Gå til innhold
Hundesonen.no

Feetfire's Amazing Grace


omegas

Recommended Posts

Da var endelig Hailie hjemme :P

Hun er et aldeles nydelig lite nøste, med et utrolig feminint hode og uttrykk!

Foreløpig virker hun både trygg og selvsikker - hun tror til og med at hun er venn med vår noe sære 10 år gamle dachstispe :P Det er ikke jeg like sikker på, så de to har ikke et ubevoktet sekund sammen.

I natt vekket hun meg to ganger, til stor begeistring hver gang jeg kom sjanglende ut for å sjekke, og stor sorg når hun ble puttet tilbake i buret etter en liten luftetur. :rolleyes:

Men men.. Herlig er hun ihvertfall! :P Det er vel sånn de fleste tenker når de får hjem valpen sin, hehe, men jeg føler meg veldig trygg på at dette var rett valp for meg - selvom jeg selvfølgelig er klar over at hun kan og vil forandre seg veldig mye i tiden fremover :P

Bilder og litt mer om henne kommer senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, du er så heldig!! Korthårscollien er min favorittrase sammen med Bergamasco. Utrolig herlig rase! Har så lyst på den siste Feetfire-valpen :D Men så har man foreldre, så det får vente noen år.

Skal du stille henne ut etterhvert? Hun har jo utrolig flotte foreldre :icon_redface: Og Elvis virker så trygg i ringen!

Gratulerer kjempemasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh hun er nydelig, jeg var jo med og så på henne da :-)

Hun blir tipp topp ja, finnes ikke tvil, gleder meg som en unge, til og dra KIne med rundt på utstillinger.

Vi har reist en del sammen på utstillinger med chinchilla også vi da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, takk, hehe.. Hadde ikke fått med meg at jeg hadde fått mer enn ett svar :icon_redface:

Skal du stille henne ut etterhvert? Hun har jo utrolig flotte foreldre :P Og Elvis virker så trygg i ringen!

Ja, jeg skal definitivt stille henne etterhvert! :P Vi starter nok med hovedutstillingen til collie-klubben i Mai, også vil vi bli å finne på en del andre utstillinger etterhvert også.

Hun skal forresten være med til Våler neste helg, bare for å se og bli litt vant til situasjonen, så da finnes det jo gode muligheter for å se henne :P

Elvis er en utrolig nydelig hund, hehe - men jeg må si Onah kanskje imponerte meg mer de gangene jeg var hos Synnøve. Dæven - maken til trygg og snill hund skal man lete lenger etter, og i tillegg har hun en helt utrolig utstråling - man bare må elske henne, hehe..

Elvis er jo så pen.. Onah også da;) Så det blir nok tip top valp.. Hvem av dem ble det?

Det ble den det har vært meningen at jeg skulle ha hele tiden - den tispa som har størst krage :P

Gratulerer ! Min lillesøster har fått søsteren hennes, Candy :P Bilde kan sees på grattissiden på siden min.

Ja - Mariann, ikke sant? Hehe, hun fikk tjukka? :P Nydelig valp det og, uten tvil et utrolig sjarmtroll!

Tusen takk til alle som har sagt gratulerer - jeg er ihvertfall superfornøyd med henne! :P

Det er tydelig at det ligger mye arbeid bak denne unge damen - all ære til Synnøve for flott oppdragelse, og nok en gang takk for ei utrolig vakker, feminin lita dokke :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Tenkte kanskje jeg skulle oppdatere litt - og spandere et par litt nyere bilder :P

Nå har jeg jo hatt damen i snart 5 mnd, og det kjennes som om det aldri har vært annerledes. Hun er en del av familien, som hun også har vært siden dag én, men samtidig vet hun nok hvem det er som eier henne - noe jeg setter stor pris på ;) Må bare være forsiktig så jeg ikke skaper et monster av en mamma-dalt her nå :)

Ellers har vi vært på foreløpig kun ett valpe-show, hvor hun ble BIR valp :)

Konkurransen var jo ikke akkurat stor (vi var eneste i rasen :P ), men den største gleden lå uansett i hvor naturlig og sikkert hun viste seg i ringen! Nå skal jeg melde på to valpeshow til, inntil videre, så får vi se hva vi rekker etterhvert ;)

Og nå må jeg visst dra på jobb - så da får jeg heller oppdatere mer senere ;) Legger ved et par bilder..

hailie_morokulien_27052006%20016%20copy.jpg

amazing_grace_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...