Gå til innhold
Hundesonen.no

Feetfire's Amazing Grace

omegas

Recommended Posts

Skrevet

Da var endelig Hailie hjemme :P

Hun er et aldeles nydelig lite nøste, med et utrolig feminint hode og uttrykk!

Foreløpig virker hun både trygg og selvsikker - hun tror til og med at hun er venn med vår noe sære 10 år gamle dachstispe :P Det er ikke jeg like sikker på, så de to har ikke et ubevoktet sekund sammen.

I natt vekket hun meg to ganger, til stor begeistring hver gang jeg kom sjanglende ut for å sjekke, og stor sorg når hun ble puttet tilbake i buret etter en liten luftetur. :rolleyes:

Men men.. Herlig er hun ihvertfall! :P Det er vel sånn de fleste tenker når de får hjem valpen sin, hehe, men jeg føler meg veldig trygg på at dette var rett valp for meg - selvom jeg selvfølgelig er klar over at hun kan og vil forandre seg veldig mye i tiden fremover :P

Bilder og litt mer om henne kommer senere..

Skrevet

Åå, du er så heldig!! Korthårscollien er min favorittrase sammen med Bergamasco. Utrolig herlig rase! Har så lyst på den siste Feetfire-valpen :D Men så har man foreldre, så det får vente noen år.

Skal du stille henne ut etterhvert? Hun har jo utrolig flotte foreldre :icon_redface: Og Elvis virker så trygg i ringen!

Gratulerer kjempemasse!

Skrevet

Elvis er jo så pen.. Onah også da;) Så det blir nok tip top valp.. Hvem av dem ble det? Venninen min skulle egentlig ha en, men blir til at hun skal kanskje ha den siste på för;)

Skrevet

Åhh hun er nydelig, jeg var jo med og så på henne da :-)

Hun blir tipp topp ja, finnes ikke tvil, gleder meg som en unge, til og dra KIne med rundt på utstillinger.

Vi har reist en del sammen på utstillinger med chinchilla også vi da.

Skrevet

Oj, takk, hehe.. Hadde ikke fått med meg at jeg hadde fått mer enn ett svar :icon_redface:

Skal du stille henne ut etterhvert? Hun har jo utrolig flotte foreldre :P Og Elvis virker så trygg i ringen!

Ja, jeg skal definitivt stille henne etterhvert! :P Vi starter nok med hovedutstillingen til collie-klubben i Mai, også vil vi bli å finne på en del andre utstillinger etterhvert også.

Hun skal forresten være med til Våler neste helg, bare for å se og bli litt vant til situasjonen, så da finnes det jo gode muligheter for å se henne :P

Elvis er en utrolig nydelig hund, hehe - men jeg må si Onah kanskje imponerte meg mer de gangene jeg var hos Synnøve. Dæven - maken til trygg og snill hund skal man lete lenger etter, og i tillegg har hun en helt utrolig utstråling - man bare må elske henne, hehe..

Elvis er jo så pen.. Onah også da;) Så det blir nok tip top valp.. Hvem av dem ble det?

Det ble den det har vært meningen at jeg skulle ha hele tiden - den tispa som har størst krage :P

Gratulerer ! Min lillesøster har fått søsteren hennes, Candy :P Bilde kan sees på grattissiden på siden min.

Ja - Mariann, ikke sant? Hehe, hun fikk tjukka? :P Nydelig valp det og, uten tvil et utrolig sjarmtroll!

Tusen takk til alle som har sagt gratulerer - jeg er ihvertfall superfornøyd med henne! :P

Det er tydelig at det ligger mye arbeid bak denne unge damen - all ære til Synnøve for flott oppdragelse, og nok en gang takk for ei utrolig vakker, feminin lita dokke :P:P

• 4 months later...
Skrevet

Tenkte kanskje jeg skulle oppdatere litt - og spandere et par litt nyere bilder :P

Nå har jeg jo hatt damen i snart 5 mnd, og det kjennes som om det aldri har vært annerledes. Hun er en del av familien, som hun også har vært siden dag én, men samtidig vet hun nok hvem det er som eier henne - noe jeg setter stor pris på ;) Må bare være forsiktig så jeg ikke skaper et monster av en mamma-dalt her nå :)

Ellers har vi vært på foreløpig kun ett valpe-show, hvor hun ble BIR valp :)

Konkurransen var jo ikke akkurat stor (vi var eneste i rasen :P ), men den største gleden lå uansett i hvor naturlig og sikkert hun viste seg i ringen! Nå skal jeg melde på to valpeshow til, inntil videre, så får vi se hva vi rekker etterhvert ;)

Og nå må jeg visst dra på jobb - så da får jeg heller oppdatere mer senere ;) Legger ved et par bilder..

hailie_morokulien_27052006%20016%20copy.jpg

amazing_grace_1.jpg

• 2 years later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...