Gå til innhold
Hundesonen.no

Chana må bruke skjerm....

Recommended Posts

Noe hun synes er helt pyton :icon_redface: Ligge for det meste bare i ro, for hver gang hun beveger seg rundt omring dunker hun borti noe. Vi har flyttet møbler og sånn slik at hun skal få bedre plass, men hun klarer fremdeles ikke bevege seg skikkelig.

Det jeg lurte på var om dere visste om noe jeg kan ha på "sårene" slik at hun ikke slikker. Noe som smaker vondt? Kan ikke ha på bandasjer, for "sårene" skal ha luft.

Det som har skjedd med henne er at hun rev av to av klørne i en jerntrapp. Følgene ble at hun måtte fjerne det som var igjen av kloen... så nå er bare det inni kloen igjen. Litt vanskelig å forklare, men det du ser som rosa (på hunder med hvite klør) som du ikke skal klippe i når du klipper klør.... :D ikke verdens beste forklaring *leer*

Håper noen kan hjelpe, synes så synd på henne! Og jeg er veldig lei en hund som sutrer hver gang hun beveger seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe hun synes er helt pyton :P Ligge for det meste bare i ro, for hver gang hun beveger seg rundt omring dunker hun borti noe. Vi har flyttet møbler og sånn slik at hun skal få bedre plass, men hun klarer fremdeles ikke bevege seg skikkelig.

Det jeg lurte på var om dere visste om noe jeg kan ha på "sårene" slik at hun ikke slikker. Noe som smaker vondt? Kan ikke ha på bandasjer, for "sårene" skal ha luft.

Det som har skjedd med henne er at hun rev av to av klørne i en jerntrapp. Følgene ble at hun måtte fjerne det som var igjen av kloen... så nå er bare det inni kloen igjen. Litt vanskelig å forklare, men det du ser som rosa (på hunder med hvite klør) som du ikke skal klippe i når du klipper klør.... :P ikke verdens beste forklaring *leer*

Håper noen kan hjelpe, synes så synd på henne! Og jeg er veldig lei en hund som sutrer hver gang hun beveger seg!

Au da :icon_redface: bare nervene som står igjen da vet du :(

regner med at det var sisten gang hunden din gikk i slike trapper, jeg lærte når jeg var 14 år og gikk i slike trapper med en schæfer(den blødde så mye at vi endte opp hos dyrelegen med den) men den hunden rev av alt(klo og nerver) så han hadde vondt og måtte gå i 10 dager med bandasje og fucidin salve som måtte skiftes en gang for dagen(og det var ikke min hund en gang :D ).

Skal aldri la hundene mine gå i slike trapper ikke søren, da bærer jeg de heller om jeg på død og liv må gå i slike trapper.

den gammle hannhunden vi hadde klarte å rive løs en klo en gang(den falt ikke av men var løs) så vi ringte vetten og fikk beskjed om å komme med hunden for han kunne ikke gå med den slik, når vi kom til vetten så fikk han dop og snutebånd på tilfelle han bet, snutebånd på dopet hund ja og grunnen var at de måtte klippe av han kloen helt inne med feste for den var knekt helt der inne. og ja hunden reagerte med å prøve å bite når de klippet kloen og svei den for at han ikke skulle blø for mye.

kunne nesten sagt at du får laget en krage til henne i stedet for skjermen(sånn som du får på deg selv når du får nakkesleng f.eks.) men det er vell ikke noe vits med slik når det er bena sårene er på for da kan jo hunden nå sårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal smøre noe på sårene for å slippe å ha krage på... Min tispe måtte og gå med krage, det var litt sutring på henne, men det får så være. Bedre det enn at de kommer til og slikker og gjer ting mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har lært noe av hendelsen så er svaret ja! :D Det var ikke jeg som hadde henne da det skjedde, men jeg hadde aldri kommet på at den skulle være noe farlig! Men du lærer heldigvis noe når sånt skjer! Skulle bare ønske at hun slapp å lide for det!

Trappen er en sånn trapp med aliminiumstrinn med huller i. Hullene står litt opp i trappen hvis du forstår hva jeg mener.... Jeg hadde brukt potesokker eller noe hvis du skal bruke trappen. Jeg må også nevne at min hund sprang i trappen da det skjedde. Vet ikke hvordan den er når hunden går, men i ettertid har jeg hørt om flere hunder som har fått klør revet av :P

Snakket med dyrlegen i dag fordi jeg såg pludselig at hun klarte slikke sårene med skjermen på!!!!! Så nå går hun rundt med tennisstrømper på istedet! :) Han mente også at hun sikkert hadde litt vondt siden hun gikk å ynket seg, så nå har hun fått noe smertestillende. Håper det snart gror og hun blir frisk!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk bitter-spray på såret.

Den ene tispen min ble nettop sterilisert og ble direkte ulykkelig av å gå med den skjermen, ikke logret hun, ikke spiste hun ville ikke gå tur og ikke kose... hun sto for det meste rett opp og ned på gulvet...

Bitter-spray er laget til dyr for at de ikke skal slikke i sår, så det er ikke noe farlig. Du kan enten bruke den rundt såret, eller på bandasjen. Det står på flasken at man kan spraye det rett i såret også, men det har jeg ikke prøvd, da det virker unaturlig for meg og sannsynligvis vondt for hunden.

Min hund slikket ingenting på såret etter at jeg spraya på bitter-spray. Prøv å se om det funker på henne, for jeg vet det er noen hunder som slikker det i seg uansett den vonde smaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får en tak i denne bitter-sprayen?

Hu tispa mi dro av seg hele neglen om fredagen.

Måtte få antibiotika og smertestillende. Og den skjermen plager henne en del.

Uten skjermen begynner hu bare og slikke..

Dyrebutikker selger dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle hunder som slutter å slikke av Bitter-spray. Alex fant ut at jaggu smaka det pyton,

men bort skulle det. Det ble masse grimaser, og rare snøft, men han gav seg ikke å sleike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk bitter-spray på såret.

Den ene tispen min ble nettop sterilisert og ble direkte ulykkelig av å gå med den skjermen, ikke logret hun, ikke spiste hun ville ikke gå tur og ikke kose... hun sto for det meste rett opp og ned på gulvet...

Bitter-spray er laget til dyr for at de ikke skal slikke i sår, så det er ikke noe farlig. Du kan enten bruke den rundt såret, eller på bandasjen. Det står på flasken at man kan spraye det rett i såret også, men det har jeg ikke prøvd, da det virker unaturlig for meg og sannsynligvis vondt for hunden.

Min hund slikket ingenting på såret etter at jeg spraya på bitter-spray. Prøv å se om det funker på henne, for jeg vet det er noen hunder som slikker det i seg uansett den vonde smaken :P

Takk!!! Det skal jeg prøve! :huh:

Hvem av dine ble sterilisert? Ikke nysgjerrig jeg!! hihi! Sånn som du beskriver henne var Chana og.... ville ingenting og virka kjempe trist!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også prøve en skumgummimadrass, i stedet for skjerm. Du bare skjærer ut et passende stykke og lager hull til hodet. Kommer jo an på hvordan hunden er og da, mange vil sikkert greie å få den av. Men det er i alle fall mye mer behagelig enn skjerm hvis det funker. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...