Gå til innhold
Hundesonen.no

Fastedag


Sirup

Recommended Posts

Siden jeg ikke får noe svar i den andre tråden, lager jeg en egen om fasting. Jeg er så fryktelig nysgjerrig og vil VITE må forstås.

Hvorfor har noen hunder fastedag?

Gjelder det bestemte raser, aldersgrupper, situasjoner, eller skal alle hunder faste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke får noe svar i den andre tråden, lager jeg en egen om fasting. Jeg er så fryktelig nysgjerrig og vil VITE må forstås.

Hvorfor har noen hunder fastedag?

Gjelder det bestemte raser, aldersgrupper, situasjoner, eller skal alle hunder faste?

Må bare si at jeg ikke vet hva du tenker på her... Fastedag? Har aldri hørt om det en gang... einaste eg kan tenke meg er om hunden har hatt diare eller sånne ting, at den kan gå uten mat en dag for at mage/tarmer skal få "roe" seg ned igjen... (hvor har du funnet dette med hunder og faste?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell her får hundene mat en gang for dagen og det hender jo at jeg glemmer at de ikke har fått mat før jeg legger meg(utterst skjelden det skjer altså) men vet jo godt at de ikke dør av å gå uten mat av og til så det er ikke noe krise, men noe fast faste dag nei det har jeg ikke for jeg har ikke hunden med matvegring(her er det heller omvendt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest i en skolebok for vetrinærer at det er bra for en hund å ha en fastedag i uken. Det er som de andre sier for å rense kroppen. I boka sammenlignet de også ulv og hund. En ulv får ikke mat hver dag, og den har godt av å fastes. Det stod at dette burde overføres til hunden også, siden den også er et rovdyr.

Selv holder jeg ikke dette. Hundene mine er så mye i aktivitet at de trenger energi, mener jeg :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...