Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er lov å være litt egoistisk synes jeg. For ting som betyr mye for en er det klart en blir lei seg for når en ikke kan være med på, og det er jo ekstra tydelig nå. Men en Nintendo Switch synes jeg du kan investere i @Wilhelmina  Jeg merker ikke mye forskjell bortsett fra at det er mye folk i turløypene våre på dagtid på ukedagene. Likte det bedre når det stort sett bare var oss 
    • Det er litt egoistisk når folk har det så mye verre enn en avlyst konkurranse. Men jeg må si jeg er er veldig lei meg akkurat det, jeg hadde et mål i år- jobbet knallhardt for det- og nå blir det ingenting av...
    • Siden du bor i et tett befolket område, vil jeg råde deg til å se etter rase som er naturlig sosiale, åpne og trygge av seg. Sånn at det å møte alle slags type mennesker er lettere uproblematisk. Man må så klart sosialisere valpen, men noen raser har det enklere i seg enn andre. F.eks retrievere og spaniel er slike mer happy go lucky hunder som synes folk er morsomt (noen kan bli litt vel ivrige). Det er også greit å se bort fra hunder som har mye vokt i seg (synes jeg, da). Kan være praktisk med en hund som passer på en i skumle områder, men det er også veldig praktisk med hunder som ikke føler de må passe på deg, inkludert på søndagsturen i parken Shiba som du nevner, har jeg også inntrykk av at tar bymiljø og slikt på strak pote. Jeg kjenner ikke dem så godt, men så vidt jeg har skjønt, er de glade i turer og tåler rolige dager. @SandyEyeCandy kan sikkert fortelle mer om dem Berner er trivelige de, men de har vel ganske kort levetid, tror jeg?. Malamute kan ikke gå løs og noen har vel samkjønnsagressjon. En polarhund passer nok også best til noen som virkelig holder på med friluftsliv  Akita kjenner jeg heller lite til, vet det var ei på Sonen her som har en, men husker ikke brukernavnet hennes i farta. Så mitt stalltips er å finne en rase (og et individ) som er sosiale, trygge og stabile. Det trenger ikke være retriever-sosiale, men noen som liker folk sånn passe godt eller er litt sånn cool sånn som spisshunder kan være. Kanskje shiba hadde vært noe å sjekke ut nærmere for deg? 
    • Haha! Se der ja, det er jo Lassie..! Kan ikke si jeg har stålkontroll på de ulike rasene ennå 😛 
      Men ja, det er nok veldig lurt å møte noen. Tenkte kanskje å spørre på en hundegruppe på FB eller noe sånt, da jeg ikke har venner med hund, har hørt at det går an? 
      Takk for tipsene. Er ute etter en kamerat som vil være med på kortere turer (minst en time daglig i tillegg til lufteturer) og lengre turer i helgene, og som ikke går på veggene når den er inne. Ønsker helst en førerorientert hund. Den kan ikke være liten. Samboer ønsker å drive med søk og lignende. Det er viktig at den ikke er alt for vilter, slik at jeg kan arbeide i ro hjemme i noen timer uten at det blir konstant mas 😂
    • Jeg ville som sagt prøvd å møte og evt passe noen hunder for å se hvilke egenskaper dere liker og hvilke dere bør unngå. Og om du har mulighet til å gi hunden hjernetrim i løpet av dagen så er det jo flere raser som kan passe 🙂 Jeg har ikke fått helt inntrykk av hva dere er ute etter, men dette er de jeg kommer på som kanskje kunne vært aktuelt: Engelsk/welsh springer spaniel, korthåret/langhåret collie, bearded collie, schapendoes ,whippet, greyhound, finsk lapphund, grosspitz, puddel, labrador, golden og eurasier. Men dette er veldig ulike typer altså, kommer helt an på hva dere ønsker. (collie er ikke det samme som border collie😉)
  • Nylig opprettede emner