Gå til innhold
Hundesonen.no

Feetfire's Amazing Grace

omegas

Recommended Posts

Da var endelig Hailie hjemme :P

Hun er et aldeles nydelig lite nøste, med et utrolig feminint hode og uttrykk!

Foreløpig virker hun både trygg og selvsikker - hun tror til og med at hun er venn med vår noe sære 10 år gamle dachstispe :P Det er ikke jeg like sikker på, så de to har ikke et ubevoktet sekund sammen.

I natt vekket hun meg to ganger, til stor begeistring hver gang jeg kom sjanglende ut for å sjekke, og stor sorg når hun ble puttet tilbake i buret etter en liten luftetur. :rolleyes:

Men men.. Herlig er hun ihvertfall! :P Det er vel sånn de fleste tenker når de får hjem valpen sin, hehe, men jeg føler meg veldig trygg på at dette var rett valp for meg - selvom jeg selvfølgelig er klar over at hun kan og vil forandre seg veldig mye i tiden fremover :P

Bilder og litt mer om henne kommer senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, du er så heldig!! Korthårscollien er min favorittrase sammen med Bergamasco. Utrolig herlig rase! Har så lyst på den siste Feetfire-valpen :D Men så har man foreldre, så det får vente noen år.

Skal du stille henne ut etterhvert? Hun har jo utrolig flotte foreldre :icon_redface: Og Elvis virker så trygg i ringen!

Gratulerer kjempemasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh hun er nydelig, jeg var jo med og så på henne da :-)

Hun blir tipp topp ja, finnes ikke tvil, gleder meg som en unge, til og dra KIne med rundt på utstillinger.

Vi har reist en del sammen på utstillinger med chinchilla også vi da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, takk, hehe.. Hadde ikke fått med meg at jeg hadde fått mer enn ett svar :icon_redface:

Skal du stille henne ut etterhvert? Hun har jo utrolig flotte foreldre :P Og Elvis virker så trygg i ringen!

Ja, jeg skal definitivt stille henne etterhvert! :P Vi starter nok med hovedutstillingen til collie-klubben i Mai, også vil vi bli å finne på en del andre utstillinger etterhvert også.

Hun skal forresten være med til Våler neste helg, bare for å se og bli litt vant til situasjonen, så da finnes det jo gode muligheter for å se henne :P

Elvis er en utrolig nydelig hund, hehe - men jeg må si Onah kanskje imponerte meg mer de gangene jeg var hos Synnøve. Dæven - maken til trygg og snill hund skal man lete lenger etter, og i tillegg har hun en helt utrolig utstråling - man bare må elske henne, hehe..

Elvis er jo så pen.. Onah også da;) Så det blir nok tip top valp.. Hvem av dem ble det?

Det ble den det har vært meningen at jeg skulle ha hele tiden - den tispa som har størst krage :P

Gratulerer ! Min lillesøster har fått søsteren hennes, Candy :P Bilde kan sees på grattissiden på siden min.

Ja - Mariann, ikke sant? Hehe, hun fikk tjukka? :P Nydelig valp det og, uten tvil et utrolig sjarmtroll!

Tusen takk til alle som har sagt gratulerer - jeg er ihvertfall superfornøyd med henne! :P

Det er tydelig at det ligger mye arbeid bak denne unge damen - all ære til Synnøve for flott oppdragelse, og nok en gang takk for ei utrolig vakker, feminin lita dokke :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Tenkte kanskje jeg skulle oppdatere litt - og spandere et par litt nyere bilder :P

Nå har jeg jo hatt damen i snart 5 mnd, og det kjennes som om det aldri har vært annerledes. Hun er en del av familien, som hun også har vært siden dag én, men samtidig vet hun nok hvem det er som eier henne - noe jeg setter stor pris på ;) Må bare være forsiktig så jeg ikke skaper et monster av en mamma-dalt her nå :)

Ellers har vi vært på foreløpig kun ett valpe-show, hvor hun ble BIR valp :)

Konkurransen var jo ikke akkurat stor (vi var eneste i rasen :P ), men den største gleden lå uansett i hvor naturlig og sikkert hun viste seg i ringen! Nå skal jeg melde på to valpeshow til, inntil videre, så får vi se hva vi rekker etterhvert ;)

Og nå må jeg visst dra på jobb - så da får jeg heller oppdatere mer senere ;) Legger ved et par bilder..

hailie_morokulien_27052006%20016%20copy.jpg

amazing_grace_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...