Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Utstilling i korona tider

Recommended Posts

Hvordan vet jeg hvilke utstillinger som gjennomføres på nkk sine sider? Og hvordan er reglene nå kontra før korona tidene? Er det butikker/stands der? Hvordan gjennomføre utstillingene nå? 

Jeg har lyst til å fortsette med utstillinger igjen etter en lang pause men er redd jeg burde vente enda lengre pga. disse tidene vi er inne i nå. Hva gjør dere andre her som også stiller ut?

Gå inn på arrangørenes hjemmesider om det ikke står noe under dommer/annet på terminlista. Om du går inn på arangementene til NKK på nettsiden deres står det korona veileder for arrangører der som sikkert svarer på det du lurer på ang stands og gjennomføring

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Dette høres ut som advokatmat. Advokatforeningen har gratis rådgivning i de store byene, sjekk ut advokatvakten. Evt. jussbuss o.l. Men ved sjekk hos NKK ser det ut som at medeier er en mekanisme som er laget for at fôrverter skal kunne melde hunden på stevner, og svært lite annet. Det har ingenting med juridisk eierskap å gjøre som sådan. Jeg vil tippe det er mer avgjørende hvem som har hatt hovedvekt av ansvar for hunden, i den grad det er relevant.
    • Hei, Er det noen som vet hvilke (juridiske) rettigheter man som medeier av en hund har? Det gjelder i forbindelse med ekteskapsbrudd, hvor den ene parten (hovedeier) eide hunden før forholdet startet, men i løpet av forholdet (før ekteskapsinngåelse) registrerte h*n den andre parten som medeier og gav det nye eierbeviset (i papirform) i julegave til den andre parten. Nå er det altså brudd, og hovedeier mener at den andre parten ikke har noen juridiske rettigheter som kun medeier, og at hunden (som hovedeier ervervet før forhold og ekteskap) skal holdes utenfor fordeling av felleseie.

Hva er riktig her? Er eierbeviset fra NKK, hvor den andre part fremgår som medeier, juridisk bindene og «bevis» nok for at begge parter har jevnbyrdig/likeverdig eierskap overfor hunden og at hunden dermed skal inngå i deling av felleseie? Eller har hovedeier en større «eierandel» i hunden uansett, og kan kreve eierskap over hunden uten at medeier har noe h*n skulle sagt? Det er vanskelig å finne noe helt konsist og «endelig» svar på dette noe sted, så setter pris på tilbakemeldinger dersom noen vet! :)
    • http://www.truelove.no/alleseler/374-2/

Denne kan klikkes på forran. Mine hater også å få selen over hode.
    • Husk at de selene med rem midt over brystet hindrer bevegelse i skulderpartiet i mye større grad enn Y-selene. Har du trent på å gjøre ham tryggere på selen? Om du ikke har trent noe særlig kan du jo prøve det. Hold en godbit i hånda og tre selen på armen din så halshullet ligger rett ved hånda. om han ikke nøler med å ta godbiten da, kan du prøve å holde opp selen med en hånd mens du med den andre hånda holder en godbit gjennom halshullet. Jobb dere gradvis nærmere det alt han må stikke hodet inn i hullet for å få tak i godbiten. Husk at han alltid må få lov å trekke hodet tilbake, alltid få gjøre det i sitt eget tempo. Når han begynner å bli trygg nok til å stikke hodet inn kan du gradvis holde igjen godbiten litt, så han må ha halsringen rundt halsen i noen sekunder før han får godbiten. Målet her er at han selv stikker hodet inn og du kan feste selen før du slipper godbiten. Det er en fordel om du kan utvide selen litt rundt halsen mens du trener på dette, slik at det ikke er så stramt for ham å stikke hodet inn. 
    • Har du sett på «step in» sele? Sånn man trer i frembena og klipses på ryggen. Jeg tenkte å prøve en sånn når jeg finner. Dette er vel den typen med mest polstring i brystet  http://www.truelove.no/alleseler/step-in-sele/  
  • Nylig opprettede emner