskelig å forklare, da jeg ikke var der :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har helt garantert kontaktet alt som kan kontaktes ja, og sendt ut etterlysninger.

Mer vet jeg ikke. Har ikke hørt fra de på en stund.

Hun er veldig nydelig ja :) Ble dansk champion for noen uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor er funnet! ;)

Hun er i god behold, men veldig sulten. Hun hadde sittet utenfor ei pizzashappe i natt å ula!

En kjapp oppsumering:

Hun ble observert 2 ganger i går og ene gangen greide de å jage henne inn på et inngjerda området, men noen hadde åpna porten for å slippe inn en bil, og da kom hun seg ut. :unsure:

Så i dag tok Gro med seg 3 av hundene og gikk rundt ved noen hus og leita, da hun fikk øye på noen stygge røde og hvite statuer eller noe i en hage(tror jeg det var). Hun gikk bort for å se nermere på disse stygge greiene da hun plutselig fikk øye på Lillemor som satt der. Gro lata som ingenting og begynte å gi de andre hundene kjøttboller. Så gikk hun sakte ned skråningen for å se om Lillemor kom etter, og det gjorde hun :D Hun sprang rett inn i flokken som om ingenting hadde hendt. Så nå er de på vei hjem til Norge.

Jeg lurer virkelig på hva hun har levd av disse 2 ukene på rømmen ;)

Jeg håper iallefall at de eventuelle valpene er i orden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennel Hiselfoss ble BEST IN SHOW oppdretter i Letohallen på søndag! :)

Og en Hund fra Hiselfoss ble BIR(ca. 100 påmeldte bernere!) og BIG3.

Dette var helt fortjent etter det hun har vert igjennom de siste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...