Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål om rasen Mittelspitz


Mamma til Oskar
 Share

Recommended Posts

Hei. Vi har akkurat blitt eiere av en omplasseringshund, Mittelspitz hann, 10 mnd. De forrige eierne har slitt med bjeffing på alt og alle... i tillegg til løping etter biler. Jeg er friluftsmenneske, og kommer til å være mye på tur både langs veier og på fjellet. Trenger tips til sosialisering m.m. Vi har mange års erfaring med Shetland sheepdog, så er ikke ukjent i forhold til å eie en hund. Et siste spørsmål: hvor stor kapasitet har denne rasen på tur, skitur, på fjellet osv.?På forhånd, takk for svar?

913C4C58-FBA4-4591-98B3-02F6232730D5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder dere til? ?

Mittelspitz er en kul rase, synes jeg. Mtp at dem er ganske hardføre til tross for størrelsen sin. Jeg ville finni meg ett sted å trene med andre, det synes ihvertfall jeg er det som gir oss best resultater i tillegg til at det er hyggelig. 

Ellers ville jeg trent masse på å ikke løpe etter biler da, i alle situasjoner. Min hund var fæl på det, men har trent inn at han skal sette seg ned når det kommer bil. Han følger de med blikket da, så vi er ikke helt i mål. Men masse ros og kos ? 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...