Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Mann tiltalt for å ha slått ihjel hund med hammer

Recommended Posts

Det er kvalmt å tenke på at vi har sånne avstumpa jævler også her... 
Det holder liksom lenge at dette skjer i eningen i større land (med flere gærninger).
Stakkars lille hund!

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Merker ikke så mye til det. Jeg og samboer er ikke så sosiale av oss, så er alltid hjemme uansett. Ellers går jeg på jobb når jeg får vakter. Veldig greit å kunne ta eg en pause fra både valp og corona. 
    • Ikke sikkert han er noe særlig bortskjemt med å få diverse "menneskemat", så ikke sikkert han er så begeistra for det? Vår er tydeligvis ikke det i allefall, men tar i mot diverse hundegodbiter, men ble ganske dårlig i magen, så greit å være forsiktig om man prøver noe nytt Du kan jo prøve diverse rått kjøtt kanskje? Generelt mat som ikke bearbeida, eller så er dr.clouders godbiter en slager her i huset, det liker de alle veldig godt, men det er relativt dyre godbiter, går fort med en pose ved trening..
    • Disse rasene er ganske ulike, så jeg tenker det er lurt at dere får møtt flere ulike raser for å finne ut hvilken type dere foretrekker. Det er mange raser som er perfekt på papiret men som man ikke trives med likevel. Golden er en av dem for min del. De aller fleste hunder knytter seg til eieren sin, men en eurasier bryr seg gjerne ikke om andre enn de/den nærmeste og en golden liker ofte alt og alle. Dette er en smakssak og det er fordeler og ulemper med begge typer.  Men prøv å møte noen hunder og snakk med eierne så er det nok lettere å se hvilken som passer dere best 🙂 
    • Vi har av og til besøk av en hannhund på rundt 1 år, og har lev en tispe på 2,5 år. Disse to kan leke fint sammen og kose, men noen ganger blir min tispe høyt i stress også koker det over for henne og angriper hannhunden, da spesielt når de kommer. Prøver å stoppe henne, men ikke alltid jeg får tid. Det har aldri vært noen skader eller bittsår. Men hun leker fint me så og si alle andre hunder. I dag fikk vi 15 min tur i bånd og også skulle vi slippe dem løs i Hagen, da vi slapp dem ville hun ha han med å løpe, men det ville ikke han, og hun ble frustrert og *angrep* (uten skader, men masse lyd) noen som har noen tips til å roe henne ned? Eller har noen tanker om hvorfor dette oppstår? Hun er nettopp ferdig med løpetid også. 
    • Hei og velkommen til sonen! Det er fryktelig mange raser som oppfyller de kriteriene der. Vil nesten si alle - det er ingen hunder som trenger mange timer med aktivisering hver dag - med halvannen-to timer alt i alt bør de aller, aller fleste hunder bli fornøyd - i alle fall om man tilpasser det man gjør til hunden/rasen. At dere bor i leilighet spiller i utgangspunktet ingen rolle, men det kan være verdt å tenke på om rasen dere velger er kjent for å bjeffe. Hvilke typer hunder liker du? Det eneste du nevner du liker er fluffy pels, og det er greit, men det blir kanskje litt feil ende å begynne i synes jeg. Liker du entusiastiske hunder ala retrievere eller mer avmålte hunder? Høyt energinivå som en border collie eller mer avslappet? At du ikker er fremmed for stae hunder, betyr det at du foretrekker det og ikke det motsatte? Førerorientert hund eller mer egenrådig? Er det ok om hunden er bøs mot andre hunder, eller foretrekker du hund som er mer omgjengelig? Hva med lyd (bjeffing, piping...)? Og hva kan du tenke deg å gjøre med hunden? Kun tur? Eller kunne du tenke det å drive - om enn kun på leke/hobbynivå - å bruke søk, spor, apport eller noe slikt som en del av aktiviseringen? Ønsker du en hund som med stor sannsynlighet kan gå løs, eller er det ikke så nøye? Hvor stor hund mener du med «mellomstor»? Sikkert mer man kan tenke på, men finner du svarene på de spørsmålene så er du i alle fall kanskje et skritt nærmere. Ikke lett å velge, og man må absolutt gjøre noen vurderinger. Men jeg tror man kanskje ikke skal overtenke det heller - og legge bak seg en tanke om at det finnes en eneste riktig hunderase for seg selv og sitt liv. Uansett, lykke til!
  • Nylig opprettede emner