Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg har lært inn ruta på eldste hunden ved å legge en targetmatte inn i ruta og etterhvert fade ut targeten. Han elsker å løpe ut til target og har generelt mye futt & fart når vi trener lydighet. Sååå jeg tenkte «easy peasy» å lære inn dette med minstemann Atlas og. Vel, vi har støtt på noen utfordringer jeg er litt usikker på hvordan skal løses.  Vi startet som vanlig med klikk & belønn for pote på target. Den er grei og han forstår oppgaven. Men med en gang vi øker vanskelighetsgrad og flytter oss, så traver han altså sååå sakte bort til targeten. Har prøvd å belønne med leke, men han syns det er mest gøy å løpe tilbake til meg og ikke ut fra meg. Har prøvd å løpe sammen med han til targeten, men det blir egentlig litt rotete og unøayktig ift potene på targetmatten. Jeg kan prøve å få noen til å holde han, løpe bort med leke slik han løper forbi ruta i farten jeg ønsker - men hva har han egentlig lært da? Kan targetstick være noe? Noen har sagt jeg bør legge på en kommando på å løpe til target nå, men jeg vil ikke legge på før farten er der. Prøver å holde han igjen og gire han opp, men samme fart. Farten øker om vi er nærmere matten og jeg evt løper med han, men da kommer vi oss ingen vei🤷🏽‍♀️ 
    • Om 7 uker skal vi få vår andre hund i hus. Det er en eurasier-tispe. Vi vil ha et navn som ikke er veldig langt. Om det er et "menneskenavn" eller et "hundenavn" har ingen betydning. Tar imot alle forslag😊
    • Ville puttet på en tynn bomullssokk på foten, luftig uten å bli for tett  Fest med sportsteip. Ellers har du sikkert noe tynn plast eller papp liggende ett sted som kan teipes på skjermen som forlenger?
    • Disse to er begge godt kjente personer i hundemiljøet, med et veldig godt rykte og de har blitt anbefalt i det vide og det brede.  Min hund har vært der.... og det var ikke en "møter noen på nettet" situasjon for å si det sånn. Jeg har kjent de i flere år nå, og hadde aldri i min villeste fantasi trodd noe slikt. Vi er mange som har hatt hund der, og alle er nå rimelig målløse kan du si.  Det er forøvrig nå 9 siktede i saken. Mennene er sluppet ut av varetekt.  Det finnes ogaå en spleis for en av hundene.  https://spleis.no/115663  
  • Nylig opprettede emner