Gå til innhold
Hundesonen.no

Gammel hund og baby

Linemoora
 Share

Recommended Posts

Hei dere!

Jeg har en 12 år gammel Yorkshire terrier som har levd «alene» med en annen hund i alle år. Ofte leser og hører man om at hunden alltid aksepterer en ny baby på et vis. Hunden bruker aldri å vise aggresjon mot mennesker, men er skeptisk til fremmede. Han har aldri vært glad i barn men har ikke gjort så mye ut av det så lenge de er rolige. Jeg fødte en liten baby for 4 uker sider og dette barnet nekter hunden min å akseptere. Første dagen lot jeg han få snuse litt på beina hennes men han var veldig overivrig, på samme måte som han har reagert når han ser katt/hund med løpetid før i tiden (han er kastrert nå). Han begynte å smatte og nesten skumme rundt munnen. Etter det har jeg ikke turt å la han snuse på henne. Jeg har heller hatt baby i vogn i nærheten av han sånn at han har kjent lukta av henne, har også fått latt han snuse på en brukt Body som hun har hatt på seg. Hunden min bor forresten hos mamma nå, etter barnet kom. Når jeg er nede hos mamma med babyen så bjeffer han som en gal, blir helt svart i øya og har bitt flere av oss. Har prøvd å gi han masse oppmerksomhet når jeg er der, gitt han godbiter når han kommer bort til oss og generelt bare gi han kos. Han sliter seg totalt ut og jeg er redd kroppen hans bare skal kollapse av sinne og stress. Så det å besøke mamma med baby er ingen koselig opplevelse. Jeg vil så gjerne ha hjem min andre baby (hunden), men det ser håpløst ut. Er det noen som har noen tips? Er det noe jeg gjør galt/riktig? Jeg tør ikke å la han snuse på baby, rett og slett på grunn av oppførselen hans og at han faktisk er i stand til å bite. 

Endret av Linemoora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hundetrener hjem. Dette er så pass alvorlig og kan ha store konsekvenser hvis ting gårgalt. Skjønner at du søker råd her inne. Men anbefaler å få noen hjem til deg for å se an situasjonen, hunden og deg. 

Å være hjemme med nyfødt baby er nok stress. Vent i hvertfall før du vurderer å få hjem den andre babyen. 

Masse lykke til!! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...